Je moet ook vooral niet alles gaan testen, wat je zelf al aangeeft das niet te doenCooper schreef:stylz schreef:ik zie dat nooit zo erg verversen doe je niet om de waardes die je meet meestal![]()
wat is je hoeveelheid sporen elementen, magnesium,koper, ijzer enz enz no3 nul is niet iets waar ik van denk van goh wat goed, wat is je fosfaat ?
verversen moet je niet af laten hangen van gemeten waardes maar meer van een onderhouds strategie.
ik ben een EI aanhanger want al die gemeten waardes zeggen mij nooit zo veel, zorg dat er geen tekorten ontstaan jij hebt 0 NO3 dus in mijn ogen een probleem
om dat allemaal te testen moet ik een lab aanschaffen... ik vind deze waarde die ik nu meet wel voldoende....
planten groeien goed.. vissen doen het goed. en als No3 op nul is dus een probleem volgens jou.. maar dat zie ik nergens op internet naar voren komen. leg eens uit
Maar je kan wel schatten, ik werk volgens deze methode en meet af en toe mijn fosfaat omdat ik de nitraat meting niet erg vertrouw die wisselt mij te hard tussen de verschillende test sets en dat is het zo'n beetje.
Hier staat redelijk goede info http://www.barrreport.com/showthread.ph ... ige-uitleg