Welke planten heb ik?

Sjakie
400-600
400-600

Re: Welke planten heb ik?

Bericht door Sjakie »

Het filter schoonmaken in aqua water is goed.
Wist niet of je dit deed, aangezien er veel mensen zijn, die het gewoon onder de kraan uitspoelen.
Maar ja...,daar zal iedereen wel zijn of haar mening over hebben.
De essentie is in ieder geval, om de bacteriën te behouden en niet 'kwijt te raken' door het reinigen van het filter.
Ieder z'n eigen manier.
Ik maak deze schoon na ongeveer een half á driekwart jaar, afhankelijk van de kracht van de uitstroom.
Ik spoel alle filterwatten (niet de buisjes, balletjes e.d.) uit in aquawater en doe ze dan weer terug.
Het vieze aqua water filter ik door fijne watten om het extra restvuil eruit te halen, waarna het weer terug gaat in mijn filter.

Qua licht zit ik op 10 uren, hetgeen bij mij prima werkt.
Er zijn mensen die het met (veel) minder afdoen; vooral als ze zonder CO2 werken, anderen zitten op 12 uren licht per dag.

Tijdsduur van verlichting
Voor plantengroei is de intensiteit van belang, maar nog belangrijker is de hoeveelheid ontvangen straling per dag. Zo hebben onze aquariumplanten per dag gemiddeld tussen de 10 en 12 uur licht nodig. De totale tijd hangt natuurlijk wel af van de hoeveelheid verlichting die je boven de bak hebt hangen. Meer licht dan 12 uur per dag in zinloos, omdat planten niet meer assimileren. Dit houdt in dat algen zullen profiteren van het licht overschot.

Bron: http://www.allesoverhetaquarium.nl/hoeveellicht.html
De site van Gilles geeft een hoop inzicht en dito tips. een echte aanrader :!:

CO2 is prijzig, vooral als je een heel systeem koopt. MP kan het soms wel eens redelijk goedkoop worden aangeboden. De Florish Excel ben ik niet bekend mee.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Alrik
1000+
1000+

Bericht door Alrik »

Ciedric schreef:Een CO2 systeem is te high tech voor mijn aquarium, wellicht in de toekomst als er een goedkoop setje te vinden is.
Wellicht dat bio-CO2 dan een idee is?
viewtopic.php?f=10&t=7458&p=185348&hili ... o2#p185348

Onderwerp auteur
Ciedric
0-200
0-200

Bericht door Ciedric »

Misschien wat te vroeg om goed te oordelen na een week maar ik denk resultaat te zien!
Vorige week goed schoongemaakt en ongeveer 50% water ververst. Vervolgens meer voeding gegeven, Easy-Life Profito en Seachems Florist Excel (vloeibare CO2). Halverwege de week nog wat plantenvoeding (ongeveer 5ml). De voorruit heeft deze week maar minimaal onder de groene alg gezeten :)
Voor de zekerheid heb ik wel een driedaags kuurtje EsHa 2000 gedaan. De vissen hebben zich niet anders gedragen en eten goed!
Vandaag weer 50% ververst en alle nodige vloeistoffen toegevoegd.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

geen idee waarom je een driedaagse Esha 2000 kuur hebt gedaan :?
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0