nieuwe goudvissen zijn niet actief
nieuwe goudvissen zijn niet actief
hallo iedereen,
ik heb gister twee nieuwe goudvissen aangeschaft en ze zijn niet actief. ze zijn volgens mij doods bang voor bewegingen en geluiden. ze bewegen wel als niemand in de buurt is. dat zie ik omdat hun eten soms op is.
het aquarium waar ze in verblijven is 5.152 liter. het zijn "normale" goudvissen, dat zij de verkoper te minste..
de verkoper adviseerde twee goudvissen te kopen.
alvast bedankt voor je hulp.
ik heb gister twee nieuwe goudvissen aangeschaft en ze zijn niet actief. ze zijn volgens mij doods bang voor bewegingen en geluiden. ze bewegen wel als niemand in de buurt is. dat zie ik omdat hun eten soms op is.
het aquarium waar ze in verblijven is 5.152 liter. het zijn "normale" goudvissen, dat zij de verkoper te minste..
de verkoper adviseerde twee goudvissen te kopen.
alvast bedankt voor je hulp.
Re: nieuwe goudvissen zijn niet actief
5000 liter?
Of bedoel je iets meer dan 5 liter?
Ik hoop dat het dat eerste is, want 5 liter is véél te weinig.
Paar vraagjes nog:
- Wat voor een filter zit erop?
- Is de bak ingedraaid geweest?
Ik hoop dat het dat eerste is, want 5 liter is véél te weinig.
Paar vraagjes nog:
- Wat voor een filter zit erop?
- Is de bak ingedraaid geweest?
Wanneer deze 2 goudvissen inderdaad in een heel klein bakje zitten zullen ze zeker enorm veel stress hebben, denk aan jezelf constant opgesloten in een kast van 1.5 bij 1.5 meter zonder eruit te kunnen, dan zul je ook vreemd gedrag gaan vertonen en zeker als je er net in gepropt wordt zul je doods bang zijn.
Nieuwe vissen zullen even aan de situatie moeten wennen en aan het water en de geluiden enz enz, hopelijk heb je de bak goed ingedraaid en is het een typfout en zitten de vissen wel in een grote bak en is het even een kwestie van wennen. Gewoon regelmatig rustig voor de bak gaan zitten en niet te veel lawaai maken, zeker niet tegen het glas tikken en ze zullen aan beweging buiten de bak wennen hoor.
Nieuwe vissen zullen even aan de situatie moeten wennen en aan het water en de geluiden enz enz, hopelijk heb je de bak goed ingedraaid en is het een typfout en zitten de vissen wel in een grote bak en is het even een kwestie van wennen. Gewoon regelmatig rustig voor de bak gaan zitten en niet te veel lawaai maken, zeker niet tegen het glas tikken en ze zullen aan beweging buiten de bak wennen hoor.
het is een aquarium van 5 liter, de verkoper bij Intratuin zei dat het prima kon. de verkoper heeft mij een aantal dingen uitgelegd en zei ook dat een filter niet hoeft. ik had al gelezen dat goudvissen in een groot aquarium moeten. maar wat zou ik nu dan doen, want ik heb ze net twee dagen. het aquarium is niet ingedraaid (als dat is dat je er al water moet in doen zonder vissen). de verkoper heeft mij uitgelegd hoe ik de vissen te water moest laten. ik heb ze in de zak in het aquarium gezet met om de zak kraan water voor vijf minuten, hij zei dat ik de daarna gewoon kon vrij laten en ze hun plekje wel zouden vinden. dit is nu na 3 dagen nog steeds niet zo want ze zijn heel erg bang.
ik heb voor een sloot, kan ik ze daar uitzetten?
en watvoor vis kan er wel in zo'n kleine ruimte?
en watvoor vis kan er wel in zo'n kleine ruimte?
Ai. Ja. Fietsenmakers, die verkopers bij de Intratuin. Denken alleen maar aan verkopen
Vissen echt niet uitzetten in de sloot, want dat overleven ze niet... 5 liter bakje kan je beter gebruiken als vaas voor bloemen, zelfs garnalen zou ik er nog niet inzetten. Voor visjes moet je toch echt minimaal een bakje van 60 cm hebben.
Vissen echt niet uitzetten in de sloot, want dat overleven ze niet... 5 liter bakje kan je beter gebruiken als vaas voor bloemen, zelfs garnalen zou ik er nog niet inzetten. Voor visjes moet je toch echt minimaal een bakje van 60 cm hebben.
