Net al heel wat rondgekeken op de site en heel wat informatie opgeslaan...
-Nu heb ik de vraag, Mijn aquarium heeft de Lengte 81Cm Breedte 30 Hoogte 37
Er zitten ondertussen al wat vissen in waaronder:
: Chinese Danio
: Kegelvlekbardeel 3
: Platty's 2
: Clownbotia's 1
: Pandameerval 1
: Ruitenkuiser 1
: Black molly 1
: Zebratjes 3
: Vijfstreepbardeel 3
Zelf zou ik er nog 2 - 3 Clownbotia's, 2 Black molly's , Vijfstreepbardelen in willen... Maar liefst zou ik er graag 2 maanvissen bij willen... Nu heb weinig tot geen ervaring met maanvissen, dus zouden deze hierbij mogen? Wel even meedelen voorlopig zit er in de aquarium nepplanten. Deze zouden later met ede tijd vervangen worden naar echte valisnaria's etc Zouden ze de meeste vissen opeten, of sterven ? Zelf als ik naar eurocenter ging kreeg ik weinig tot geen informatie... Bij deze
mvg
Quinten
Maanvissen wel of niet
-
ArrowGreen89
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Maanvissen wel of niet
Hoi Quinten, welkom op het forum
op deze bakmaat kunnen absoluut geen clownbotias's (worden 30 cm) en ook geen maanvissen helaas want die worden erg hoog en hebben de ruimte nodig. Een 80 cm bak is perfect voor gezelschap met 1 soort voor een leuk schooltje, wat bodemvissen zoals een corydoras soort, een mooie blikvanger zoals een apistogramma, altispinosa of kleinere soort goeramie koppel en bv wat leuke marmerbijlzalmpjes bovenin. Jje hebt nu een beete een allegaartje wat vissen betreft dus het is beter als je eerst zorgt dat de huidige vissen naar iemand anders kunnen en misschien? Blackmolly's kan op zich wel maar is eigenlijk voor brak water heb ik me laten vertellen en platy's zijn gewoon ok hoor. Wel zou ik er zo snel mogelijk wat snelgroeiende planten indoen zoals waterpest, cabomba en wat drijfplantjes misschien. Planten = zuurstof hè. Heb je wel een filter op de bak zitten?
op deze bakmaat kunnen absoluut geen clownbotias's (worden 30 cm) en ook geen maanvissen helaas want die worden erg hoog en hebben de ruimte nodig. Een 80 cm bak is perfect voor gezelschap met 1 soort voor een leuk schooltje, wat bodemvissen zoals een corydoras soort, een mooie blikvanger zoals een apistogramma, altispinosa of kleinere soort goeramie koppel en bv wat leuke marmerbijlzalmpjes bovenin. Jje hebt nu een beete een allegaartje wat vissen betreft dus het is beter als je eerst zorgt dat de huidige vissen naar iemand anders kunnen en misschien? Blackmolly's kan op zich wel maar is eigenlijk voor brak water heb ik me laten vertellen en platy's zijn gewoon ok hoor. Wel zou ik er zo snel mogelijk wat snelgroeiende planten indoen zoals waterpest, cabomba en wat drijfplantjes misschien. Planten = zuurstof hè. Heb je wel een filter op de bak zitten?
Het is vaak moeilijk kiezen maar, vaak is het toch het mooiste om 1 schooltje van een bepaalde soort te houden zoals bijvoorbeeld de kegelvlekjes of de vijfstreepbarbeeltjes. dit geeft een veel rustiger geheel en is voor de vissen altijd het beste.
Ik sluit me dan ook volledig bij Rita aan.
Maanvissen hebben wat mij betreft een bak nodig van bv 150x50 en minimaal 50 cm waterhoogte
Bovendien zou je wat mij betreft maanvissen altijd in een groepje moeten houden van tenminste 6 exemplaren.
Op deze manier komen ze pas echt tot hun recht.
Ik sluit me dan ook volledig bij Rita aan.
Maanvissen hebben wat mij betreft een bak nodig van bv 150x50 en minimaal 50 cm waterhoogte
Bovendien zou je wat mij betreft maanvissen altijd in een groepje moeten houden van tenminste 6 exemplaren.
Op deze manier komen ze pas echt tot hun recht.
'You can be what ever you resolve to be'
-
ArrowGreen89
Onderwerp auteur - 0-200

Rita M schreef:Hoi Quinten, welkom op het forum
Planten = zuurstof hè. Heb je wel een filter op de bak zitten?
Een Filter zit er zeer zeker in. bedankt voor de reacties, wil uiteraard beste voor de vissen. Dus maanvissen zullen dan nog even moeten wachten. Was begonnen met een bakje van 40 cm sinds kort nu 1 gekocht met de 81 cm lengte. Zelf zat ik te denken om deze te vullen met bepaalde planten O.a:
Achter:
Vallisnaria
Javamos
Hygrophila difformis
Midden:
anubias
Cabomba caroliniana
Limnophila chinensis var. aromatica
Vooraan:
Hottonia
Echinodorus magdalenensis
Lilaeopsis mauritiana
Mosbal
Ook de vissen die er nu in zitten (zie lijst) zou ik afwisselend eten willen geve buiten enkel Tetra vlokvoer... Wat zouden jullie aanbevelen. Van zodra de bak op pijl staat stuur ik wel even een mooie foto door