Leuk bestandje voor 60 cm

Plaats reactie

Onderwerp auteur
doto92ok
0-200
0-200

Leuk bestandje voor 60 cm

Bericht door doto92ok »

Hallo allemaal.

Binnenkort krijgt het zoontje van een vriendin zijn eerste aquarium van me (uitard in overleg met zijn papa en mama ;) ) het gaat óm een bakje van 60/30/40
Vn een adere kennis krijgt hij de plantjes en een groepje platy's.

Zijn lievelingskleur is rood, bíj rondkijken in vond hij de kempvis wel mooi.

Mss kan iemand even helpen een leuk, niet al te moeilijk bestandje te bedenken met iig die 2 vissen érin. Zijn papa en mama helpen uitaard met de verzorging, de jongeman is 6

Iig 4/5 platys
Mss 1 kempvis

Rita M
1000+
1000+

Re: Leuk bestandje voor 60 cm

Bericht door Rita M »

Joh...... wat een super kado en een nieuwe hobbyist in de planning dus :mrgreen: Mooi!!

Ik denk dat een paar otocinclus (6) voor zo'n kind prachtig zijn om te zien aan het raam en een stuk of 8 Corydoras Habrosus of misschien qua gedrag nog leuker de C. Pygmaeus?

Met platy's zit je al aan een leuke, kleurige en aardig drukke hoofdvis dus ik zou het bestand niet groter maken. Weet wel dat er met platy's veel jongen komen en het kind dus getuige kan zijn van een baby etende Betta hè!

Onderwerp auteur
doto92ok
0-200
0-200

Bericht door doto92ok »

Hmz.. Ja.. Wel rekening met babys gehouden (heb pap en mam al voorbereid ;) ) maar idd, risico is wel dat hij of zijn jongere zusje ziet dat ze opgegeten worden. (Zusje is 4) en wat heet 1 in de planning, zelfs pap die elke keer de boot af hield wbt huisdieren was zich toen ik vanmorgen wegging aan het inlezen in de boeken die de jongen gekregen of te leen gekregen heeft ;)

De habrosus zou idd leuk zijn (hij vind mijn corys in de 160 ook geweldig, hoe die als kudde door de bodem sjorren. De pygmeaus had ik in mn 80, maar die vond hij minder leuk.

Leg het dillema met de kempvis aan zijn ouders voor, kunnen die beslissen of mooi in dit geval wel slim is :D

Iig alvast weer bedankt :)

Antoinette
1000+
1000+

Bericht door Antoinette »

ach watleuk zeg, voor dat joch :D

ik heb pas ergens gelezen dat een kempvis beter niet bij vissen van dezelfde kleur gezet kan worden, omdat hij die als soortgenoten zou zien - met gevolg vechtpartijen :?

Ik zou het erg leuk vinden als wij straks (via jou ?) kunnen zien wat er in zijn bakje zit :lol:
aardig zijn voor elkaar kost niets

Onderwerp auteur
doto92ok
0-200
0-200

Bericht door doto92ok »

De kempvis was jammer, hij vond hem wel mooi..maar als de babyvisjes dan opgegeten werden, dan toch liever een andere mooie uitzoeken :lol:
De oto viel op het plaatje in de smaak, die waren we in ons tochtje langs de lfs bij hun in de buurt niet tegengekomen, maar die toch proberen te bestelken :D

@antoinette, er komen zeker plaatjes. Heb mams al even op dit forum gewezen, dus mss meld ze zichzelf ook nog ;)

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

misschien gewoon een mooie koraal platy erbij want met elke dwerg cichlide soort zal er het zelfde probleem komen.