hallo ik ben Richard en nieuw op dit forum
ik heb het volgende probleem heb sinds vrijdag een nieuwe bak gekocht en ingericht maar nu is het net of er in het water een witte waas zit , wat is hier de oorzak van ??? ( pomp draait intussen met de verwarmings element en aqua start toegevoegt
witte waas
Re: witte waas
Allereerst welkom op AquaforA!!
Zou je wat meer kunnen vertellen over de inrichting en afmetingen van je bak
Foto`s zijn nog beter
Greetings....
Zou je wat meer kunnen vertellen over de inrichting en afmetingen van je bak
Foto`s zijn nog beter
Greetings....
Greetings...
-
richard757
Onderwerp auteur - 0-200

het is een bak van 60 ltr bodem deels bedekt met Tetra complete substrate en afgedekt met zwart grind plantjes heb op advies van de winkel gekocht
Als eerste welkom op AquaforA 
Ik denk dat het in dit geval een waas is door de bodem. Die trekt vanzelf weer weg als het goed is
Ik denk dat het in dit geval een waas is door de bodem. Die trekt vanzelf weer weg als het goed is
Hoi Richard, ook van mij natuurlijk eerst een welkom, ik zie dat je aqua start hebt toegevoegd, dat zou ook de witte waas kunnen zijn. Bacteriën die nog aan het werk zijn of zo ik weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.
Staat er niet in de bijsluiter dat je enkele dagen een witte waas kan verwachten? Meestal namelijk wel.
Leuk dat je mee gaat doen trouwens en ik hoop dat je ook een album gaat maken?!
Staat er niet in de bijsluiter dat je enkele dagen een witte waas kan verwachten? Meestal namelijk wel.
Leuk dat je mee gaat doen trouwens en ik hoop dat je ook een album gaat maken?!
Welkom hier 
Ja kan van alles zijn, nieuwe bak, easy life vloeibaar filterr medium kan dit doen, profito wil het in mijn bak ook nog wel eens doen, kan ook waterbloei zijn dan de bacteriele vorm.
Waterbloei gaat meestal vanzelf weer weg, iets minder intensief licht en niet te lange dagen helpen, voor de rest geduld en goed groeiende stengel planten.
tijdelijk stoppen met voeren helpt ook, maar denk dan aan een vasten dag iets wat toch al geen kwaad kan.
in alle gevallen is het niet perse schadelijk dus geduld helpt ook
veel suc6 met je aquarium
Ja kan van alles zijn, nieuwe bak, easy life vloeibaar filterr medium kan dit doen, profito wil het in mijn bak ook nog wel eens doen, kan ook waterbloei zijn dan de bacteriele vorm.
Waterbloei gaat meestal vanzelf weer weg, iets minder intensief licht en niet te lange dagen helpen, voor de rest geduld en goed groeiende stengel planten.
tijdelijk stoppen met voeren helpt ook, maar denk dan aan een vasten dag iets wat toch al geen kwaad kan.
in alle gevallen is het niet perse schadelijk dus geduld helpt ook
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0
IK heb er ook ineens last van. het zijn zweefende deeltjes maar heel fijn.