Vraag omtrent Aulonocara Rubin Red
-
Cichlidenkwekers
Onderwerp auteur - 0-200

Vraag omtrent Aulonocara Rubin Red
Beste Malawi Liefhebbers,
Ik ben op zoek naar berichten of verhalen omtrent de Aulonocara "Peacock" Rubin Red, ook wel met de benaming Rubenscens of Red Rubin.
Waarom zoek ik gegevens?
Eigenlijk zou ik graag willen weten of dit nu een Kweekvariant is.
Er gaan namelijk diverse verhalen, de een schrijft dat het een kweek is van de Jacobfreibergi groep, en de ander schrijft dat het een kweek is van de Stuartgrantie groep, waarbij weer wordt geschreven dat het gaat om een kruising, maar ook schrijft men dat het gaat over "line breeding" dus een uitzonderlijk kweek op kleur, zoals bv. de abino varianten.
Met andere woorden gaan er veel verhalen de ronde, maar is er niet veel duidelijkheid.
Misschien dat er iemand nog verhalen heeft gelezen zie mij nog niet bekend zijn, en deze zou ik dan ook graag willen lezen.
Bvd.
Ik ben op zoek naar berichten of verhalen omtrent de Aulonocara "Peacock" Rubin Red, ook wel met de benaming Rubenscens of Red Rubin.
Waarom zoek ik gegevens?
Eigenlijk zou ik graag willen weten of dit nu een Kweekvariant is.
Er gaan namelijk diverse verhalen, de een schrijft dat het een kweek is van de Jacobfreibergi groep, en de ander schrijft dat het een kweek is van de Stuartgrantie groep, waarbij weer wordt geschreven dat het gaat om een kruising, maar ook schrijft men dat het gaat over "line breeding" dus een uitzonderlijk kweek op kleur, zoals bv. de abino varianten.
Met andere woorden gaan er veel verhalen de ronde, maar is er niet veel duidelijkheid.
Misschien dat er iemand nog verhalen heeft gelezen zie mij nog niet bekend zijn, en deze zou ik dan ook graag willen lezen.
Bvd.
-
Gast
Re: Vraag omtrent Aulonocara Rubin Red
Comments:
The Ruby Red Peacock is not a hybrid but has been line bred from the Maleri Island race of Aulonocara sp. ''Stuartgranti Maleri". It was named Rubescens after Peter Rubin, who first imported this fish from Germany.
Bron
The Ruby Red Peacock is not a hybrid but has been line bred from the Maleri Island race of Aulonocara sp. ''Stuartgranti Maleri". It was named Rubescens after Peter Rubin, who first imported this fish from Germany.
Bron
-
Cichlidenkwekers
Onderwerp auteur - 0-200

Dat zijn dus de berichten en verhalen die op veel sites worden vermeld.
Maar zelfs op http://www.cichlid-forum.com spreekt men elkaar tegen in diverse artikelen.
Zo staat er ook dat de Rubin Red is genoemd naar een zeker Peter Rubin die deze variant als eerste in Amerika Importeerde, dus was geen Duitser, tevens staat er ook dat het een line breeding is van de Aulonocara Stuartgranti Chipoke, dus geen Maleri.
Zelfs een Nederlander komt in de verhalen een zekere Ruisbroek.
Bron: Red Peacock
Wel is zeker in alle verhalen dat het geen Jacobfreibergi betreft maar een Stuartgranti, alleen blijft de vraag is het nu een kruising met een andere variant, of is hij gekweekt met steeds meer Oranje/Rood varianten te selecteren.
Maar alle verhalen zijn welkom als er iemand verhalen vindt?
Maar zelfs op http://www.cichlid-forum.com spreekt men elkaar tegen in diverse artikelen.
Zo staat er ook dat de Rubin Red is genoemd naar een zeker Peter Rubin die deze variant als eerste in Amerika Importeerde, dus was geen Duitser, tevens staat er ook dat het een line breeding is van de Aulonocara Stuartgranti Chipoke, dus geen Maleri.
Zelfs een Nederlander komt in de verhalen een zekere Ruisbroek.
Bron: Red Peacock
Wel is zeker in alle verhalen dat het geen Jacobfreibergi betreft maar een Stuartgranti, alleen blijft de vraag is het nu een kruising met een andere variant, of is hij gekweekt met steeds meer Oranje/Rood varianten te selecteren.
Maar alle verhalen zijn welkom als er iemand verhalen vindt?
Was dit de soort die naar zeggen (Konings?) ook in het Malawimeer was aangetroffen? Als je me nu naar een bron vraagt, die heb ik helaas niet, ik heb het tot dusverre ook maar afgedaan als één van de verhalen over de soort.
-
Cichlidenkwekers
Onderwerp auteur - 0-200

Omtrent Konings is mij onbekend.
Je vindt weinig dan kopie verhalen die staan vermeld op cichlid-forum maar daar staan twe verschillende verhalen dus ook niet echt duidelijk.
Maar zover dat ik weet is "was" Stuart Grant de persoon die meer omtrent de aulonocara heeft geschreven en gezocht.
Maar de juiste bron vinden....
Je vindt weinig dan kopie verhalen die staan vermeld op cichlid-forum maar daar staan twe verschillende verhalen dus ook niet echt duidelijk.
Maar zover dat ik weet is "was" Stuart Grant de persoon die meer omtrent de aulonocara heeft geschreven en gezocht.
Maar de juiste bron vinden....
Wie heeft het emailadres van Ad Konings, dan kunnen we het hem vragen... 
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
-
Cichlidenkwekers
Onderwerp auteur - 0-200

En dan de vraag krijg je een reactie?
Weet dat als je stuart grant een email stuurde dat je wel een reactie kreeg.
Van Ad niet danRene schreef:En dan de vraag krijg je een reactie?
stuart@lakemalawi.com is het goeie adres. En inderdaad, die antwoorde zeker wel, meestal dezelfde dag nog. Helaas is de man niet meer. Zijn vrouw Esther (Metriaclima estherae is naar haar genoemd!) neemt de zaken waar, samen met een Deen dacht ik?
-
Gast
Als je van konings een juist mail adres kunt bemachtigen zal hij ook wel antwoorden heb ik begrepen van sommige mensen. Maar via de website cichlidpress kun je geen mail versturen.
Hallo,
Ik heb wel het adres en E-Mail van Martin Geerts, degene die de Nederlandse Bewerking doet
van de Boeken voor Ad Konings, ik neem aan dat hij het E-Mail van Ad Konings wel heeft.
Ik heb wel het adres en E-Mail van Martin Geerts, degene die de Nederlandse Bewerking doet
van de Boeken voor Ad Konings, ik neem aan dat hij het E-Mail van Ad Konings wel heeft.
MvGroeten, Ger.