Jeetje, dat is echt erg, je zou die verkoper moeten kunnen aangeven wegens dieren mishandeling zeg.
Een bakje van 5 lt is inderdaad niet geschikt om dieren in te houden, dat zijn kweekbakjes voor inimini baby visjes of een bakje waar je een zieke vis een paar dagen in verzorgd.
Je goudvissen zou je eigenlijk bij iemand in de vijver moeten doen als dat kan, daar horen goudvissen in thuis en niet in een bakje.
Goh wat enorm vervelend dat je dit foute advies kreeg zeg, nu zit je met alle narigheid, hopelijk kom je er goed uit. Misschien kun je op MP een groter bakje kopen en dan leuke kleine rasbora's of zo er in doen, maar dan wel minstens 60 cm breed hoor. Succes er mee.
Een bakje van 5 lt is inderdaad niet geschikt om dieren in te houden, dat zijn kweekbakjes voor inimini baby visjes of een bakje waar je een zieke vis een paar dagen in verzorgd.
Je goudvissen zou je eigenlijk bij iemand in de vijver moeten doen als dat kan, daar horen goudvissen in thuis en niet in een bakje.
Goh wat enorm vervelend dat je dit foute advies kreeg zeg, nu zit je met alle narigheid, hopelijk kom je er goed uit. Misschien kun je op MP een groter bakje kopen en dan leuke kleine rasbora's of zo er in doen, maar dan wel minstens 60 cm breed hoor. Succes er mee.
-
Silvia
Kan je niet teruggaan met alles en zeggen dat je het schandalig vind dat ze je dit hebben aangesmeerd? 
-
Visje in het water
- 1000+

O O O ik zit hier met kippevel!
Werkelijk, wat erg dat dit nog bestaat. Weet jij veel zeg.... en dan zo geadviseerd worden..
Durf je terug te gaan? Dat zou het beste zijn. Desnoods neem je iemand mee ter steun.
Anders iemand zoeken die de vissen een goed onderkomen kan geven.
Dit bakje is idd absoluut niet geschikt om dieren voor hun leven in te houden.
Karel, fijn dat je je in wilt zetten en mee denkt. Zet ze asjb niet in de sloot uit!!!!!
Ik hoop van harte dat je een oplossing vindt. Mijn compli dat je onze adviezen serieus neemt en niet negeert! Jij hebt meer hart voor dieren, dan degene die ze aan jou verkocht heeft.
Werkelijk, wat erg dat dit nog bestaat. Weet jij veel zeg.... en dan zo geadviseerd worden..
Durf je terug te gaan? Dat zou het beste zijn. Desnoods neem je iemand mee ter steun.
Anders iemand zoeken die de vissen een goed onderkomen kan geven.
Dit bakje is idd absoluut niet geschikt om dieren voor hun leven in te houden.
Karel, fijn dat je je in wilt zetten en mee denkt. Zet ze asjb niet in de sloot uit!!!!!
Ik hoop van harte dat je een oplossing vindt. Mijn compli dat je onze adviezen serieus neemt en niet negeert! Jij hebt meer hart voor dieren, dan degene die ze aan jou verkocht heeft.
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
hey iedereen!
ik ben terug gegaan met de twee goudvissen en ze hebben hun excuses aangeboden en al het geld terug gegeven. ook hebben ze een cadeuabon van 40 euro gegeven zodat ik een groter aquarium kan kopen. ik heb nu 6 guppies in een aquarium van 72 cm lang. bedankt voor jullie hulp.
ik ben terug gegaan met de twee goudvissen en ze hebben hun excuses aangeboden en al het geld terug gegeven. ook hebben ze een cadeuabon van 40 euro gegeven zodat ik een groter aquarium kan kopen. ik heb nu 6 guppies in een aquarium van 72 cm lang. bedankt voor jullie hulp.
-
Silvia
Hopelijk leren ze hiervan en doen ze het niet weer. (fingers crosst)
schitterend!
Wat knap dat je teruggegaan bent ermee!
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Jeeeeetje wat ontzettend goed van je zeg....mega trots op ons forumlid 
Hopelijk ga je enorm veel plezier hebben van je guppen, hele leuke vissen zijn dat en niet al te moeilijk ook, super beslissing van je hoor

Hopelijk ga je enorm veel plezier hebben van je guppen, hele leuke vissen zijn dat en niet al te moeilijk ook, super beslissing van je hoor