hallo,
mijn kleine neefje van 8 heeft vandaag een nieuwe goudvis gekocht omdat zijn oude dood is gegaan. hij heeft ook een nieuw aquarium gekocht. nou is mijn vraag of hij zijn oude goudvis in het nieuwe aquarium kan doen samen met zijn nieuwe. moet hij eerst een paar dagen wachten of kan het direct? hij heeft al de nieuwe goudvis in het nieuwe aquarium gedaan. ik weet dat hij het aquarium moest indraaien maar hij deed het te snel zonder goed voor te bereiden. de rest is wel compleet. alleen geen filter omdat de winkelier zei dat het niet noodzakelijk is, hij heeft een zuurstof schelp gekregen. ik wil ook weten hoe lang zo'n schelp ongeveer mee kan.
alvast bedankt!
groet,
karel
nieuwe goudvis
Re: nieuwe goudvis
Hallo Karel,
Zo te horen is het weer sprake van pure verkoop technieken en is er niet gekeken naar het welzijn van de vis, helaas gaat er nou het een en ander mis.
Een goudvis kan behoorlijk oud en groot worden onder goede omstandigheden, daaronder valt dan ook een aquarium van minimaal een meter zwemruimte of nog liever een vijver. Heeft de vis deze niet dan zal de buitenkant stoppen met groeien en de binnenkant vrolijk doorgroeien met alle gevolgen van dien.
Wat mij meteen opvalt is dat de verkoper aangeeft dat hij geen pomp nodig heeft
Een goudvis is 1 van de grootste vervuilers op het aquarium gebied, hij heeft dan ook zeer goede filtering nodig.
Ik neem aan dat er een tweede oude goudvis is? Die zou ik na een paar dagen erbij zetten, het indraaien van de bak zonder goed filter en een bewoner heeft in mijn ogen nou geen zin meer. Wel voldoende verversen want vervuilen kunnen ze als de beste.
Een zuurstof schelp? Ik heb geen idee wat dit kan zijn, is het misschien een luchtpompje die zijn lucht in een schelp los laat?
Zo te horen is het weer sprake van pure verkoop technieken en is er niet gekeken naar het welzijn van de vis, helaas gaat er nou het een en ander mis.
Een goudvis kan behoorlijk oud en groot worden onder goede omstandigheden, daaronder valt dan ook een aquarium van minimaal een meter zwemruimte of nog liever een vijver. Heeft de vis deze niet dan zal de buitenkant stoppen met groeien en de binnenkant vrolijk doorgroeien met alle gevolgen van dien.
Wat mij meteen opvalt is dat de verkoper aangeeft dat hij geen pomp nodig heeft
Ik neem aan dat er een tweede oude goudvis is? Die zou ik na een paar dagen erbij zetten, het indraaien van de bak zonder goed filter en een bewoner heeft in mijn ogen nou geen zin meer. Wel voldoende verversen want vervuilen kunnen ze als de beste.
Een zuurstof schelp? Ik heb geen idee wat dit kan zijn, is het misschien een luchtpompje die zijn lucht in een schelp los laat?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Ik sluit me helemaal aan bij Bertus.
Die gaat mee totdat je de elektriciteit niet meer betaald wordt, want dan stopt ie ermee
Ergens zit er een pompje die de lucht erin blaast.
Zuurstofpomp zou ik het niet noemen, aangezien het meeste zuurstof weer als bellen aan het oppervlak verdwijnt. Een functie heeft deze luchtpomp dus eigenlijk niet.
Dat is het inderdaad, heb ik hier ook wel eens zien liggen bij de lfs.Bertus schreef: Een zuurstof schelp? Ik heb geen idee wat dit kan zijn, is het misschien een luchtpompje die zijn lucht in een schelp los laat?
Die gaat mee totdat je de elektriciteit niet meer betaald wordt, want dan stopt ie ermee
Zuurstofpomp zou ik het niet noemen, aangezien het meeste zuurstof weer als bellen aan het oppervlak verdwijnt. Een functie heeft deze luchtpomp dus eigenlijk niet.
De oude goudvis is niet heel oud, ik denk een half jaar. En de zuurstofschelp is een soort tablet dat je op de bodem legt en dan lost het langzaam op. De verkoper zei dat de schelp beweging in het oppervlakte veroorzaakt en dat er zo zuurstof in het water kan. Ik zie zelf niet zo heel veel beweging dus ik zei al tegen mijn neefje dat hij moest gaan kijken naar een filter.
Ik heb trouwens nog een vraag. Moet er per se verlichting in het aquarium zitten? Zo ja welke raden jullie mij aan? Het liefst zo goedkoop mogelijk. Mijn neef heeft geen groot budget.
Alvast bedankt!
Groet,
Karel
Alvast bedankt!
Groet,
Karel