Zou je er je beroep van willen maken?
Zou je er je beroep van willen maken?
Hoeveel van jullie zouden je beroep willen maken van het werken met visjes? Bijvoorbeeld een eigen aquariumwinkel beginnen, of werken bij een dergelijke zaak, wellicht een semi-professionel kwekerij op poten zetten, of werken bij een leverancier van aquaria techniek / voeding / supplementen (Eheim, Tetra bv.)?
-
jari4now
Re: Zou je er je beroep van willen maken?
Ik heb nu een goede baan en die bevalt me heel erg, ik zou niet hele dag in de winkel kunne lopen.
Maar zou wel een winkel willen en dan mijn vrouw erin zetten en in de avonden en weekende ermee bezig zijn, maar als het werk wordt weet ik niet of het wel leuk blijft.
Heb nog andere hobby;s waar ik werk van kan maken...maar écht ik heb een super baan en wil dat niet zomaar opgeven.....en dan geld even buiten beschouwing gelaten.
enne heb al eens een winkel gehad......euhhh nee voor mij geen winkel meer
Ik heb dus voor de optie kwee nie gekozen
Maar zou wel een winkel willen en dan mijn vrouw erin zetten en in de avonden en weekende ermee bezig zijn, maar als het werk wordt weet ik niet of het wel leuk blijft.
Heb nog andere hobby;s waar ik werk van kan maken...maar écht ik heb een super baan en wil dat niet zomaar opgeven.....en dan geld even buiten beschouwing gelaten.
enne heb al eens een winkel gehad......euhhh nee voor mij geen winkel meer
Ik heb dus voor de optie kwee nie gekozen
Ik heb is een paar keer in moeten vallen in een winkel, op zich heel leuk werk maar het nadeel eraan is dat de kassa ook moet rinkelen
en daar zit hem nou juist de knel lijkt me. Een goed en eerlijk advies naar de klant is meestal de goedkoopste en dus de meest slechte voor de omzet. Dus winkel is geen optie voor mij.
Een eigen kwekerij zoals mijn heel vroegere schoonvader had, dat zou me dan wel wat lijken. Kweken voor groothandel, winkel en particulier. Daar ligt toch de hoofdzaak bij het kweken van de vissen en niet zozeer iemand iets verkopen wat hij eigenlijk niet nodig heeft.
Een eigen kwekerij zoals mijn heel vroegere schoonvader had, dat zou me dan wel wat lijken. Kweken voor groothandel, winkel en particulier. Daar ligt toch de hoofdzaak bij het kweken van de vissen en niet zozeer iemand iets verkopen wat hij eigenlijk niet nodig heeft.
-
jari4now
Vooral dat laatste is erg belangrijk Kevin....Niet nodig heeft of door kennis gebrek niet de juiste keus kan maken
ik zou op zich wel een winkel of iets erin willen hebben , maar tis net als wat jari zegt ik heb opzich al een goede baan waar ik veel plezier in heb dus zou het meer een deeltijd winkel worden ofzoiets
toch wel Nat he ... al dat water !!
Zeker weten wil ik die meteen omzetten naar een beroep. En dan wel in een goeie aquarium winkel waar je ook cursussen kunt volgen.. Om meer te weten te komen over de onderwater wereld.. En natuurlijk zou ik dus zoiets bij De Maanvis in Nijmegen kunnen doen.. Maar ja zie eerst daar maar te komen 
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!
Nou als ik dit zou kunnen doen.
Dan deed ik dat meteen, ik zou niets liever doen dan hier mijn beroep van maken.
Lijkt me echt top!!!
Dan deed ik dat meteen, ik zou niets liever doen dan hier mijn beroep van maken.
Lijkt me echt top!!!
Groetjes Anietake,
Gezelschapsaquarium 150x60x60
Gezelschapsaquarium 150x60x60
Ik zou er ook direct mijn beroep van willen maken.
Maar geen winkel!!!!
Ik zou een mooie grote werkplaats willen hebben waar mensen hun aquarium, terrarium of paludarium heen kunnen brengen en dat ik daar dan de achterwanden, techniek en dergelijke inbouw. (kan ik doordeweeks 3 of 4 dagen bij mijn baas blijven werken
)
Maar geen winkel!!!!
Ik zou een mooie grote werkplaats willen hebben waar mensen hun aquarium, terrarium of paludarium heen kunnen brengen en dat ik daar dan de achterwanden, techniek en dergelijke inbouw. (kan ik doordeweeks 3 of 4 dagen bij mijn baas blijven werken
gr, Rico
-
Rob Bosman
Semi-proffesioneel ben ik al bezig, alleen de investering is hoog.
Ben nu nog afhankelijk van collega kwekers maar hoop spoedig aan me 3 meter(2250 ltr) kweekwand te kunnen gaan beginnen.
Kweek zal bij mij niet zo heel grote rol gaan spelen wil hooguit 3 tot 6 koppels hebben maximaal, Discussen groot brengen is vrij arbeids intensief je moet de eerste maanden 10 x per dag voeren. Ben nu druk bezig met informatie te verzamelen en contacten te leggen om straks zelf te kunnen gaan importeren en dan hoofdzakelijk wildvang.
Importeren heeft natuurlijk wel zijn nadelen, je weet nooit hoe de conditie is van wat je importeerd en hoeveel uitval dat je hebt.
Maar het is gewoon leuk om er mee bezig tezijn.
