Deze beginneling heeft steeds weiniger vertrouwen en moed

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Deze beginneling heeft steeds weiniger vertrouwen en moe

Bericht door Roy H »

Ik kon me al niet voorstellen dat je daar slecht advies hebt gekregen. Durf mijn handen
Eigenlikk wel in het vuur te steken voor deze zaak!!
Greetings...

Onderwerp auteur
AndroiDer
0-200
0-200

Bericht door AndroiDer »

Het advies was daar goed!! Nemen de tijd vragen ook dingen in het gesprek en komen niet meteen met goedjes die ik moet kopen en proberen en willen eerst het de tijd gunnen etc. Je merkt dat ze weten wat ze zeggen en vanaf nu ga ik alleen naar hun voor aquarium zaken en vissen etc.

Bedankt om mij te attenderen op deze goede zaak.

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Graag gedaan hoor. :D :D
Greetings...

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Bertus schreef:
Bertus schreef:
Rita M schreef:idd niet leuk mensen want hij heeft absoluut het advies van enkele mensen uit zijn regio opgevolgd en is speciaal naar die zaak gegaan. Niet meteen met sarcasme naar een ander reageren als je het niet eens bent hoor, niet echt aardig.
Ook de beste winkeliers maken fouten, en in mijn geval is het zeker geen sarcasme naar een ander toe Rita. Ik probeer ieder zo goed mogelijk te helpen en dat weet je heel goed, en zoals iedereen hier op het forum weet en vaak ook adviseert is de temperatuur zoals ik eerder aangaf tenzij het een discus is wat hier niet eerder vermeld stond.
was dan ook absoluut niet voor jou bedoeld moppie :nope: :nee: ik weet inderdaad beter dan dat :k:

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Owkee, even goede vrienden ;)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Sowieso heeft niemand het slecht bedoeld, kan ik niet geloven ;)
:D

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

AndroiDer schreef:
stylz schreef: Hier staan wel zinnige dingen over planten groei http://www.easylife.eu/pg.html?id=50 maar vraag het even na bij je winkelier.
Erg kinderachtig hoe je reageert, vind je zelf ook niet???
Sorry dat je mijn antwoord verkeerd opvat, ik zal altijd proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen, ik ben geen groot fan van het brengen van water naar een winkelier om daar test setjes op los te laten, heel veel betrouwbare metingen komen daar volgens mij niet uit !
Dat is voor mij overigens voor de meeste test setjes en dat gevoel komt van jaren lange ervaringen met test setjes, als ze al goed werken, valt het nog niet mee nu net dat te meten wat je te kort komt en waar je planten groei op stagneert.
Ooit hebben we met de NBBZ een testdag georganiseerd je wil niet weten hoever de resultaten uit elkaar liepen.
Ik geef je een link naar een nederlands talige site waar volgens mij veel zinnige dingen over planten groei staan, maar zeg daarbij praat met je winkelier, er zijn n.l. meerdere methode om een aquarium te houden en die moet je niet mixen.
Ik volg deze methode http://www.barrreport.com/ dat komt zo ongeveer neer op niet meten, wel CO2 toevoegen en waterverversen.
Als jouw winkelier je b.v. al een voedings bodem heeft verkocht moet je dat niet door elkaar gaan halen, ook voedings bodem en CO2 vind ik geen gelukkige combinatie.
Van belang is dat als je vertrouwen in die zaak of in een methode en dat je die methode volgt, van zaken die ik niet persoonlijk ken ben ik erg terug houdend, niet alle geven je het beste advies, zeker de niet speciaal zaken waar ze meer verstand van cavia's hebben :D

De strijd tussen EI, CO2, voedings bodems, 50% per week verversen en weinig verversen, soil,grind enz enz heeft nog vele kampen aan jouw te kiezen hoe jij het wil gaan doen, snuffel maar rond op het forum, er zijn heel veel aanhangers van het een of juist het ander.
Ik adviseer een daglengte van 8 uur tot je bak goed draait en weinig licht anders werk je algen en te korten in de hand, en die moet je nu juist volgens de EI voor komen.
Andere met een goed draaiende bak adviseren gelijk 12 uur te gaan verlichten, gelukkig zijn er 1000 meningen.
Als ik het goed begrijp gebruik je geen CO2 iets wat ik niet verstandig vind, maar ieder zijn ding, als die winkelier een prachtbak heeft staan zonder CO2 wie ben ik dan nog om te zeggen dat zijn methode niet werkt :?

Ik zal in de toekomst proberen me zorgvuldige uit te drukken sorry en ik heb er alle begrip voor dat deze wereld al verwarrend genoeg s voor een beginner.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0