Kweken lukt met geen enkele vis
Kweken lukt met geen enkele vis
Hallo ,
Ik wil nou tog een keer baby's om het maar is een keer meegemaakt te hebben heb me bak opnieuw opgestArt dus wil ook een koppeltje er in wat goed kweekt geen guppen die doen het nooit bij mijn plattys wel maar krijgen geen baby's
Ik wil nou tog een keer baby's om het maar is een keer meegemaakt te hebben heb me bak opnieuw opgestArt dus wil ook een koppeltje er in wat goed kweekt geen guppen die doen het nooit bij mijn plattys wel maar krijgen geen baby's
-
timothymeertens
- 800-1000

Re: Kweken lukt met geen enkele vis
hoogvinkarper kweek ook gemakkelijk maar die gingen allemaal dood bij mij na 2 maanden(waarom?),corydora panda ook al 2 keer 1 jong van gehad
Ja maar als ik met Plato's geen baby's krijg dn schaam ik mezelf gewoon een beetje haha want ja dat word tog gezien als een makkelijke ik doe alles er aan water verversen alles
-
timothymeertens
- 800-1000

ja dat kan vanalles zijn,temperatuur juist,ph,kh,gh,zijn ze op hun gemak.
hier deed ik de temperatuur rustig omhoog tot 27 graden dan krijgen ze zin
en na een week een waterwissel met koud water(niet de halve bak he)en heb jong gehad je wilt het niet weten.
een vriend van mij deed zelf water erin wat net geen ijs was bij cycliden en altijd bingo
hier deed ik de temperatuur rustig omhoog tot 27 graden dan krijgen ze zin
een vriend van mij deed zelf water erin wat net geen ijs was bij cycliden en altijd bingo
Maar moetje dan gewoon bijv 8 liter verversen met zeer koud water of dat niet en is dat niet slegt voor de hardheid van het water
-
timothymeertens
- 800-1000

als je 10 a 15 procent wisselt dan zal je waarde niet veel veranderen,ik veronderstel dat de kraanwater gebruikt.
dit is natuurlijk geen garantie maar meestal lukt dat wel en geduld hebben is ook belangrijk
dit is natuurlijk geen garantie maar meestal lukt dat wel en geduld hebben is ook belangrijk
Dus gewoon 10 procent verwisselen 1 keer levert dit verder geen kabaal en stres op in de bak
-
timothymeertens
- 800-1000

3 of 4 dagen 10 procent met kouder water een wissel doen kan geen kwaad
en dan de temperatuur na een week terug langzaam omlaag naar 24 en afwachten,drijfplanten helpt ook dan voelen ze zich veilig hier tussen
en dan de temperatuur na een week terug langzaam omlaag naar 24 en afwachten,drijfplanten helpt ook dan voelen ze zich veilig hier tussen
heb je je al afgevraagd waar die baby's straks naar toe gaan ?
wat je zoek is blijkbaar een visje wat makkelijk kweekt en die raak je vaak niet makkelijk kwijt.
Zoek een vis uit die je wat lijkt en waarvan je de baby's ook weer kwijt kan en verdiep je in de omstandigheden die de vis vraagt hier vind je goede info http://www.hobbykwekers.nl/ k hier http://aquafora.nl/kb.php?fl=1&fp=1
het is vooral een zaak om goede omstandigheden te scheppen dat kan koud water zijn maar voor andere soorten is dat net verkeerd lees lees lees
wat je zoek is blijkbaar een visje wat makkelijk kweekt en die raak je vaak niet makkelijk kwijt.
Zoek een vis uit die je wat lijkt en waarvan je de baby's ook weer kwijt kan en verdiep je in de omstandigheden die de vis vraagt hier vind je goede info http://www.hobbykwekers.nl/ k hier http://aquafora.nl/kb.php?fl=1&fp=1
het is vooral een zaak om goede omstandigheden te scheppen dat kan koud water zijn maar voor andere soorten is dat net verkeerd lees lees lees
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
-
dickportugal
- 1000+

En daar sluit ik me volledig bij aan. Ik heb nu wat jongen van de A Cacatuoides. zat er niet echt op te wachten, moet maar zien ( zeker hier in Portugal) waar ik ze ooit kwijt kan.
Ik kan ze gewoon bij de plaatselelijke aqua winkel kwijt en mag dan ook nog plantjes er voorruilen
heb ook platy's gehad en telkens als het water erg groen werd (mijn fout sorry was beginner) zag ik baby's ..
Cichliden
Ik bedoel het goed 
Start je bak op
plaats dieren die de mogelijkheid hebben om zich goed te voelen in jou bak
inrichting etc beetje op ze afstemmen
wekelijks gewoon lekker 30-40% verversen
Belangrijkste is om een goed milieu voor ze te creéren door ze stabiel water te geven en goed voer
Niet teveel rommelen in de bak maar gewoon onderhoud en lekker met rust laten
En de kweek gaat vanzelf.
ps: bij sommige kweken de moeilijk houdbare diertjes en de makkelijke weer niet, ze moeten elkaar ook nog leuk vinden en niet teveel mededieren om zich heen die hun eitjes of jonge visjes opeten.
Ik heb hier dieren gehad waar ik de hoop ook bij opgaf maar na bijna 4 jaar gebeurde het toch ineens en meteen twee nesten achter elkaar, moraal van het verhaal is, "Geduld"
Start je bak op
plaats dieren die de mogelijkheid hebben om zich goed te voelen in jou bak
inrichting etc beetje op ze afstemmen
wekelijks gewoon lekker 30-40% verversen
Belangrijkste is om een goed milieu voor ze te creéren door ze stabiel water te geven en goed voer
Niet teveel rommelen in de bak maar gewoon onderhoud en lekker met rust laten
En de kweek gaat vanzelf.
ps: bij sommige kweken de moeilijk houdbare diertjes en de makkelijke weer niet, ze moeten elkaar ook nog leuk vinden en niet teveel mededieren om zich heen die hun eitjes of jonge visjes opeten.
Ik heb hier dieren gehad waar ik de hoop ook bij opgaf maar na bijna 4 jaar gebeurde het toch ineens en meteen twee nesten achter elkaar, moraal van het verhaal is, "Geduld"
-
timothymeertens
- 800-1000

yep geduld,als ze 1 keer beginnen dan ...,de winkel zal ze ook niet blijven houden,de vis word er altijd de dupe vis.