Rita M schreef:Goh dat ziet er wel waanzinnig goed uit zeg...tjee man, wat hoop ik dat het allemaal in orde komt zo.
Bertus schreef:Dat heb je goed Rita

Reuze bedankt voor het complimentje, beste Rita!
Ja, dat lukt wel. Zelfs als het niet lukt.
Ik heb namelijk voor dit decor besloten om de steenhoop, noch de wortels noch de boom onder deze troep te begraven. Zodoende zal de achterwand de enige zijn die bedekt wordt met deze natuurlijke producten. En, als onze geplande epoxylagen (die nog te zetten zijn) onvoldoende zouden blijken om schimmelvorming tegen te gaan, dan nog is het enige dat ik moet doen de achterwand vervangen en da's alles. Die zal dan wel gestempeld worden, want een mens kan bezig blijven.
De boom, de wortels en de steenhoop zijn zo ontworpen dat zij in de bak kunnen staan zonder dat zij op enigerlei wijze met de achterwand in contact zijn. Een nieuwe achterwand maken, kost me 1 maand. Het decor hermaken, kost me 6 tot 7 maanden. Jullie kunnen niet zeggen dat we niet leren uit vorige fouten, nietwaar?
Ik weet het, het is een beetje sneu voor dit decor. Maar, dit is in de eerste plaats een experimenteel decor. Gemaakt met de bedoeling om na te zien of natuurlijke produkten al of niet te gebruiken zijn in de decorbouw voor aquariums. Dus dat zal nagezien worden, zonder meteen het hele decor te riskeren.