Zieke Beckfordi's?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Zieke Beckfordi's?

Bericht door Irshad »

Hallo vissenkenners!

Ik heb 8 beckfordi's 4 weken in quarantaine gehouden om ze klaar te stomen voor de grote bak. Ze maakten het al die tijd prima.
Gisteren heb ik de beckfordi's in de grote bak gezet door ze eerst in een grote boterhamzak te doen en met boterhamzak en al in de grote bak gedaan. Om de 10 minuten deed ik er wat water bij van de grote bak.
Ik moet overigens zeggen dat de qbak ook voorzien was van aquawater uit de grote bak.

Nu, een dag later, merk ik dat 2 beckfordi's hun zwarte streep kwijt zijn. Ze zien er t.o.v. de rest grijzig uit, zonder roodkleurige als zwartkleurige strepen.

Er valt me tot op heden niets op aan gekke gedragingen. Ze zwemmen en eten goed.

Wat kan ik het best doen? Blijven observeren? Terug in de qbak?
Juwel Rio 125

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Zieke Beckfordi's?

Bericht door Fabian »

Ze zijn gewoon nog wat gestrest. ;) Hun kleur komt vanzelf terug.
Dit is dan ook een groot nadeel aan de q-bak. Zijn de visjes net gewend aan die bak, worden ze weer verhuisd.

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

We zijn inmiddels al 4 dagen verder en de beckfordi heeft nog steeds niet zijn mooie zwarte streep. De streep is lichtjes zichtbaar en wordt onderbroken door een grijze kleur. Ik zie niet dat hij zich anders dan de rest gedraagt.
Overigens moet ik vertellen dat het een vrouwtje is. Die zijn sowieso wat minder kleurvol, maar in vergelijking met andere vrouwtjes is deze wel erg grijzig.

Een foto maken is moeilijk, daarom hoop ik door een mondelinge toelichting tot een oplossing te kunnen komen.
Juwel Rio 125

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ik zou ook eens kijken naar de andere omstandigheden, zijn er voldoende schuilplaatsten is het druk voor de bak enz.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0