Aangevreten?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Aangevreten?

Bericht door karinD »

Ik heb een paar crypto's, waarvan een paar bladeren wel aangevreten lijken. Is dat zo, of kan het ook wat anders zijn?
En zo ja, is dit het werk van slakken?
Afbeelding
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Re: Aangevreten?

Bericht door karinD »

Ik heb 2 soorten slakken kunnen vinden. Ik vermoed dat de laatste de dader is, kan dat?

Afbeelding

Afbeelding

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Lijkt me inderdaad slakkenwerk

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

O, bah. Ik dacht echt, dat ik alleen nog maar van die schijfslakjes had. Ik baalde dus behoorlijk, toch ik gistermiddag toch nog even die ander voorbij zag kruipen. Dan zitten er waarschijnlijk nog veel meer in :(
Zonde van mijn planten! En volgens mij pakken ze ook de toppen van mijn gras, dat ziet eruit als gespleten haarpunten en ze worden bruin :(

vincent
0-200
0-200

Bericht door vincent »

hoi

Ik heb er ook twee. De laatste de donkere weet ik zeker. Die eet volgens mij niet aan je bladeren. De eerste weet ik niet zeker.
Maar die ik heb, heeft een een witte doorzichtige huisje maar die eet volgens mij alg ofzo want de bladeren blijven heel en heb die vaak op de bladeren gezien.

Ik denk dat het bij jou als het niet dezelfde is die ik heb, de eerste is, want die donkere zie ik nooit iets eten. Als die witte doorzichtige huisje heeft dan zou ik het ook niet weten wie van de twee want bij mij eten ze niet aan de blaadjes

Dus hoop voor jou dat die witte geen doorzichtige huisje heeft, heeft die dat niet, dan denk ik echt dat het die witte is

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Wanneer er bij je nieuw gekochte plantjes 2 soorten meekomen en je doet daar niets aan is de kans dat er nog een soort mee is gekomen natuurlijk heel groot aanwezig al zie je die misschien niet direct. Het is heel leuk en aardig om lieve slakjes niet op te ruimen maar het resultaat is dus een bak vol slakken die vaak (nee idd niet altijd maar helaas toch echt wel vaak) je planten zullen aanvreten en je bak enorm vervuilen. Slakken zijn mega poepers dus extra kans op iets te hoog fosfaat dus extra (welliswaar klein) kans op blauwalg.

Onderwerp auteur
karinD Zuid-Holland
1000+
1000+

Bericht door karinD »

Ik heb vanmorgen weer een zooi bewegende puntjes van mijn ramen afgeveegd. Dat ga ik gewoon maar blijven doen, iedere keer dat ik zie dat er veel minislakjes op de ramen zitten. Hopelijk hou ik zo een beetje de boel onder controle.