Mijn bakje heeft de afmeting van 300x50x65 cm, dus met een bruto inhoud van 975lite
Gewenste waterwaardes:
PH=7
KH=8
GH=10
Nitraat (no2)=15
Nitriet (no3)=0
Temperatuur=25 graden
dit is mijn huidige vissen bestand:
2x zwarte arowana
8x altum guyana
6x heros efasciatus
2x geophagus surinamensis (wil ik aanvullen tot 6)
1x zwarte geest
8x botia modesta
5x botia macracanthus
5x botia morleti
5x botia dario
1x khuli
1x l-15
1x l-18
1x l-24
1x l-25
1x l-45
1x l-128
1x l-155
1x gibbiceps
en dan zwemmen er nog wat kleine verdwaalde visjes rond die uit mijn vorige bak over geplaatst zijn die ik er niet meer in wil hebben. maar dat is niks bijzonders.
vissen bestand ilm
-
Coby
Re: vissen bestand ilm
Een flinke bak heb je staan Bas, die zwarte geest die je in je bestand hebt staan, wat voor vis is dat? 
Dat is een aardig lijstje zo bij elkaar. Ga je nu ook hier een verzoek indienen voor een rubriek roofvissen 
Niiice bas! Flinke bak met flinke vissen! foto?

Apteronotus albifronsCoby schreef:Een flinke bak heb je staan Bas, die zwarte geest die je in je bestand hebt staan, wat voor vis is dat?
Groetjes Joep
-
Coby
Ik heb even zitten googlen, een "Ghost mesvis" dus, brrrr. 
Ga je ons ook nog foto´s laten zien van je vissen Bas?
Ga je ons ook nog foto´s laten zien van je vissen Bas?
ik zie bij de l nummers er overal maar eentje van staan, waarom is dat als ik vragen mag?
hoi mensen, ja ik weet het de foto's komen eraan!!!! echt waar, heb de strijd tegen blauw alg voor 99 procent gewonnen, nu mijn plantjes weer even liefhebben, en dan bloeit het weer allemaal op.
@kevin:of ik hier zo een verzoekje in ga dienen, ligt eraan of er meer liefhebbers zijn hier voor roofvissen, dan op andere plaatsen....
@mol: waarom ik van de l-nummers maar eentje ervan heb? nou vooral omdat ik het een van meest imposantste vissen vind en elke 'l'nummer op zijn eigen manier, dus om meer ruimte te creeren en optimaal kijkplezier, dus neer soorten, mee kweken hoeft voor mij niet, bij mij hoeven ze alleen maar te imponeren, haha.
als iemand nog een mooie soort over heeft, of in de aanbieding dan is ie wellicht welkom.
@coby: ik word al mooi geholpen door joep die mij ff de latijnse naam erbij zet, dank u dank u. (Apteronotus albifrons )
Deze vis is een zeer sierlijke, schuwe en sluwe vraatzucht.
hij laat zich maar heel af en toe zien, bij mij maar een keer per 2 weken dat ik hem zie(gemiddeld) maar meestal is ie dan niet te beroert om een showtje weg te geven van zijn sierlijke gefladder door het water en dat is vaak op zijn zij en achteruit. hij wil graag een plaats voor zichzelf krijgt hij die niet, dan MAAKT hij die, ook tegen over vissen vele maten groter als hem(denk vooral aan bodem bewoners)
Zijn voedsel waar ie het meest van groeit en ook van eet zijn rode muggelarven, maar bij mij eet ie ook heel graag: morjo wormen, mossels, garnaaltjes en alks die kans heeft krekels.
ik heb hem denk ik nu een 3/4jaar in mijn bak zitten, heb hem gekocht met 15cm, hij zal nu pas een kleine 20cm zijn, en nog vrij braaf, ik weet meerdere exemplare te zitten die 50 cm zijn, en ze zijn braaf voor alles wat niet eetbaar is en hun niet in de weg ligt.
ik heb hier nog een cd'tje liggen vol met foto's van mijn bak een half jaar terug, die wil ik graag laten zien, maar kan me iemand door middel van een pb'tje me vertellen hoe ik die het snelste en makkelijkste kan doen? alvast thanks!!!
gr basje
@kevin:of ik hier zo een verzoekje in ga dienen, ligt eraan of er meer liefhebbers zijn hier voor roofvissen, dan op andere plaatsen....
