chinese danio samen met neontetra en cr-garnalen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Cloaca
0-200
0-200

chinese danio samen met neontetra en cr-garnalen

Bericht door Cloaca »

Kunnen chinese danio's samen met neontetra's en cr-garnalen?

Ben een gele variant tegengekomen en vroeg me af of die te combineren zijn.
gaan ze in de clinch met de neons? vallen ze de garnalen lastig?

stylz
1000+
1000+

Re: chinese danio samen met neontetra en cr-garnalen

Bericht door stylz »

het kan best bij elkaar ze zullen elkaar niets aan doen, danio's zitten dan wel relatief warm en verouderen sneller daar door, ook zijn ze vrij druk en dat wordt alleen maar erger als je ze op 25 graden zet.

eigenlijk is een danio meer iets voor een net wat kouder aquarium met lekker veel stroming.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Cloaca
0-200
0-200

Re: chinese danio samen met neontetra en cr-garnalen

Bericht door Cloaca »

In mijn zoektocht naar een klein geel visje heb ik na lang twijfelen besloten om voor de goud variant van de Chinese danio te gaan.
Ik ben zeer tevreden over dit visje, het zijn levendige actieve visjes maar niet te druk ondanks de 24°C.
Neon tetra's hangen soms wat stil te suffen tussen de planten, de Chinese danio's zijn altijd wel wat in beweging.
Ze vallen de garnaaltjes niet lastig en zwemmen meestal mooi in school boven de neons en onder de bijlzalmpjes.
Over hun kleur ben ik ook blij verrast, onder de grolux zijn ze oranje-geel, hun kleur steekt mooi af met mijn zwarte achtergrond en de groene planten, in de kale winkelbak was dit niet zo spectaculair.
Van ver vallen ze zelfs meer op dan de neon tetra's.
Deze visjes zijn naar het schijnt ook nog eens zeer sterk, een aanrader als je wat kleur en beweging wil toevoegen in een gezelschapsaquarium met kleine visjes en garnaaltjes.