Rita M schreef:Ach, je geraakt aan het eind..dat is mooi.
Wanneer wordt de bak daadwerkelijk gevuld met water en vissen?
Ja, de winter loopt ten einde. Dus, onze winteractiviteit ook. Wat volgend jaar betreft, zitten we met een probleem. Dan wordt het tijd om het decor te bouwen voor m'n grootste bak (350x70x80-cm) en wat er in mijn hoofd zit, krijg ik nooit in 6 maanden op poten.
Dat is en blijft een open vraag. Volg je me even? Er zijn nog 15 werkdagen. 15 dagen van slecht weer (zwaar bewolkt of regen). Dan is het decor af en wordt het in de bak geplaatst. Laat ons zeggen, dat dit kan gebeuren einde mei. Dan twee weken (minimaal 1 week) spoelen met véél zout (om alles wat per ongeluk nog leeft definitief de nek om te wringen). Waterwisseling van 100%. Minimaal twee weken spoelen met zoet water (inclusief min. 2 waterwisselingen van 100%). Bak installeren (introductie filtermateriaal + plantjes + slakjes) en minstens 2 weken indraaien (inclusief 2 waterwisselingen van 50%), voordat er vissen in geplaatst kunnen worden. Reken het maar even uit, je zal merken dat we al halfweg juli zitten, midden in de vakantieperiode, wanneer het zo goed als onmogelijk is om aan visjes te geraken. Dus, wachten tot september? Misschien bak al opstarten en draaiende houden doorheen de vakantieperiode? Misschien beschimmelt de achterwand wel en moet er eerst een nieuwe achterwand gebouwd worden? Begrijp je me, beste Rita?