Ik ben er heel nieuwsgierig naar of jullie een voerschema gebruiken.
Wat voeren jullie en wanneer?
Hebben jullie vaste voertijden?
Voeren jullie 1x per dag of vaker?
Voeren jullie iedere dag of maar 6 dagen in de week, en als jullie maar 6 dagen voeren, welke dag dan niet? Is dat vlak voor het verversen van het water?
Hebben jullie en voerschema?
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Hebben jullie en voerschema?
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
-
Visje in het water
- 1000+

Re: Hebben jullie en voerschema?
Ik voer twee maal per dag in de grote bakken en één maal per dag in de kleine bakken.
Idd vast voertijden, waar ik af en toe van af wijk.
Ik geef verschillend voer, zodat elke vis kan pakken wat hij nodig heeft.
Een dagje niet voeren gebeurd sporadisch.
Alleen tabletten voor de bodemvissen geef ik maar 1 of 2 keer per week. En als ik weet dat ik water ga verversen dan doe ik dat geven van tabletten de dag er voor.

Idd vast voertijden, waar ik af en toe van af wijk.
Ik geef verschillend voer, zodat elke vis kan pakken wat hij nodig heeft.
Een dagje niet voeren gebeurd sporadisch.
Alleen tabletten voor de bodemvissen geef ik maar 1 of 2 keer per week. En als ik weet dat ik water ga verversen dan doe ik dat geven van tabletten de dag er voor.
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
Hier bijna altijd 2 x daags, wanneer ik uit mijn werk kom om 15:15 geef ik de vissen meestal drie diepvries blokjes. Ik heb iets van 7 verschillende soorten dus elke dag iets anders en ik doe er ook een klein beetje drijvend droogvoer bij voor de marmerbijlzalmpjes. Tegen 22:00 uur gaat er een stuk courgette in de bak en 5 spirulina tabletten voor de groenvoer bliefende L nummers en ik doe er altijd nog wat bij bv om de dag 5 tabletten Viforma voor de vleesetende L nummers en voor de corydoras en de andere dagen granulaat en ook altijd een klein beetje vlokken voor de bijltjes.
Drie keer per week doe ik er ook een paar kleine regenwormen in voor de dwergklauwkikkers.
Drie keer per week doe ik er ook een paar kleine regenwormen in voor de dwergklauwkikkers.
Vanwege de blauwalg (die nu zo goed als weg is
) voer ik sinds kort een stuk minder en om de dag.
Think like a proton and stay positive... ;)
Mijn juwel rio 125
Mijn juwel rio 125
ik voer gewoon waaneer ik zin heb maar wel altijd 1x per dag en omde dag diepvries 
Ik voer om 12.30 u. 1 diepvriesblokje en een beetje poedervoer in de stroming voor de waaierhand garnaal en na het avond eten. 1 diepvriesblokje en een half algentabletje. Meestal heb ik 4 soorten diepvries voer die ik oms te beurt geef.
groetjes Agnes
MMM goede vraag karinD
Wel interessant
.
Wel interessant