Wat moet ik mijn cory's voeren?
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Wat moet ik mijn cory's voeren?
Het eigenlijke plan was, om eerst Maculata's te kopen, en daarna pas de cory's. Maar goed, de maculata's waren uitverkocht en de cory pygmeaus hadden ze wel zitten. Dus hebben we er daar een schooltje van 8 stuks van gekocht.
Maar goed, nu komt dus mijn vraag: eten ze alleen algentabletten, of doe ik er goed aan om ook een klein beetje vlokvoer te geven?
Als ik eerst de maculata's had gekocht, dan had die vraag niet nodig gewest omdat ik dan toch al vlokvoer had gegeven.
Maar goed, nu komt dus mijn vraag: eten ze alleen algentabletten, of doe ik er goed aan om ook een klein beetje vlokvoer te geven?
Als ik eerst de maculata's had gekocht, dan had die vraag niet nodig gewest omdat ik dan toch al vlokvoer had gegeven.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Re: Wat moet ik mijn cory's voeren?
Pygmeaus eten naar mijn ervaring alles wat op de bodem komt en klein is. Algentabletten gingen ze bij mij niet aan, maar klein droogvoer (fijngewreven desnoots) aten ze wel. Ook klein diepvries voer zoals watervlooien ed vinden ze heerlijk.
Vlokvoer blijft erg lang drijven en alleen algentabletten lijkt me niet handig. Ze lusten graag diepvriesvoer en dat zullen ze zeer waarderen. dit is erg goed voor de dieren. Je zou als je alleen droogvoer wil geven ook kunnen denken aan granulaatwant dat zinkt. Dit lijkt me persoonlijk beter voor ze dan algentabletten.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ok, dan kies ik voor granulaat. Kan ik daar de granulaat voor de garnalen voor gebruiken?
Overigens heb ik ze gistermiddag toen ze er net in zaten, een algentabletje gegeven. Viel vrijwel meteen uit elkaar en ze zaten er ook vrij snel al van te eten.
Overigens heb ik ze gistermiddag toen ze er net in zaten, een algentabletje gegeven. Viel vrijwel meteen uit elkaar en ze zaten er ook vrij snel al van te eten.
Ik denk dat ze granulaat voor garnalen wel kan gebruiken. Die beesies eten dat wel hoor
Maar wat diepvriesvoer af en toe is wel aan te raden
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Dan ga ik toch maar aan de diepvriesvoer af en toe 
Vlokvoer is ook prima te doen. Gewoon wat in een klein apothekersspuitje, water opzuigen, schudden en dan met de kop onderwater het voer eruit spuiten 
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

O, dat is ook een goed idee.
Maar goed, als ik zaterdag maculata's ga kopen, dan ga ik toch vlokvoer voeren. Dan zal er vast wel wat op de bodem terecht komen voor ze. Tot die tijd doen ze het wel met iedere dag een klein stukje algentablet en wat garnalenvoer.
Maar goed, als ik zaterdag maculata's ga kopen, dan ga ik toch vlokvoer voeren. Dan zal er vast wel wat op de bodem terecht komen voor ze. Tot die tijd doen ze het wel met iedere dag een klein stukje algentablet en wat garnalenvoer.
Neem dan meteen zaterdag wat diepvries blisters tropical mix mee, dan heb je meteen 5 soorten ineen.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Eten de maculata's dat ook? Als dat zo is, dan voer ik iets meer daarvan.
Ja hoor, die zullen de kleinere diepvriesdieren ook rustig mee eten.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ok
Hoe vaak zal ik dan diepvriesvoer geven? 2 of 3x per week ofzo?
Hoe vaak zal ik dan diepvriesvoer geven? 2 of 3x per week ofzo?
Ik voer zelf alleen maar diepvries. Dus het is eigenlijk helemaal aan jou hoe vaak je het voert.
misschien om de dag of om de 2 dagen? zelf doe ik het meestal om de 3 dagen en dan weer een dagje droog tussendoor.
Hier eten ze gewoon met de pot mee, wat op de bodem komt eten ze gewoon op.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865