Goedenavond,
Ik zou graag jullie advies willen. Momenteel hebben wij een te klein aquarium voor onze vissen: een koppel antennebaarsjes, 10 zwarte tetra's en een zestal kardinaaltetras in een 60cm-bak. Op dit moment starten we een bak van 100x40x50 op. Mijn vraag is: wat zou hier eventueel nog bijkunnen? Is er nog ruimte voor meer vissen, en zo ja: welke? Dochterlief zou graag een paar maanvissen willen, maar is dat verstandig?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Visbestand nieuwe bak 100cm
Re: Visbestand nieuwe bak 100cm
Als 50 cm de hoogte is zou het kunnen met maanvissen,al zou ik liever voor een grotere bak gaan. Ook oppassen met je kardinaaltjes, maanvissen lusten deze nogal graag als ze klein genoeg zijn.
Wil je je kardinaaltjes houden zou ik de groep zeker groter maken, 15 tot 25 stuks bvb. Al heb je met de zwarte tetra ook een scholenvis te pakken.
Mss bodembewoners erbij, Corydoras soort. Of voor de bovenlaag bijlzalmpjes?
Wil je je kardinaaltjes houden zou ik de groep zeker groter maken, 15 tot 25 stuks bvb. Al heb je met de zwarte tetra ook een scholenvis te pakken.
Mss bodembewoners erbij, Corydoras soort. Of voor de bovenlaag bijlzalmpjes?
Greetings...
Of Danio's ? ( tegenwoordig ook in het roze voor dochterlief)
Net wat Roy zegt mee eens, Corydoras en bijlzalmpjes prachtig en idd. maanvissen kunnen soms niet zo aardig zijn.
Net wat Roy zegt mee eens, Corydoras en bijlzalmpjes prachtig en idd. maanvissen kunnen soms niet zo aardig zijn.
Dus het is wel mogelijk om zowel een school kardinalen als zwarte tetra's te houden?
Die roze danios zal mn dochter idd geweldig vinden. En hebben jullie nog andere suggesties voor de bovenste laag? Bijlzalmpjes kan ik maar niet mooi vinden...
Corydoras, er zijn zoveel soorten! Maar omdat wij een donkere bodem hebben, lijkt het mij wel leuk om wat lichtere bodembewoners te doen. Weten jullie daar de namen van? Of is dat juist niet verstandig omdat ze zich dan niet prettig voelen?
De maanvissen moeten we dan maar vergeten, als het eventueel net zou kunnen met de bakhoogte. Wil achteraf geen spijt hebben...
Die roze danios zal mn dochter idd geweldig vinden. En hebben jullie nog andere suggesties voor de bovenste laag? Bijlzalmpjes kan ik maar niet mooi vinden...
Corydoras, er zijn zoveel soorten! Maar omdat wij een donkere bodem hebben, lijkt het mij wel leuk om wat lichtere bodembewoners te doen. Weten jullie daar de namen van? Of is dat juist niet verstandig omdat ze zich dan niet prettig voelen?
De maanvissen moeten we dan maar vergeten, als het eventueel net zou kunnen met de bakhoogte. Wil achteraf geen spijt hebben...
Zeker mogelijk twee scholen doorelkaar. Zolang jij dat niet storend vindt teminste.
In mijn bak zwemmen de roodneusjes samen met de kardinaaltjes als een school
Mss halfsnavelbekjes of dwarsbandsnoekjes voor bovenlaag?
Donkere bodem??? Corydoras hebben het liefste zandbodem of heel fijn grind om te grondelen. Hierdoor slijten hun baarddraden niet
In mijn bak zwemmen de roodneusjes samen met de kardinaaltjes als een school
Mss halfsnavelbekjes of dwarsbandsnoekjes voor bovenlaag?
Donkere bodem??? Corydoras hebben het liefste zandbodem of heel fijn grind om te grondelen. Hierdoor slijten hun baarddraden niet
Greetings...
Die dwarsbandsnoekjes vind ik wel mooi! Bedankt voor de tip, eens kijken of ik ze hier in de buurt kan kopen.
Wij hebben een donkere bodem ja, heel fijn donkerbruin/zwart grind. Het is dus geen zandbodem. Is dat een probleem, en zo ja: wat zou dan wel kunnen voor de onderste laag?
Wij hebben een donkere bodem ja, heel fijn donkerbruin/zwart grind. Het is dus geen zandbodem. Is dat een probleem, en zo ja: wat zou dan wel kunnen voor de onderste laag?
Als het echt heel fijn en afgerond grind is, dan zal het meevallen qua beschadigingen.
Mss eens een foto plaatsen?
Mss eens een foto plaatsen?
Greetings...
Helaas, het lijkt mij idd nogal scherp grind en zeker niet afgerond. Eerder lijkt het op kleine stukjes glas
Dat het dan toch verkocht wordt als zijnde bodemmateriaal, zullen er vast visjes zijn die wel in de onderste laag gehouden kunnen worden? Of misschien toch nieuwe bodem erin nu de bak nog niet is ingedraaid... Foto: Lukt me helaas niet met ipad. In elk geval bedankt voor het meedenken!
Dat het dan toch verkocht wordt als zijnde bodemmateriaal, zullen er vast visjes zijn die wel in de onderste laag gehouden kunnen worden? Of misschien toch nieuwe bodem erin nu de bak nog niet is ingedraaid... Foto: Lukt me helaas niet met ipad. In elk geval bedankt voor het meedenken!
Dan zou ik idd kiezen voor een nieuwe bodem. Filterzand is het beste, en er is tegenwoordig ook al donkerkleurig aquariumzand.
Graag gedaan hoor
Graag gedaan hoor
Greetings...
dennerle diamant zwart of een andere kleur kan ook , is een goede bodum of een soil, filterzand kan ook prima.
de scherpe spul is slecht voor visjes met baarddraden zoals corrydoras, de baard draden beschadigen en groeien niet meer terug, de vis raakt daardoor behoorlijk gehandicapt.
http://www.aquaplantsonline.nl/p/5111/d ... mantzwart/
de scherpe spul is slecht voor visjes met baarddraden zoals corrydoras, de baard draden beschadigen en groeien niet meer terug, de vis raakt daardoor behoorlijk gehandicapt.
http://www.aquaplantsonline.nl/p/5111/d ... mantzwart/
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
Bedankt voor de link, stylz! Daar kan ik wat mee 
En als we dan toch op nieuw gaan beginnen, dan ook meteen maar alles goed: de 100 cm bak is te groot voor ons kleine kamertje, en die wordt omgeruild voor een 80 cm-bak. De visjes moeten nog iets langer wahten op hun verhuizing dus. Eerst een andere bak scoren op MP of wachten tot het vakantiegeld er is
en de 100cm-bak dan maar weer terug naar mijn zus... To be continued in het te openen topic: visbestand nieuwe bak 80 cm
of zou die wel zo'n beetje vol zijn met een koppeltje ramirezi, 10 rouwtetras en de kardinalen? Maar goed, dat is dan voor latere zorg, we gaan eerst nog genieten van de kleinere bak...
En als we dan toch op nieuw gaan beginnen, dan ook meteen maar alles goed: de 100 cm bak is te groot voor ons kleine kamertje, en die wordt omgeruild voor een 80 cm-bak. De visjes moeten nog iets langer wahten op hun verhuizing dus. Eerst een andere bak scoren op MP of wachten tot het vakantiegeld er is