Goedemiddag allemaal,
Ik heb een aquarium met afm 100x40x60 waar op dit moment de volgende vissen in zwemmen.
12xkardinaal tetra
8xvuurneon
4marmerbijltje
3x apistogramma cacatoides(1man2xvrouw)
Nu zal ik graag een koppeltje mikrogeophagus bij willen doen is dit mogelijk?of evt een ander koppeltje apistogramma?
Graag jullie mening of tips
Groet
Gino
Uitbreiding
Re: Uitbreiding
de apistogramma cacatoides zijn best wel agressieve vissen en dan vooral de mannetjes dus ik denk niet dat het lukt. als je wat meer beweging wil op de bodem dan kan je bijvoorbeeld aan corydorassen denken. dit zijn wel groepsvissen die min in een groep van 6 dieren moeten. maar dan mag je bodem niet te scherp zijn en moet je wel genoeg planten/schuilplaatsen in je bak hebben.
Absoluut geen andere territiorium vormende vissen naast de apisto's doen. Zodra ze jongen hebben worden ze erg agressief en zullen ze geen vissen in hun territorium dulden. Dat gaat dus een slachtveld worden als beide vrouwtjes jongen hebben en er ook nog andere cichliden zijn.
De bijlzalmen zitten nu trouwens wel met erg weinig soortgenoten. Dat mogen dr wel 10 worden.
Als extra vissen zou je bijvoorbeeld de kardinalen kunnen uitbreiden tot zo'n 20 a 25 stuks en de bijlzalmen uitbreiden.
De bijlzalmen zitten nu trouwens wel met erg weinig soortgenoten. Dat mogen dr wel 10 worden.
Als extra vissen zou je bijvoorbeeld de kardinalen kunnen uitbreiden tot zo'n 20 a 25 stuks en de bijlzalmen uitbreiden.
-
Visje in het water
- 1000+

Hoi Gino,
Ik ben het met bovenstaande eens en zou eerder kiezen voor uitbreiding van degene die je al hebt, zoals Rickpad voorstelt. Dit vooral voor de bijltjes die graag in grotere groep leeft, dan vier.
Laat je het ons weten, wat je besluit? We zijn altijd nieuwsgierig

Ik ben het met bovenstaande eens en zou eerder kiezen voor uitbreiding van degene die je al hebt, zoals Rickpad voorstelt. Dit vooral voor de bijltjes die graag in grotere groep leeft, dan vier.
Laat je het ons weten, wat je besluit? We zijn altijd nieuwsgierig
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
Oke thank allemaal,ik ga dan sowiezo wat meer bijltjes er bij stoppen,maar wil ook graag een ander soort vis erin hebben,liefst een iets grotere met mooie kleurtjes,kan er bijvoorbeeld een betta bij?
Of heeft iemand nog andere leuke ideeen?
Of heeft iemand nog andere leuke ideeen?