Aquatlantis Aquadeco

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Moonya
0-200
0-200

Aquatlantis Aquadeco

Bericht door Moonya »

Ik heb een heel mooi aquarium aangeschaft, de aquatlantis aquadeco van 280l (90x55x90) en ik heb ook al min of meer beslist welke visjes ik er in wil gaan houden. De lijst is als volgt: 10 kardinaaltetra, 10 Glowlight Danio, 10 Roodkopzalmpjes, 10 regenboogvissen en 2 Ancistrus Dolichopterus. Alles tesamen dus 250 cm vis, wat wel past in een 280l bak als ik me goed heb ingelezen. Maar, en nu komt het, welke planten moet ik nu gaan gebruiken. Vele vissen moeten planten aan de randen en de achterkant en ik wil plantjes die al mijn vissies tevreden maken en houden. Dus wie kan mij tips geven over het inrichten van mijn nieuwe aquarium? Liefst met fleurige plantjes zodat ik alvast wat te kijken heb de komende weken terwijl mijn water stabiliseert.

Sjakie
400-600
400-600

Re: Aquatlantis Aquadeco

Bericht door Sjakie »

Hoi Moonya,
Even een tip:

Kijk eens op dit forum in de database (blauwe balk bovenaan dit forum).
In deze database staan ook vele plantensoorten beschreven met plaatsing en allerhande eisen.

Gewoon even gluren en een en ander aan leuke soorten noteren.
Misschien kom je door hier gebruik van te maken al iets verder.
Naderhand kan je de door jouw gekozen plantenlijst voorleggen aan de forumleden, welke dan wel feedback geven.

Uiteindelijk kan je dit meenemen in jouw afwegingen.

Succes voor zover.
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !

Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Leuk dat je een aquarium gekocht hebt :)
De regel aantal cm vis in een aquarium is een beetje achterhaald. De ene vis vervuild veel meer dan de andere vis, en de ene vis zwemt veel meer dan de andere vis. Deze regel is dus eigenlijk onbruikbaar. Je kan beter kijken naar de waterlagen waarin de vissen zwemmen. Als je alleen maar vissen hebt die in het midden zwemmen kunnen ze elkaar in de weg gaan zitten.
In je lijstje staan nu veel scholenvissen welke elkaar dus in de weg gaan zitten. Naast de plantjes misschien dus ook nog even kijken naar de visjes maar daarvoor kun je een topic openen onder visbestand samenstellen :) dan kom je er vast uit!
Over de plantjes kun je inderdaad even zoeken wat je zelf mooi vindt en dan hier plaatsen. Genoeg mensen weten of deze makkelijk te houden zijn :) succes
Hallo Afbeelding

Sjakie
400-600
400-600

Bericht door Sjakie »

En.....
Al een keuze gemaakt Moonya ?

Ben benieuwd welke planten je mooi vindt en waar voor jou uiteindelijk de keuze op is gevallen.
Heb je iets in gedachten, post het lijstje dan even, dan kunnen de lezers jouw helpen een goede selectie te selecteren voor jouw bak........
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !