Visbestand samenstellen
Visbestand samenstellen
Hallo,
Ik heb een nieuw aquarium gekocht (350l). Hierin zitten nog een aantal neon tetra's, een paar kleine meervallen en een algeneter. Nu wil ik hier nog een aantal vissen bij plaatsen:
2 of 3 maanvissen
Een paar bijlzalmpjes
Een paar garnaaltjes voor op de bodem
Kunnen deze vissen samen en weet iemand misschien nog een leuke andere vissoort voor erbij?
Alvast bedankt!
Ik heb een nieuw aquarium gekocht (350l). Hierin zitten nog een aantal neon tetra's, een paar kleine meervallen en een algeneter. Nu wil ik hier nog een aantal vissen bij plaatsen:
2 of 3 maanvissen
Een paar bijlzalmpjes
Een paar garnaaltjes voor op de bodem
Kunnen deze vissen samen en weet iemand misschien nog een leuke andere vissoort voor erbij?
Alvast bedankt!
Re: Visbestand samenstellen
Heb zelf geen goede ervaring van de combinatie Maanvis en Tetra's (vooral niet de kleintjes)
Heb dit 2 maal geprobeerd. De 1e keer een tweetal grote maanvissen gekocht en hier een schooltje kleine tetra's bij gedaan. Een dag later geen tetra meer te bekennen en de maanvissen waren hun lippen nog schoon aan het likken
De andere keer kleine maanvissen en kleine tetra's gekocht, samen tegelijk in de bak gedaan en deze groeiden samen op en leken elkaar wel als familie te beschouwen
En de garnalen lijken mij in het geval van maatse maanvissen ook niet veilig
Heb dit 2 maal geprobeerd. De 1e keer een tweetal grote maanvissen gekocht en hier een schooltje kleine tetra's bij gedaan. Een dag later geen tetra meer te bekennen en de maanvissen waren hun lippen nog schoon aan het likken
De andere keer kleine maanvissen en kleine tetra's gekocht, samen tegelijk in de bak gedaan en deze groeiden samen op en leken elkaar wel als familie te beschouwen
En de garnalen lijken mij in het geval van maatse maanvissen ook niet veilig
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !
Bij maanvissen zou ik zeker de XXL tetra bij plaatsen. Anders worden ze geheid levend voer.
Greetings...
De tetra's die erin zitten zijn zover ik weet volgroeid dus niet meer super klein. Wil graag kleine maanvissen kopen omdat ik het zo mooi vind om te zien hoe ze 'opgroeien'. Dan zou het moeten kunnen toch?
Welke hoeveelheid vissen raden jullie aan?
Welke hoeveelheid vissen raden jullie aan?
Hoe hoog is de bak? Maanvissen zijn nu nog klein maar die gaan dalijk behoorlijk de hoogte in. Bakhoogte zou dan zeker 50/60 cm moeten zijn.
Ik heb in mijn bak nog maar een maanvis zitten(overblijver) Maar je kan ze het beste in een schooltje van 5 houden.
Ohja Garnalen zijn No Go bij maanvissen.
Zou voor de bovenlaag gaan voor schooltje bijlzalmpjes 10/15 stuks (denk wel aan een dekruit want ze willen nog wel eens eruit springen)
3 tot 5 maanvissen.
Bodemlaag stuk of 15 corydoras
Dit zou elkaar normaal gesproken niet bijten
Ik heb in mijn bak nog maar een maanvis zitten(overblijver) Maar je kan ze het beste in een schooltje van 5 houden.
Ohja Garnalen zijn No Go bij maanvissen.
Zou voor de bovenlaag gaan voor schooltje bijlzalmpjes 10/15 stuks (denk wel aan een dekruit want ze willen nog wel eens eruit springen)
3 tot 5 maanvissen.
Bodemlaag stuk of 15 corydoras
Dit zou elkaar normaal gesproken niet bijten
Greetings...
De bak is 70 hoog dus dat mag dan geen probleem zijn. Zal er geen garnaaltjes bij zetten als ik dit zo hoor 
70cm superhoogte
Je zou er voor de middenlaag ook nog de rouwtetra kunnen plaatsen, zijn stuk groter.
Greetings...
Heb ook nog leuke visjes gezien, noemen ze kogelvisjes als ik me niet vergis. Kan iemand mij hier wat informatie over geven? Kunnen deze bij de maanvissen (die komen er sowieso) en de andere vissen die op de planning staan?
Wil geen vissen kopen die niet bij elkaar zouden kunnen dus kan het maar beter vragen.
Wil geen vissen kopen die niet bij elkaar zouden kunnen dus kan het maar beter vragen.
Volgens mij gaan kogelvissen achter de sprieten van je manen aan. Zou ik dus niet doen. Net zo min als Sumatraantjes en Barbeeltjes.
Greetings...
Maanvissen en tetra's zou ik idd ook niet doen en houd er rekening mee dat maanvissen oud worden dus later als ze eenmaal groot zijn kunnen er nooit meer nieuwe tetra's bij.
wat zijn de afmetingen van je bak dan 70 cm water hoogte is best hoog voor een bak met 350 liter inhoud.
wat zijn de afmetingen van je bak dan 70 cm water hoogte is best hoog voor een bak met 350 liter inhoud.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
70x70x70
Mooi een kubus
Zat al een beetje te rekenen ik vind het een mooie maat
Zat al een beetje te rekenen ik vind het een mooie maat
Ik ook 
Het is zeker Eem mooie maat waar je veel leuke vissen in kan houden maar, persoonlijk zou ik dan niet voor maanvissen kiezen.
Maanvissen moeten echt met minimaal 5 dieren in een groep. Liever meer
Wanneer, ze volwassen zijn zullen ze zich continu met elkaar willen meten en wanneer zich een paartje vormt zullen ze nog veel lelijker tegen elkaar doen.
Dit alles op zo'n klein oppervlak zou ik niet doen.
Ik ben wel benieuwd hoe andere hier over denken.
Wanneer, ze volwassen zijn zullen ze zich continu met elkaar willen meten en wanneer zich een paartje vormt zullen ze nog veel lelijker tegen elkaar doen.
'You can be what ever you resolve to be'
Ik ben het met je eensFloor schreef:Het is zeker Eem mooie maat waar je veel leuke vissen in kan houden maar, persoonlijk zou ik dan niet voor maanvissen kiezen.