jong platys

Plaats reactie

Onderwerp auteur
rover
0-200
0-200

jong platys

Bericht door rover »

Vandaag is mijn platy (in een guppybreader) bevallen van iets meer dan 20 jonge....na geboorte zwommen ze effen rond en zakten dan "ineens" op de bodem en stopte met bewegen....
Als ik goed kijk zie ik (na ongev 2 uur ) nog niks gewegen....zijn ze dood en zo ja wat heb ik fout gedaan???

Cooper Gelderland
0-200
0-200

Re: jong platys

Bericht door Cooper »

er zit te weinig doorstroming in zulke bakjes... waardoor geen verversing van het water.. de visjes worden dus vergiftigd. probeer een net breeder te kopen... daarin is de stroming beter... en worden ze niet vergiftigd. nitriet piekje in het kleine bakje door hun eigen uitwerpselen en die van moeders...

net breeder:
http://i44.tinypic.com/n5fn7m.jpg

Onderwerp auteur
rover
0-200
0-200

Bericht door rover »

Sinds afgelopen zaterdag heb ik 19 jonge micky mousse platys
Heb ze appart in een vissenkom met verwarmingselement, ik weet dat het niet echt ideaal is maar soms moet je roeien met de riemen die je heb....en ik verschoon iederedag meer dan de helft van het water....
Tot nu toe gaat het goed en zie ze steeds vaker bovenin tussen plantjes of echt zwemmen...

volgens mij zat het voorjaar in mn bak want die zelfde dag kreeg ik ook ongev 33 jonge appelslakken bij....eidjes had ik gekregen....wanneer kan ik de kleur goed gaan zien??

Antoinette
1000+
1000+

Bericht door Antoinette »

leuk en fijn dat het goed gaat :D
aardig zijn voor elkaar kost niets