Hallo iedereen ,
Ik heb een aquarium van 60x30x30, en ben zoekende naar een middenlaag visje / scholenvisje. Ik had 10 danio margaritatus waarvan er nu nog 2 (misschien 3) over zijn. ineens vielen ze bij wijze van dood neer. en 1tje was ziek en die had buikwaterzucht en is jammer genoeg vanmiddag overleden. (zie mijn andere topic)
Nu ben ik opzoek naar een visje die ik erbij zou kunnen doen , de galaxy's die ik nog over heb laat ik er denk ik inzitten. En dan ben ik vooral opzoek naar een niet te groot , mooi gekleurd visje.
Mijn huidige visbestand is :
1x betta man
5x otocinclus
2/3x danio margaritatus
??x posthoornslakken
6x anentome helena
Wat is jullie advies/tips? moet ik er nog wel wat bij doen?
(ook misschien opzoek naar een bodemvis en mij werd de corydoras panda aangeraden. heb afgerond , niet scherp , grond van ongeveer 1-3 mm groot.)
welke middenlaag vis?
Re: welke middenlaag vis?
Misschien Kardinaaltjes ?
Vind ikzelf een leuke, kleurrijke
De Cory's moeten kunnen, als de grond idd niet scherp is.
Vind ikzelf een leuke, kleurrijke
De Cory's moeten kunnen, als de grond idd niet scherp is.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !
Hoi simone,
Zag dat Sjakie je al een beetje heeft geholpen ik zal wat aanvullende informatie geven.
Je kan zo'n 1cm/l vis nemen (is niet 100% weet ik). Let ook op het gedrag, en er kan natuurlijk als je 54l heb een vis van 50cm in. je aquarium is 6x3x3 dus 54 liter - 15% van planten etc. dan houd je 45,9 over. Let ook op dat de vissen niet op de betta gaan 'kauwen' op zijn vinnen.
Als je voor bodemvissen gaat zal ik zeker een klein blijvende soort nemen en dan een grotere groep ziet er leuker uit !
Je kan de Database gebruiken kan je zoeken en staat een foto bij staan meer al 300 vissen in
Als ik jouw was zal ik proberen dan pareldanio's terug te brengen naar een winkel, is zo zielig met andere visjes zal je ze nooit zien.
Veel succes met de zoektocht
Mvg Stefan
Zag dat Sjakie je al een beetje heeft geholpen ik zal wat aanvullende informatie geven.
Je kan zo'n 1cm/l vis nemen (is niet 100% weet ik). Let ook op het gedrag, en er kan natuurlijk als je 54l heb een vis van 50cm in. je aquarium is 6x3x3 dus 54 liter - 15% van planten etc. dan houd je 45,9 over. Let ook op dat de vissen niet op de betta gaan 'kauwen' op zijn vinnen.
Als je voor bodemvissen gaat zal ik zeker een klein blijvende soort nemen en dan een grotere groep ziet er leuker uit !
Je kan de Database gebruiken kan je zoeken en staat een foto bij staan meer al 300 vissen in
Als ik jouw was zal ik proberen dan pareldanio's terug te brengen naar een winkel, is zo zielig met andere visjes zal je ze nooit zien.
Veel succes met de zoektocht
Mvg Stefan
Je zal moeten vallen om daarna op te staan anders zal je nooit leren ^-^
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
De weg naar succes lijdt door dalen om vervolgens een top te bereiken.
Zoals gezecht zou je in de database van het forum kunnen kijken.
Dan zul je zien dat er heel erg veel mogelijkheden zijn. Neem niet al te grote vissen aangezien het vaak erg actieve vkssen zijn. Kardinalen zou ik in jou geval dan niet doen, die hebben toch wel een meter bak nodig.
De 1cm/liter hoef je niet zo heel nauw te nemen. Let alleen wel op dat je je aquarium niet stampvol vis stopt, maar daar ben ik bij jou niet zo bang voor.
Dan zul je zien dat er heel erg veel mogelijkheden zijn. Neem niet al te grote vissen aangezien het vaak erg actieve vkssen zijn. Kardinalen zou ik in jou geval dan niet doen, die hebben toch wel een meter bak nodig.
De 1cm/liter hoef je niet zo heel nauw te nemen. Let alleen wel op dat je je aquarium niet stampvol vis stopt, maar daar ben ik bij jou niet zo bang voor.
Zullen een aantal ( ongeveer 8?) vijfstreepbarbelen kunnen? En ben druk bezig met de database doorspitten 
Had even over de afmeting van de bak gekekenRickpad schreef:Kardinalen zou ik in jou geval dan niet doen, die hebben toch wel een meter bak nodig
Dat is idd niet al te groot en tetra's zijn toch wel vissen die van hot naar het 'vliegen'.
Misschien zijn de Rasbora Galaxy's een geschiktere vis ?
Heb deze zelf ook en zijn vrij rustig.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !
Zou ik persoonlijk niet doen. ze zijn erg druk.Simone_V schreef:Zullen een aantal ( ongeveer 8?) vijfstreepbarbelen kunnen? En ben druk bezig met de database doorspitten
Je aquarium is niet heel breed, ik zou geen al te grote vis nemen. Ik denk dat een tetra al niet echt een optie is, die zijn vrij druk. En 5streepbarbeeltjes zijn ook vrij druk, die overheersen bij mijn vader de hele bak, zijn zelfs actiever dan zijn kardinaaltetra's.
Maar is het niks om je galaxy's uit te breiden? Ik zie dat je er 2 of 3 hebt, die zijn liever in met een groepje ook al scholen ze niet heel erg samen. En bij het juiste licht zijn ze heel mooi om te zien, bij mij zijn ze echt heel donkerblauw met duidelijk gele stippels en de mannen hebben felrode vinnen.
Maar is het niks om je galaxy's uit te breiden? Ik zie dat je er 2 of 3 hebt, die zijn liever in met een groepje ook al scholen ze niet heel erg samen. En bij het juiste licht zijn ze heel mooi om te zien, bij mij zijn ze echt heel donkerblauw met duidelijk gele stippels en de mannen hebben felrode vinnen.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen