nieuwe bak dwergchichliden

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

nieuwe bak dwergchichliden

Bericht door Gerard_zzz »

• Om een zo goed mogelijk antwoord te kunnen geven, vragen wij om het onderstaande lijstje zo compleet mogelijk aan te vullen.

Wat is de afmeting van je aquarium (LxBxH)?1.20x40x55

Hoeveel liter bevat je aquarium?264l

Gewenste waterwaardes:
    PH=
    KH=
    GH=
    Nitraat (no2)=
    Nitriet (no3)=
    Temperatuur=

Welke vissen en aantallen zwemmen er nu?0

Heb je een bepaalde vis of biotoop als uitgangspunt al in gedachten? Z.Amerika

Hallo
Ik wil een aquarium gaan beginnen en ben me nu aan het orienteren op wat er allemaal in moet komen. Ik wil me richten op planten en vissen uit Z. Amerika. Ik wil er wat scholenvissen in en enkele pantsermeervallen. Graag zou ik er ook mooie, fel gekleurde dwergchichliden in zetten. Heeft iemand daar suggesties voor. Het moeten geen agressieve soorten zijn, ze moeten planten met rust laten en niet gaan graven. Ik heb wat opgezocht over dit soort chichliden, daarbij heb ik gevonden dat de meesten eigenlijk alleen maar levend voer willen. Hoe doen jullie dat? Kun je levend voer kopen en dat langere tijd bewaren of moet je dat zelf kweken? Het liefst heb ik vissen die ook gewoon droogvoer accepteren (en dan natuurlijk op zijn tijd een levend hapje).

Groeten
Gerard

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: nieuwe bak dwergchichliden

Bericht door Kevin »

De apistograma's bijvoorbeeld

Levend voer, tja dat is wel het beste zeker als je tot kweken wil aanzetten. Maar met ingevroren levendvoer lukt het ook prima hoor. Het voornaamste is dat je afwisselend voert.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

mol
0-200
0-200

Bericht door mol »

De apistograma's blijven in al geval rdelijk van de planten af, graven doen ze ook niet als de besten.Tenminste bij mij niet of nauwlijks, sterker nog eigenlijk nooit gezien.

Je zult er mischien wel wat apisto's tussen hebben die het doen, maar die zijn mij niet bekend.

Je vraag over de dwergchicliden dat je geen agressieve soorten wil hebben is een beetje moeilijk te beantwoorden, dit omdat ik geen idéé heb wat agresief in jou ogen is?

Bedoel je daar mee dat ze elkaar na jagen en afmaken, of bedoel je er mee dat ze territoriaal zijn?
Ik heb dwergen samen zitten van verschillende soorten. Natuurlijk jagen ze op elkaar en zorgen voor hun eigen stukje plek in de bak, Maar ze vreten mekaar niet op en slopen mekaar dus ook niet.
Het weg jagen is meestal maar van korte duur, 5 seconden is hier dus meestal al erg veel.

Droogvoer is geen enkel probleem bij deze vissen, ze accepteren vlokvoer, diepvriesvoer gedroogd tubifex en natuurlijk ook levend.
Zelf kweek ik dus niet en geef ze minder levend voer dan een kweker hoogst waarschijnlijk doet, maar een keer of 3 per week krijgen ze het hier zekers toch wel naast hun vlokvoer, diepvries voer en tubifex. Ik wissel dit dus wel iedere keer af.
Je moet er zelf toch ook niet aan denken dat je iedere dag boerenkool met worst moest eten hoe lekker het ook mag zijn.
Even goed is het een redelijk makkelijk visje om te houden qua voeding.

Met meervallen tesaam met dwergen heb ik geen ervaring, dit omdat ik zelf niet van meervallen houd omdat ze vaak wat aan de grote kant uit vallen. en nog al wild door de bak heen kunnen zwemmen, dus nee niets voor mij.

Wat voor een scholen vis wou je er bij gaan houden?

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

Bericht door Gerard_zzz »

Het uitzoeken van een scholenvis moet ik nog gaan doen. Ik heb wel door dat de keuze daarin heeeeeeeel groot is. Ik heb uit de bieb een paar boeken gehaald en ik heb gezien dat de database hier ook heel waardevol is, dus daar ben ik nog wel even zoet mee. :coffee:

Met niet agressief bedoelde ik dat ik geen vis wil die geen andere vissen duldt in de hele bak. Een territorium beschermen is geen probleem, elkaar afmaken wel.

Groeten
Gerard