[altispinosus] Agressie of juist niet?

Onderwerp auteur
Edwin010
0-200
0-200

Re: [altispinosus] Agressie of juist niet?

Bericht door Edwin010 »

Dank je. Dan ga ik het gewoon nog een tijdje afwachten. Heb al paar keer op punt gestaan vandaag om vrouwtje bij te halen, maar toch nog niet gedaan.

Eska
400-600
400-600

Bericht door Eska »

Wacht het idd nog wat af Edwin...stel dat het vermeende vrouwtje toch een man zou zijn en je stopt er een vrouwtje bij, dan zal het zeker ruzie zijn...

Onderwerp auteur
Edwin010
0-200
0-200

Bericht door Edwin010 »

ok tnx. ga ik doen.

Patrick K.
0-200
0-200

Bericht door Patrick K. »

Een beetje laat, maar misschien handig voor de volgende die deze vraag stelt.

Dat lippentrekken zegt niets, vrouwen doen dat ook bij een man om te testen op die haar belangstelling waardig is.

Uit jouw foto's valt wel wat, maar niet genoeg, op te maken.
Op de eerste foto staat vrijwel zeker een jongvolwassen man. Maar uit de tweede foto blijkt alleen dat de andere een veel jonger exemplaar is, tè jong om iets over het geslacht te kunnen zeggen.
Tòch betekent dat wel iets, want de tweede lijkt me te jong om een koppel te vormen. Het is dus geen gedrag dat met koppelvorming of paring samenhangt.

Gelukkig hoef je dan alsnog nergens voor te vrezen, meestal blijft de "agressie" bij alti's beperkt tot vooral dreigen, soms wat kopstoten, en het lippentrekken dat jij beschrijft.
Alleen als er een nest is èn een andere dominante man kan een alti ècht agressief worden, en zelfs dan regelt het zichzelf meestal wel als er genoeg ruimte is voor twee territoria (zonder direct uitzicht op elkaar). Bij twee mannen bedoel ik met genoeg ruimte minstens een meter, maar liever 120 centimeter.

Ik denk dat in deze situatie er weinig te vrezen is qua agressie. Maar er is geen reden om er niet een (volwassen) vrouw bij te zetten, het kan zelfs zijn dat zich een koppel vormt dat vooral met elkaar bezig is en de jonge vis aan de andere kant van de bak van meer rust kan genieten.
Vanaf 120 à 150 centimeter kunnen alti's trouwens als groepje gehouden worden, maar pas vanaf 150 centimeter met 3 mannen.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.

Onderwerp auteur
Edwin010
0-200
0-200

Bericht door Edwin010 »

Ondertussen 2x eitjes gehad van dit stelletje.

Patrick K.
0-200
0-200

Bericht door Patrick K. »

Dan is het zeer waarschijnlijk een koppeltje .......
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.