Vissen kopen in het buitenland

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Faye
0-200
0-200

Vissen kopen in het buitenland

Bericht door Faye »

Ik ga morgen misschien naar zoo zajac, in duitsland. Ik vroeg me af of iemand wist hoe het zat met het meenemen van vissen uit de dierenwinkel van over de g rens.

Wat er op de site van het licg en de overheid staat is het volgende:

"Wilt u een konijn, klein knaagdier, vogel, vis, amfibie of reptiel uit een EU-land invoeren? Er zijn geen veterinaire eisen voor niet-commercieel vervoer van deze dieren vanuit een land in de EU naar Nederland. Meestal is een gezondheidsverklaring van een dierenarts voldoende. Gaat het om bedreigde diersoorten, dan kunnen de regels van het CITES-verdrag gelden."

Geld het krijgen van een gezondheidsverklaring voor een vis ook? hoe krijg je die dan? of kan zoiets in de winkel geregeld worden?

stylz
1000+
1000+

Re: Vissen kopen in het buitenland

Bericht door stylz »

er zijn vast wel regels, maar in feite hebben we open grenzen dus wat je daar koopt kan je gewoon vrij mee nemen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Antoinette
1000+
1000+

Bericht door Antoinette »

het lijkt me geen punt, behalve als je 24 en 25 maart gaat, want dan zijn er wel grenscontroles ivm de top in Den Haag :mrgreen:

Ben benieuwd naar je ervaringen daar, laat je het nog even weten ? Wij zijn niet nieuwsgierig hoor :P
aardig zijn voor elkaar kost niets

Onderwerp auteur
Faye
0-200
0-200

Bericht door Faye »

Ik ben zelf ook erg benieuwd; op de facebook van zoo zajac staan veel ontevreden mensen, dus ik denk toch niet dat ik er echt wat ga kopen. De vissen schijnen heel snel dood te gaan en de andere dieren te klein en slecht gehouden te worden. Maar ik wil even kijken wat ik er zelf van vind, ik ga waarschijnlijk dan ook gelijk naar de megazoo, een andere dierenwinkel.

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ik denk dat zo lang je geen bedrijgde diersoorten mee neemt het geen probleem is.

wilco
0-200
0-200

Bericht door wilco »

Lijkt mij ook geen punt, helemaal niet als het om privé aantallen gaat en geen zakken vol vis zeg maar ;-)
80 CM Cayman — Gezelschap Bak
40 CM Aqua 40 — Garnalen Bak
Klik hier voor het topic