@mol: waarom ik van de l-nummers maar eentje ervan heb? nou vooral omdat ik het een van meest imposantste vissen vind en elke 'l'nummer op zijn eigen manier, dus om meer ruimte te creeren en optimaal kijkplezier, dus neer soorten, mee kweken hoeft voor mij niet, bij mij hoeven ze alleen maar te imponeren, haha.
als iemand nog een mooie soort over heeft, of in de aanbieding dan is ie wellicht welkom.
@coby: ik word al mooi geholpen door joep die mij ff de latijnse naam erbij zet, dank u dank u. (Apteronotus albifrons )
Deze vis is een zeer sierlijke, schuwe en sluwe vraatzucht.
hij laat zich maar heel af en toe zien, bij mij maar een keer per 2 weken dat ik hem zie(gemiddeld) maar meestal is ie dan niet te beroert om een showtje weg te geven van zijn sierlijke gefladder door het water en dat is vaak op zijn zij en achteruit. hij wil graag een plaats voor zichzelf krijgt hij die niet, dan MAAKT hij die, ook tegen over vissen vele maten groter als hem(denk vooral aan bodem bewoners)
Zijn voedsel waar ie het meest van groeit en ook van eet zijn rode muggelarven, maar bij mij eet ie ook heel graag: morjo wormen, mossels, garnaaltjes en alks die kans heeft krekels.
ik heb hem denk ik nu een 3/4jaar in mijn bak zitten, heb hem gekocht met 15cm, hij zal nu pas een kleine 20cm zijn, en nog vrij braaf, ik weet meerdere exemplare te zitten die 50 cm zijn, en ze zijn braaf voor alles wat niet eetbaar is en hun niet in de weg ligt.
ik heb hier nog een cd'tje liggen vol met foto's van mijn bak een half jaar terug, die wil ik graag laten zien, maar kan me iemand door middel van een pb'tje me vertellen hoe ik die het snelste en makkelijkste kan doen? alvast thanks!!!
gr basje
Ik zou zeggen maak een fotoshow in bucket, is heel snel gedaan. Tegenwoordig heeft bucket ook een bulk uploaden dus je kan een hele serie foto's in een keer uploaden.
-
Coby
Je hebt zo al bijna een mooi artikel over de "Ghost mesvis" geschreven voor in onze Database Bas.
Weet je misschien ook nog iets over de inrichting en de kweek van deze vissen?
in gevangenschap kweken ze volgens mij wat ik gelezen heb hier en daar wel af en toe, maar eigenlijk nooit in het aquarium thuis, omdat deze vis wel zoveel plaats nodig heeft wil je er een tweede bij kunnen houden, anders helpen ze elkaar om zeep.
Een of meerdere holen, waar ie zich kan verbergen is een must. een pvc buis vinden ze ook erg fijn.
Deze aal achtige is familie van de elektrische aal. deze familie hebben allemaal een elektrisch orgaan, dat orgaan is per soort wel anders. De zwarte geest zend schokjes uit met een tussen pause van 1msec, een frequentie van 750-1250hz. door de schokjes kan hij zien waar hij zwemt, en niet door zijn ogen want daar zien ze vrijwel niks mee.
Een of meerdere holen, waar ie zich kan verbergen is een must. een pvc buis vinden ze ook erg fijn.
Deze aal achtige is familie van de elektrische aal. deze familie hebben allemaal een elektrisch orgaan, dat orgaan is per soort wel anders. De zwarte geest zend schokjes uit met een tussen pause van 1msec, een frequentie van 750-1250hz. door de schokjes kan hij zien waar hij zwemt, en niet door zijn ogen want daar zien ze vrijwel niks mee.