Na mijn plotse aanschaf van een Rio 240 bak is mijn oorspronkelijke idee aanzienlijk veranderd. De bak staat in te draaien en er zijn al wat vissen verhuisd van de oude 125 bak. We richten ons er op om richting een zuid zuid Amerika klimaat te werken maar beseffen ons dat een aantal vissen daar nog niet in thuis passen. We hebben bij de bak een prachtige goudgourami overgenomen en de corydoras en ottocinclus. Nu heb ik zelf het volgende idee.
Huidig bestand
9 corydoras aeneus albino
5 ottocinclus vittatus
10 kardinaal tetras
4 guppy mannen
4 vrouw molly's (2 zwart 2 wit)
1 goud gourami
De guppy en molly mogen er voorlopig niet uit dus stel dat liever niet voor. De gourami wil ik ook liever even laten zitten hoewel ik me besef dat het geen zuid Amerika vis is. Hij kan zich wel goed aanpassen.
Ik overweeg er nog bij te nemen
Corydoras uitbreiden naar 12
Kardinaal uitbreiden naar 20
1 L-066 (max 12 cm)
10 marmerbijlzalm of een andere hoog zwemmer.
Dus kan dit?
Alternatief zou zijn om een koppel antennebaars er bij te nemen. Die zijn erg mooi de vraag is alleen wat er dan uit moet want ik begreep dat die niet makkelijk zijn wat betreft het water.
Visbestand voor mijn Rio 240
-
hoekzemaar
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Visbestand voor mijn Rio 240
Als aller eerst: welkom op het forum!
Super, zo'n grote bak. Kan je lekker veel mee.
Je toekomstige bestand lijkt me een prima uitgangspunt. Achteraf zou je nog kunnen bepalen of je bijvoorbeeld de groep kardinalen groter maakt.
Het nadeel van ramirezi's is dat ze doorgekweekt en dus zwak zijn. Je moet echt geluk hebben met een gezond koppeltje, maar je kan de poging wagen, uiteraard. Qua waterwaarden zijn ze, volgens mij, dan ook niet zo veeleisend, kweek is ook op kraanwater.
Super, zo'n grote bak. Kan je lekker veel mee.
Je toekomstige bestand lijkt me een prima uitgangspunt. Achteraf zou je nog kunnen bepalen of je bijvoorbeeld de groep kardinalen groter maakt.
Het nadeel van ramirezi's is dat ze doorgekweekt en dus zwak zijn. Je moet echt geluk hebben met een gezond koppeltje, maar je kan de poging wagen, uiteraard. Qua waterwaarden zijn ze, volgens mij, dan ook niet zo veeleisend, kweek is ook op kraanwater.
-
hoekzemaar
Onderwerp auteur - 0-200

Dank je. Ik heb vandaag een koppel antennebaarsjes bij iemand opgehaald dus we gaan gewoon eens ervaren hoe dat gaat. Ik laat de gourami nog even zitten want die lijken elkaar helemaal nog niet in de weg te zitten. De school zou uiteindelijk wel eens wat groter kunnen gaan worden. Het enige waar ik nog over twijfel is de school voor boven in de bak. Ik vraag me af of het dan niet een beetje te vol wordt.
Als je die als laatste doet, kan je altijd nog beslissen of je het wel of niet doet