Ben nu nog afhankelijk van collega kwekers maar hoop spoedig aan me 3 meter(2250 ltr) kweekwand te kunnen gaan beginnen.
Kweek zal bij mij niet zo heel grote rol gaan spelen wil hooguit 3 tot 6 koppels hebben maximaal, Discussen groot brengen is vrij arbeids intensief je moet de eerste maanden 10 x per dag voeren. Ben nu druk bezig met informatie te verzamelen en contacten te leggen om straks zelf te kunnen gaan importeren en dan hoofdzakelijk wildvang.
Importeren heeft natuurlijk wel zijn nadelen, je weet nooit hoe de conditie is van wat je importeerd en hoeveel uitval dat je hebt.
Maar het is gewoon leuk om er mee bezig tezijn.
Ik heb kweenie gestemt.
Ik heb nog een hobby waarbij ik ook aan heb zitten denken om wat er mee ta gaan doen.
Alleen komt er wel wat meer bij kijken, dus toch maar niet mee door gegaan.
Ik zou het best wel leuk vinden om te helpen in een lfs.
Maar ja dan moet je werk en thuis situatie het ook toelaten en daar ligt het volgende probleem.
Voorlopig maar als hobby, wie weet wat de toekomst brengt
Ik heb nog een hobby waarbij ik ook aan heb zitten denken om wat er mee ta gaan doen.
Alleen komt er wel wat meer bij kijken, dus toch maar niet mee door gegaan.
Ik zou het best wel leuk vinden om te helpen in een lfs.
Maar ja dan moet je werk en thuis situatie het ook toelaten en daar ligt het volgende probleem.
Voorlopig maar als hobby, wie weet wat de toekomst brengt
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
Ik zou het ook willen doen, alleen dan wel een dieren winkel met grote afdeling vissen. ik zat dan zelf te denken aan honden, katten, knaagdieren, reptielen en vissen. Het is hier in het noorden niet echt dicht bevolkt met alleen maar aquarianen. vandaar dat het verstandiger zou wezen om deze andere dingen erbij te doen.
De winkels die hier zijn zijn vaak klein of hebben maar een kleine assortiment aan spullen.
Zelf zit ik er vaak over na te denken als die hier in het noorden (tussen Groningen en delfzijl) haalbaar zou zijn. Dus een grotere diersuper.
Hopelijk mag dit in de toekomst nog een x zo wezen.
Zelf zit ik er vaak over na te denken als die hier in het noorden (tussen Groningen en delfzijl) haalbaar zou zijn. Dus een grotere diersuper.
-
Gast
Ik heb al in een Aquarium speciaalzaak gewerkt.
Ik ben alleen niet het type dat direct vele informatie op kan roepen en heb daar een beetje tijd voor nodig om alles op een rijtje te zetten. de kennis is er wel maar niet zo paraat als dat de klant het zou willen.
Verder heb ik ook niets op klanten die van alles 1 of 2 visjes willen en dan vragen "kan dat bij elkaar?" en als je nee zegt zijn ze gedupeerd en willen niet begrijpen waarom het niet kan. Of als je moet uitleggen waarom die algenkuur niet goed is en geduld beter zou zijn voor het aqua. Zo een persoon zie je met een week weer terug en moet je het volgende probleem uitleggen waarom alle vis dood gaat en de planten verslijmen. Dan begin ik van binnen te koken.
Ik zou nu niet meer in een LFS willen werken omdat het veel te frustrerend is om verantwoordelijk te zijn voor "foute bakken" en je niet kan zeggen "eigen schuld dikke bult, had je maar moeten luisteren toen ik de algenkuur af rade"
Ik ben alleen niet het type dat direct vele informatie op kan roepen en heb daar een beetje tijd voor nodig om alles op een rijtje te zetten. de kennis is er wel maar niet zo paraat als dat de klant het zou willen.
Verder heb ik ook niets op klanten die van alles 1 of 2 visjes willen en dan vragen "kan dat bij elkaar?" en als je nee zegt zijn ze gedupeerd en willen niet begrijpen waarom het niet kan. Of als je moet uitleggen waarom die algenkuur niet goed is en geduld beter zou zijn voor het aqua. Zo een persoon zie je met een week weer terug en moet je het volgende probleem uitleggen waarom alle vis dood gaat en de planten verslijmen. Dan begin ik van binnen te koken.
Ik zou nu niet meer in een LFS willen werken omdat het veel te frustrerend is om verantwoordelijk te zijn voor "foute bakken" en je niet kan zeggen "eigen schuld dikke bult, had je maar moeten luisteren toen ik de algenkuur af rade"
-
Silvia
Bij mij is en blijft het een hobby.
Als ik iets op zal starten zal het eerder een webwinkel worden met eigen gemaakte kledingstukken en tierletijntjes.
Als ik iets op zal starten zal het eerder een webwinkel worden met eigen gemaakte kledingstukken en tierletijntjes.
-
leroy
ik heb meerder hobby's onderandere discoverlichting zou best mn eigen licht bedrijf willen hebben
-
killaah
nou ik heb al van mijn hobby me werk gemaakt
ik heb me eigen drive in ik ben hier erg blij mee
is nog geen echt bedrijf maat wil het binnen kort gaan inschrijven bij de kvk
maar me school en me werk blijven voor gaan
ik heb me eigen drive in ik ben hier erg blij mee
is nog geen echt bedrijf maat wil het binnen kort gaan inschrijven bij de kvk
maar me school en me werk blijven voor gaan