Hoi,
Na maanden pielen ben ik éindelijk tevreden over hoe mijn Lido120 eruit ziet. Nu wil ik dus mijn vissenbestand uitbreiden, maar ik kan wel wat hulp gebruiken.
Ik heb nu:
15 tetrakardinalen
1 koppeltje dweggourami's
3 corydoras panda
Van die panda's wil ik er nog 3 bij hebben en van een vriendin krijg ik deze week een lading vuurgarnalen (hopen dat die mijn gourami's overleven, maar ik heb javamos ;-)).
Zijn 6 panda's genoeg of zou 8 leuker zijn?
Ik dacht aan bijlzalmen, voor bovenin. Maar ik twijfel. Ik vind papegaaivisjes ook zo leuk, maar heb geen idee of die samengaan met de rest en dan wordt het misschien wel erg onrustig.
Iemand ideeen?
Wat zet ik hierbij?
Re: Wat zet ik hierbij?
hey Lidoo
ik zou zeker voor 8 panda's gaan dat zal de groep ten goede komen en bijl zalmpjes zijn hartstikke leuk voor boven in.
Papegaaivisjes weet ik niet zo goed welke je bedoelt eerlijk gezegd maar ik hoop dat je geen papegaai cichlide bedoeld! Dat zijn misvormde gedrochten door mensen gekweekt die hun bekje niet kunnen sluiten en daardoor niet goed kunnen eten.
ik zou zeker voor 8 panda's gaan dat zal de groep ten goede komen en bijl zalmpjes zijn hartstikke leuk voor boven in.
Papegaaivisjes weet ik niet zo goed welke je bedoelt eerlijk gezegd maar ik hoop dat je geen papegaai cichlide bedoeld! Dat zijn misvormde gedrochten door mensen gekweekt die hun bekje niet kunnen sluiten en daardoor niet goed kunnen eten.
Hoi Rita,
Ja, 8 panda's zijn beter; de huidige 3 zijn bijna niet te zien ook.
En ik bedoelde ramirezi - antennebaars - met die papegaaivisjes. Ik weet dat er veel kapot gefokte soorten zijn en dat wil ik absoluut niet stimuleren, maar dat geldt toch niet voor ramirezi?
Ik wil zo graag nog wat felgekleurde vissen in mijn bak. Alleen: wel zachtaardige, want nu de platy's weg zijn en ik mijn gourami's, panda's en kardinalen zo bezig zie, geniet ik van de rust. ;-)
Die bijlzalmen wil ik wel gaan aanschaffen, maar springen die niet tegen de lamp? En is de tl niet te fel voor ze? Ze krijgen natuurlijk wel drijfplantjes.
groetjes!
Ja, 8 panda's zijn beter; de huidige 3 zijn bijna niet te zien ook.
En ik bedoelde ramirezi - antennebaars - met die papegaaivisjes. Ik weet dat er veel kapot gefokte soorten zijn en dat wil ik absoluut niet stimuleren, maar dat geldt toch niet voor ramirezi?
Ik wil zo graag nog wat felgekleurde vissen in mijn bak. Alleen: wel zachtaardige, want nu de platy's weg zijn en ik mijn gourami's, panda's en kardinalen zo bezig zie, geniet ik van de rust. ;-)
Die bijlzalmen wil ik wel gaan aanschaffen, maar springen die niet tegen de lamp? En is de tl niet te fel voor ze? Ze krijgen natuurlijk wel drijfplantjes.
groetjes!
Oei, ik zag nu pas dat een lido 120 maar 60 cm is, ik ging uit dat het de maat in centimeters was maar het zijn het aantal liters. Op 60 cm zou ik geen koppel Ramirezi zetten nee, eigenlijk vind ik die bak aan de kleine kant voor cichliden maar een koppel apistogramma borelli is misschien een mooie optie?
Bijlzalmen springen meestal alleen als ze ergens van schrikken dus niet plotseling de bak open gooien en met je hand in de bak roeren maar heel voorzichtig zijn en goed kijken aan welke kant ze zitten voor je wat in de bak gaat doen.
Bijlzalmen springen meestal alleen als ze ergens van schrikken dus niet plotseling de bak open gooien en met je hand in de bak roeren maar heel voorzichtig zijn en goed kijken aan welke kant ze zitten voor je wat in de bak gaat doen.