pomp werkt niet meer.
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

pomp werkt niet meer.
hallootjes.. sorry dat ik niet veel meer post er is veel gaande in prive leven, maar hier heb ik echt hulp bij nodig....
ik heb dus een juwelrecord800 binnenfilter. met een juwel280 pomp.
die pomp werkt van geen kant en ben er niet tevreden over. en wil deze dus vervangen voor niet al te duur want ik heb het helaas niet breed deze maand.
eigenlijk wil ik dus niet terug naar dezelfde pomp maar weet ook niet of ik hem wel kan vervangen door een ander omdat het filterhuis gemaakt is voor de juwel280 pomp.
ik zit dus echt met me handen in het haar want ik weet zo even niet wat te doen. het liefst zou ik het vervangen door een extern pompfilter..
maar welke?
alle ideeen zijn welkom want ik weet het echt even niet meer.. heb er al over nagedacht om het op te geven.. zoveel tegenslag is niet leuk.. mja aan de andere kant geniet ik wel van mijn vissen als het goed gaat.
ik weet dat een aquarium hebben niet altijd leuk is maar dit slaat wel alles voor mij. pff
help?
ik heb dus een juwelrecord800 binnenfilter. met een juwel280 pomp.
die pomp werkt van geen kant en ben er niet tevreden over. en wil deze dus vervangen voor niet al te duur want ik heb het helaas niet breed deze maand.
eigenlijk wil ik dus niet terug naar dezelfde pomp maar weet ook niet of ik hem wel kan vervangen door een ander omdat het filterhuis gemaakt is voor de juwel280 pomp.
ik zit dus echt met me handen in het haar want ik weet zo even niet wat te doen. het liefst zou ik het vervangen door een extern pompfilter..
maar welke?
alle ideeen zijn welkom want ik weet het echt even niet meer.. heb er al over nagedacht om het op te geven.. zoveel tegenslag is niet leuk.. mja aan de andere kant geniet ik wel van mijn vissen als het goed gaat.
ik weet dat een aquarium hebben niet altijd leuk is maar dit slaat wel alles voor mij. pff
help?
Juwelrecord800 , 80bx45hx30d :D zeer veel plezier aan mijn aquarium :D
Re: pomp werkt niet meer.
Kijk eens voor een SunSun die zijn niet zo duur
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

Thanks rita,
toch nog een aantal vragen, het ziet er al zeer goed uit en dit is zeker een overweging..
nu heeft de juwelrecord800 naar mijn weten dus geen uitsparingen voor het buiswerk wat in het aqaurium komt te hangen.
hoe kan ik dat dan het beste doen? naar mijn weten is de juwelrecord800 niet geschikt voor een extern filterpomp.
maar misschien dat er manieren zijn dat je het er geschikt voor kunt maken?
toch nog een aantal vragen, het ziet er al zeer goed uit en dit is zeker een overweging..
nu heeft de juwelrecord800 naar mijn weten dus geen uitsparingen voor het buiswerk wat in het aqaurium komt te hangen.
hoe kan ik dat dan het beste doen? naar mijn weten is de juwelrecord800 niet geschikt voor een extern filterpomp.
maar misschien dat er manieren zijn dat je het er geschikt voor kunt maken?
Vervelend zulke tegenslagen!
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken naar een goedkoop tweedehands potfilter
Je zou ook op marktplaats kunnen kijken naar een goedkoop tweedehands potfilter
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

hmmmm klinkt misschien raar en wantrouwend maar ik heb nu al deze tegenslagen gehad door 2e hands spullen.
nu wil ik niet zeggen dat 2e hands altijd slecht is.
toch wil ik gaan kijken of ik een beter systeem kan aanleggen voor in dit aquarium, maar ik weet niet of dit kan.
juist omdat dit een aquarium is met een binnenhuisfilter.
wat ik graag zou willen weten is of je er iets aan kunt doen om het beter te maken? door bijvoorbeeld een andere pomp of een externe pomp.
maar omdat dit aquarium gemaakt is zoals het is weet ik niet of dit gaat.
waar ik bang voor ben is dat ik vast zit aan het materiaal wat bij dit aquarium hoort.
nu wil ik niet zeggen dat 2e hands altijd slecht is.
toch wil ik gaan kijken of ik een beter systeem kan aanleggen voor in dit aquarium, maar ik weet niet of dit kan.
juist omdat dit een aquarium is met een binnenhuisfilter.
wat ik graag zou willen weten is of je er iets aan kunt doen om het beter te maken? door bijvoorbeeld een andere pomp of een externe pomp.
maar omdat dit aquarium gemaakt is zoals het is weet ik niet of dit gaat.
waar ik bang voor ben is dat ik vast zit aan het materiaal wat bij dit aquarium hoort.
Oh dat zou inderdaad een probleem zijn ja, ik stond er niet bij stil dat die klep vast zit en geen uitsparingen heeft.
enige wat ik kan bedenken is dat je met een klein zaagje toch 2 uitsparingen maakt, misschien met een klein boortje een halve circel uitboren? Gewoon een tekening maken en langs die lijn steeds gaatjes boren tot je het eruit kunt drukken bv.
enige wat ik kan bedenken is dat je met een klein zaagje toch 2 uitsparingen maakt, misschien met een klein boortje een halve circel uitboren? Gewoon een tekening maken en langs die lijn steeds gaatjes boren tot je het eruit kunt drukken bv.
Die uitsparingen kun je er wel zelf inzagen met een ijzerzaagje.
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

