ik heb vandaag een klus gehad bij een basisschool die ze aan he slopen zijn en toen mijn collega en ik daar even binnen gingen rond struinen stond daar tot mijn grote verbazing in een klas lokaal op de vensterbank een juwel aquarium van 60x30x30.
dus die heb ik maar megenomen natuurlijk..
nu wil ik kijken of ik dat aquarium kan laten draaien en ging ik dus bij mijn aqaurium spullen kijken of ik alles zou hebben om dat voor elkaar te krijgen.
ik heb nog een eheim 2211 liggen en die is goed voor 300 l/u.
zal deze pomp goed zijn of maak ik op die manier een draaikolk in het aquarium?
en wat kan ik anders doen? het is een kale bak met lichtkap zonder binnenfilter.
greetz boes
wat voor filterpomp?
wat voor filterpomp?
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...
-
Coby
Re: wat voor filterpomp?
Wat heb jij een mazzel Boes, staat daar toevallig een bakje.
Ik denk dat die pomp wel te groot is, als ik het goed heb filtert die dan 6 keer per uur rond (50 l), een simpel binnenfilterje is al genoeg voor een 60 bakje.
Ik denk dat die pomp wel te groot is, als ik het goed heb filtert die dan 6 keer per uur rond (50 l), een simpel binnenfilterje is al genoeg voor een 60 bakje.
Ik heb de 2211 ook op een 60cm-bakkie gehad. Stroming is misschien wel wat aan de harde kant, maar niet al te hard. Ik heb dat toen opgelost door de gaatjes iets groter te maken en ook gaatjes aan de onderkant van de sproeibuist te maken zodat het water horizontaal(langs het wateroppervlakt) en verticaal (langs de achterwand) terug de bak in werd gelaten.
Eheim kan je knijpen dus evt kan je de doorstroom wat minderen door het filter te knijpen
(invoer/uitvoer)
elke pomp kan je knijpen
alleen heb je er een makkelijke truuck voor 
2 T-stukjes en een slangenklem heb je ervoor nodig
2 T-stukjes en een slangenklem heb je ervoor nodig
Niet iedere pomp heb het ooit bij een Tetra pomp geprobeerd maar die raakte zwaar over verhit 
viewtopic.php?f=9&t=1214
lees dit even, dit is wat ik bedoel. dan zou hij nooit overhit kunnen raken lijkt mij.
lees dit even, dit is wat ik bedoel. dan zou hij nooit overhit kunnen raken lijkt mij.