spiegelfolie

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
beessie
0-200
0-200

spiegelfolie

Bericht door beessie »

hallo,

iemand ervaring met het aanbrengen van folie waardoor de vissen niet zien (lees schrikken) als ik langs loopt maar waarbij ik wel mijn aquarium in kan kijken

dus spiegelend in het aquarium en doorkijk erbuiten

ik hoor graag naar evt ervaringen of andere argumenten om het wel of juist niet te doen
mijn betta is pas dood gegaan dus dat geeft geen problemen meer.

groet robert

stylz
1000+
1000+

Re: spiegelfolie

Bericht door stylz »

Als je voor voldoende schuilgelegenheid zorgt zullen je vissen niet schrikachtig zijn, tenmiste als ze regelmatig iemand of iets zien bewegen :)

Spiegelfolie is meestal niet volledig transparant dus je gaat je vissen en planten anders zien, ik zou het niet gelijk doen maar een leuk experiment is het wel.

ik zou liever voor een inrichting waar in de vissen zich prettig voelen gaan :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

AquaHome

Bericht door AquaHome »

Ik ben het met Stylz eens, als het aquarium goed in is gericht met voldoende schuilplaatsen, denk ik niet dat het nodig zal zijn.

Wat ik ook denk is dat je zicht in het aquarium ook belemmerd zal worden, de folie zal nooit volledig transparant zijn, maar wellicht wel een test waard inderdaad.

Onderwerp auteur
beessie
0-200
0-200

Bericht door beessie »

ik was zelf ook wel bang voor slechter zicht in aquarium.

ik vind het zo jammer dat als ik langsloop meteen al mijn corydoras, enkele siamese algeneters en mijn l-nummer vis wegstuiven. ook mijn mini algeneters zie ik maar zelden. blijven nog altijd wel een aantal vissen over zoals platys en neon tetra's maar toch....

ik heb overigens een redelijk begroeid aquarium maar hun "veilige plek" is achter mijn houd en dus uit mijn zicht.

dank voor de reacties

Simon
200-400
200-400

Bericht door Simon »

stylz schreef:Als je voor voldoende schuilgelegenheid zorgt zullen je vissen niet schrikachtig zijn, tenmiste als ze regelmatig iemand of iets zien bewegen :)
zodra een vis schuil mogelijkheden heeft, gaat hij deze gebruiken

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar zoiets.
Nu nog een proefkonijn vinden.
Maar hoe zit het met het geluid cq trillingen?
Nu kunnen ze naar buiten kijken en "snappen" ze misschien waar de trillingen vandaan komen, maar dan?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Simon schreef:
stylz schreef:Als je voor voldoende schuilgelegenheid zorgt zullen je vissen niet schrikachtig zijn, tenmiste als ze regelmatig iemand of iets zien bewegen :)
zodra een vis schuil mogelijkheden heeft, gaat hij deze gebruiken
Dat is niet mijn ervaring maar zoveel mensen zoveel vissen zoveel ervaringen :lol: tuurlijk gebruiken ze de schuilgelegenheid maar ze durven ook meer te voorschijn te komen als ze weten dat ze bij gevaar weer kunnen schuilen en dan praat ik over veel schuilgelegenheid niet een of 2.
het is net een beetje het effect van een stoelendans des te minder stoellen des te alerter moet je zijn je weet nooit waneer de muziek stopt :mrgreen:
Laatst gewijzigd door stylz op 03 okt 2013 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

roger
0-200
0-200

Bericht door roger »

Zijn je vissen van nature schuw of kan het ook te maken hebben dat het een symptoom van een ziekte is. Schuren ze zich b.v. regelmatig of anderzijds afwijkend gedrag? Heb je dit al uitgesloten.