precies.. dat is een overweging. ik ga kijken wat er mogelijk is morgen om er een andere/betere pomp in te monteren... als ik wel extern ga dan zal ik waarschijnlijk het interne filter eruit halen..
ik ga morgen even naar mijn locale aquarium winkel en ga mij laten informeren met jullie advies in gedachten.
tis een lastig punt waar ik nu voor sta..
ik wil niet terug naar dezelfde pomp omdat ik gelezen heb op internet dat deze pomp vaker faalt.
extern wil ik al een tijdje maar is wel veel werk maar als het dan gedaan is is het vaak ook goed. en beter dan welk intern filter dan ook.
dus het is zeker een overweging om het aquarium aan te gaan passen.
bedankt voor de snelle reacties
doet me goed dat ik terug kan vallen op mensen die er wel verstand van hebben.
ik ga morgen even naar mijn locale aquarium winkel en ga mij laten informeren met jullie advies in gedachten.
tis een lastig punt waar ik nu voor sta..
extern wil ik al een tijdje maar is wel veel werk maar als het dan gedaan is is het vaak ook goed. en beter dan welk intern filter dan ook.
dus het is zeker een overweging om het aquarium aan te gaan passen.
bedankt voor de snelle reacties
Nog een voordeel van extern is dat je meer liters krijgt, dus meer buffer om waterdipjes op te vangen en ook het onderhoud is eenvoudiger en je stoort niet telkens de vissen.
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

ja precies dat had ik ook bedacht.. nu heb ik niet een groot aquarium en waarschijnlijk zal ik niet veel extra liters krijgen hihi
het aquarium is 100 liter.. maarja dat is volges mij berekend met intern filter erin.
maar het idee om over te gaan op extern is wel erg aantrekkelijk nu omdat ik toch iets anders moet. dan maar in een keer goed dacht ik zo.
maarja hoe en wat en wat ik ervoor zal moeten doen is mij nog even onduidelijk.
de dingen die ik weet die ik moet doen is
- intern filter eruit slopen, ( weet niet hoe en weet niet of ik dit kan doen met de vissen in het aquarium, maar dat kan waarschijnlijk niet)
- lichtkap op maat maken voor de buizen die het aquarium ingaan.
iemand tips over hoe ik dat het beste zou kunnen doen? moet ik weer mijn aquarium geheel leeghalen of alleen de vissen eruit? als ik het interne filter eruit ga slopen?
maar het idee om over te gaan op extern is wel erg aantrekkelijk nu omdat ik toch iets anders moet. dan maar in een keer goed dacht ik zo.
maarja hoe en wat en wat ik ervoor zal moeten doen is mij nog even onduidelijk.
de dingen die ik weet die ik moet doen is
- intern filter eruit slopen, ( weet niet hoe en weet niet of ik dit kan doen met de vissen in het aquarium, maar dat kan waarschijnlijk niet)
- lichtkap op maat maken voor de buizen die het aquarium ingaan.
iemand tips over hoe ik dat het beste zou kunnen doen? moet ik weer mijn aquarium geheel leeghalen of alleen de vissen eruit? als ik het interne filter eruit ga slopen?
uitslopen is zo gedaan kan met vissen erin gewoon hoor. Je zet een plamuurmes er achter precies daar waar de bolletjes kit zitten en je hebt het zo los. Is meestal maar op 3 stukjes.
-
Janneke1991
Onderwerp auteur - 0-200

ooow kijk eens aan. bedankt rita voor het advies en de reacties natuurlijk 
ik heb gekozen voor Tetra EX600 external filter.
ik ga de lichtkap inzagen zodat het buizensysteem in mijn aqaurium kan. dit alles gaat vandaag gebeuren en ik hoop dat het zal lukken.
ik wil jullie persoonlijk bedanken voor al het advies wat gegeven is. ik ben er heel erg blij mee!
ik heb gekozen voor Tetra EX600 external filter.
ik ga de lichtkap inzagen zodat het buizensysteem in mijn aqaurium kan. dit alles gaat vandaag gebeuren en ik hoop dat het zal lukken.
ik wil jullie persoonlijk bedanken voor al het advies wat gegeven is. ik ben er heel erg blij mee!
Hmm weet niet of tetra zo'n goede keus is. Ik heb zelf de EX700 hier staan en die is na 2,5 jaar al helemaal stuk. In het radje zit een scheur van boven tot onder, de uitstroom en instroom zijn stuk. Ik heb mazzel dat ik ondanks dit de filter nog net aan kreeg. Hij doet t nu bar slecht en ben 5 uur bezig geweest om hem weer aan te krijgen.
Daarnaast zijn deze filters niet echt gemakkelijk om te openen en sluiten. En lekt de sluiting erg vaak.
Ik zou zelf toch adviseren om een andere filter te kiezen.
Daarnaast zijn deze filters niet echt gemakkelijk om te openen en sluiten. En lekt de sluiting erg vaak.
Graag gedaan maar let nog even op het advies van Rick!
-
Antoinette
- 1000+

Helemaal mee eens !Rickpad schreef:Hmm weet niet of tetra zo'n goede keus is.
Ik had hetzelfde probleem met openen en sluiten.
Op t laatst lekte de pomp zo erg dat ik hem in een emmer moest zetten. Dat was bijna letterlijk dweilen met de kraan open
aardig zijn voor elkaar kost niets