ik ga een nieuw aquarium kopen in julli hoop ik... een rekord 70 ik heb nu een rekord 60...
jammer genoeg moet ik van mijn moeder dan me andere aquarium opbergen onder mijn bed, maar hij mag wel 2 a 3 weekies ff ergens anders staan voor de "natuur" in de rekord 70.
maar mijn vraag was na aanleiding van "aquarium opstarten" in een juwel aquarium zit meestal al een nitraat filter (althans als je filter type "compact" hebt of hoger) en als je dan je nieuwe bak op start gewoon wat water van je oude aquarium er in en na 2 a 3 dagjes 2 t/m 5 visjes er in doen. maar dan hoef je tog verder niks meer te doen aan de nitraat aangezien er al een nitraat filter in zit???
mazzel
roderick
nieuw aquarium
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

nieuw aquarium
Groetjes Roderick

Re: nieuw aquarium
Nitraat hoef je in princiepe niks aan te doen, als je er maar voor zorgt dat de bacterien het bij kunnen houden. Die moeten zich ontwikkelen en groeien in aantal, dus niet te veel vis in een keer uitzetten en zonodig water verversen.
Op die nitraat spons zou ik niet al te veel vertrouwen.
Op die nitraat spons zou ik niet al te veel vertrouwen.
Met dat formaat zou ik het heel rustig opbouwen, begin met 1 of 2 visjes en wacht dan weer een aantal dagen voor je weer vis bijzet.
Niet te veel voeren in het begin, en zorgen dat er niet te veel vuil op je bodem blijft liggen. Haal rottende bladeren zo snel mogelijk uit je bak. Kortom de eerste tijd zo min mogelijk vervuiling zien te krijgen.
Niet te veel voeren in het begin, en zorgen dat er niet te veel vuil op je bodem blijft liggen. Haal rottende bladeren zo snel mogelijk uit je bak. Kortom de eerste tijd zo min mogelijk vervuiling zien te krijgen.
-
Roderick
Onderwerp auteur - 400-600

maar hoe zit het met een rio 180 gewoon het zelfde toch... na een paar dagen 1 tot 3 visjes er in doen... kunnen kardinaals terta's...
tnx
roderick
tnx
roderick
Groetjes Roderick