waar moet ik op letten bij kersenbuikjes?
waar moet ik op letten bij kersenbuikjes?
zoals de titel al zegt, ik ben van plan de ramerezi's uit me grote bak te halen en naar de kleinere te laten verhuizen. dan komt er een koppel kersenbuik in de grote bak.
maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de kersenbuik ?
maar zijn er nog specifieke dingen waar ik op moet letten bij de kersenbuik ?
Re: waar moet ik op letten bij kersenbuikjes?
Hangt er vanaf wat je nog meer in je bak heb.
Heb ze ooit ook eens gehad, maar bij mij waren ze behoorlijk agressief tegenover de rest wat ik me nog kan herinneren.
Heb ze ooit ook eens gehad, maar bij mij waren ze behoorlijk agressief tegenover de rest wat ik me nog kan herinneren.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
jari4now
Ik heb er pas 14 weggegeven...had ik het geweten had ik een kopel bewaart voor je, ik heb ze uit mijn maavis/discus bak gehaald.....ze waren een gevaar voor deze vissen, en spitten wel je bak om.
bak is 1 meter.Hangt er vanaf wat je nog meer in je bak heb.
Hangt er vanaf wat je nog meer in je bak heb.
verder koppel dwerggoerami, schooltje roodkopzalmpjes en dan nog wat spul als algeneters enzo
Zou me niets verbazen als ze ruzie zouden gaan zoeken met de goerami's.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
de kersenbuikjes zullen waarschijnlijk aan de sprieten van de goerami gaan vreten.
geen beste cichlide voor bij gezelschapsvisjes.
ze zijn best mooi om te zien,maar het zijn gewoon etters.
waarom geen koppeltje/trio thorichtys meeki of elliotii.
zijn rustige cichliden die niet al te groot worden
elliotii is de rustigste van de 2 soorten..althans bij mij wel
veel meer dan dreigen komt het vaak niet
en ze zijn nog mooi ook.
daarnaast zijn er natuurlijk nog talloze mooie zuid amerikaanse dwergcichliden
geen beste cichlide voor bij gezelschapsvisjes.
ze zijn best mooi om te zien,maar het zijn gewoon etters.
waarom geen koppeltje/trio thorichtys meeki of elliotii.
zijn rustige cichliden die niet al te groot worden
elliotii is de rustigste van de 2 soorten..althans bij mij wel
veel meer dan dreigen komt het vaak niet
en ze zijn nog mooi ook.
daarnaast zijn er natuurlijk nog talloze mooie zuid amerikaanse dwergcichliden
nou ik vroeg het me af omdat deze toch redelijk groot word, wat ik wel mooi vind en redelijke kans van kweken in de bak zelf heeft.
op diverse sites las ik dat deze makkelijk in een gezelschapsbak gehouden kan worden. maar dat soort uitspraken kan ik (zie mijn ervaring met de diamantgoerami)
maar ik weet voor nu voldoende
ze komen er dus niet in haha
op diverse sites las ik dat deze makkelijk in een gezelschapsbak gehouden kan worden. maar dat soort uitspraken kan ik (zie mijn ervaring met de diamantgoerami)
maar ik weet voor nu voldoende
Denk dat je daar niet onverstandig aan doet.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Ik heb zelf een kersenbuikkoppel in mijn aquarium.
Ook ik heb goerami's en rodeneuszalmpjes, algeneters, corydoras, clownbotia's, kardinaaltetra's, halfsnavelbekjes en rode en blauwe garnalen.
Kersenbuiken veroorzaken geen enkel probleem. Ze zijn dus niet agressief. Ze zijn oplettend. Het gaat perfect in de bak, en ze maken dan ook met geen enkele vis in het aquarium ruzie. Mijn bak is wel 150m breed. Een kersenbuik kan je prima houden in een gezelschapsbak.
Maar het moet zowiezo geen probleem geven, ik heb ze ook altijd in een bakje gehad van 50cm en ook daarin ging het altijd goed en zijn andere vissen niet tot last.
Het is alleen zo, als ze jongen visjes krijgen ( en die krijgen ze nogal vlug ) dan jagen ze de andere vissen bij hun jongen weg. En dan wel zo dat ze ook echt niet meer in de buurt komen. In mijn kleine bakje hingen altijd alle vissen rechts boven in een hoekje als de kersenbuiken jongen hadden. Maar bij mij zijn er nog nooit geen vissen gesneuveld of gewond geraakt door de kersenbuiken.
Ook de slierten van mijn goerami's blijven prima intakt. Niks aan de hand.
Ook ik heb goerami's en rodeneuszalmpjes, algeneters, corydoras, clownbotia's, kardinaaltetra's, halfsnavelbekjes en rode en blauwe garnalen.
Kersenbuiken veroorzaken geen enkel probleem. Ze zijn dus niet agressief. Ze zijn oplettend. Het gaat perfect in de bak, en ze maken dan ook met geen enkele vis in het aquarium ruzie. Mijn bak is wel 150m breed. Een kersenbuik kan je prima houden in een gezelschapsbak.
Maar het moet zowiezo geen probleem geven, ik heb ze ook altijd in een bakje gehad van 50cm en ook daarin ging het altijd goed en zijn andere vissen niet tot last.
Het is alleen zo, als ze jongen visjes krijgen ( en die krijgen ze nogal vlug ) dan jagen ze de andere vissen bij hun jongen weg. En dan wel zo dat ze ook echt niet meer in de buurt komen. In mijn kleine bakje hingen altijd alle vissen rechts boven in een hoekje als de kersenbuiken jongen hadden. Maar bij mij zijn er nog nooit geen vissen gesneuveld of gewond geraakt door de kersenbuiken.
Ook de slierten van mijn goerami's blijven prima intakt. Niks aan de hand.
Groetjes Anietake,
Gezelschapsaquarium 150x60x60
Biancab heeft ze trouwens ook in haar gezelschapsbak. Misschien moet je ook eens haar menig vragen.
Groetjes Anietake,
Niet elke kersenbuik is hetzelfde denk ik.
Degene die ik in ieder geval in mijn bak had.........
Degene die ik in ieder geval in mijn bak had.........
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
Coby
Elk visje zal ook wel zijn eigen karakter hebben waarschijnlijk. 
Ik sluit me aan bij anietake
Heb ze ook in gezelschapbak gehad nooit problemen mee mooie vissen.
Als de bak groot genoeg is ,zodat andere bewoners wat schuilmogelijkheden hebben is het beschermende gedrag van
de beide ouders voor de jongen erg mooi om te zien.
Heb ze ook in gezelschapbak gehad nooit problemen mee mooie vissen.
Als de bak groot genoeg is ,zodat andere bewoners wat schuilmogelijkheden hebben is het beschermende gedrag van
de beide ouders voor de jongen erg mooi om te zien.
Op dit moment heb ik jonge kersenbuiken en het is echt heel mooi, het blijft als een zwerm bij elkaar en zwemt zo de hele bak door.
De andere vissen worden nu volledig met rust gelaten.
De andere vissen worden nu volledig met rust gelaten.
Groetjes Anietake,
Dan heb je echt mazzel, vaak worden de kersenbuiken killers als ze kindjes hebben.
Gefelciteerd hoor, maar heb je al een bakje waar ze in kunnen voor mocht het nodig zijn.
Gefelciteerd hoor, maar heb je al een bakje waar ze in kunnen voor mocht het nodig zijn.