Hoi daar,
Wie weet of de eitjes van een sluierstaat die met een goudvis is geweest(komen alleen met elkaar in aanraking als ik de kommen schoonmaak dan zijn ze om en om bij elkaar en volgens de dierenwinkel waren het "vrouwtjes"!!) kans hebben om uit te komen. Ik heb de eitjes nu apart gehouden van de papa en mama.
Enige dat de dierenwinkel zei is dat het zeldzaam was dat vissen in kommen eitjes zouden leggen pas geloof na foto.....en verder werd er niets aan info gedeeld, het zou 19-20 dgn duren voor de eitjes hatchen....???
Jullie hebben er verstand van wij zijn slechts hobbyisten:
Wanneer komen de eitjes uit?
Kunnen ze uberhaupt uitkomen omdat het hier gaat om een sluierstaart en een goudvis....?
Hoe nu verder om de eitjes een kans te geven en mijn tweeling meiden van 4 wat te leren over het dierenleven.....?
(dat wil ik voor de vissen zo goed mogelijk doen, vandaar mijn vragen.)
eitjes van sluierstaart met goudvis Wat nu????
-
feebs en linnie
Onderwerp auteur - 0-200

Re: eitjes van sluierstaart met goudvis Wat nu????
ik weet niets van de kweek van goudvissen maar ik weet wel dat ze niet in kommen kunnen omdat ze anders vergroeien, een sluierstaart heeft minimaal een bak van 1 meter nodig en een goudvis hoort in een vijver.
de dieren winkel heeft waarschijnlijk gezegd dat het makkelijk kon maar zij weten er vaak niets van af en willen alleen maar verkopen en geld verdienen.
voor eitjes uitlaten komen en laten opgroeien heb je veen tijd en ruimte nodig en het is moeilijk omdat je elke dag moet verversen en het kleinste diepvries/levend voer moet gebruiken. er is iemand die het op een ander forum heeft gedaan en dat was een hele klus.
de dieren winkel heeft waarschijnlijk gezegd dat het makkelijk kon maar zij weten er vaak niets van af en willen alleen maar verkopen en geld verdienen.
voor eitjes uitlaten komen en laten opgroeien heb je veen tijd en ruimte nodig en het is moeilijk omdat je elke dag moet verversen en het kleinste diepvries/levend voer moet gebruiken. er is iemand die het op een ander forum heeft gedaan en dat was een hele klus.
-
feebs en linnie
Onderwerp auteur - 0-200

Bedankt voor je reactie!
Inderdaad zei de dierenwinkel dat de goudvis in een aquarium kon en dan wat kleiner zou blijven of iig niet al te groot zou groeien.......
Een kom is niet de juiste bewoording hoor het is echt een rechthoekig aquarium met in ieder 1 vis! De bak is idd ong 1 meter. Ik verschoon de aquariums 1x per week.
Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg met daarin een antwoord op mijn vragen, tips altijd welkom....
grtz
Inderdaad zei de dierenwinkel dat de goudvis in een aquarium kon en dan wat kleiner zou blijven of iig niet al te groot zou groeien.......
Een kom is niet de juiste bewoording hoor het is echt een rechthoekig aquarium met in ieder 1 vis! De bak is idd ong 1 meter. Ik verschoon de aquariums 1x per week.
Ik hoop dat ik nog meer reacties krijg met daarin een antwoord op mijn vragen, tips altijd welkom....
grtz
Om heel eerlijk te zijn zou ik de eitjes niet uit laten komen, gewoon omdat je hier de ruimte niet voor hebt.
Sluierstaarten worden erg groot (15 tot 25 cm) en zijn dus niet geschikt om in een kom of een klein aquarium te houden. In de regel word 50 liter per vis gerekend omdat het enorme vervuilers zijn. Dat wil niet zeggen dat je 1 sluierstaart in een bakje van 50 liter kan houden. Het beste is een 2 meter aquarium maar dat is voor vele mensen niet haalbaar. Een aquarium van 1 meter lang 50cm diep en 50cm hoog kan voldoende zijn . Dat aquarium bevat 250 liter water. Minus de bodembedekking en de inrichting dan houd je 200 liter over. 200 liter gedeeld door 50 is 4 dus er zouden 4 sluiers in kunnen. Toch is het raadzaam er maar 2 of 3 in te houden om het water niet maximaal te belasten.
Je bent helaas niet de enige die verkeerde voorlichting krijgt in een dierenwinkel, verkoop is voor de meeste alles
Sluierstaarten worden erg groot (15 tot 25 cm) en zijn dus niet geschikt om in een kom of een klein aquarium te houden. In de regel word 50 liter per vis gerekend omdat het enorme vervuilers zijn. Dat wil niet zeggen dat je 1 sluierstaart in een bakje van 50 liter kan houden. Het beste is een 2 meter aquarium maar dat is voor vele mensen niet haalbaar. Een aquarium van 1 meter lang 50cm diep en 50cm hoog kan voldoende zijn . Dat aquarium bevat 250 liter water. Minus de bodembedekking en de inrichting dan houd je 200 liter over. 200 liter gedeeld door 50 is 4 dus er zouden 4 sluiers in kunnen. Toch is het raadzaam er maar 2 of 3 in te houden om het water niet maximaal te belasten.
Je bent helaas niet de enige die verkeerde voorlichting krijgt in een dierenwinkel, verkoop is voor de meeste alles
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Hallo,
Persoonlijk denk ik dat je de eitjes niet moet laten uitkomen, daar jonge visjes heel veel tijd vragen. Plus dat je een grote bak nodig hebt, om ze goed te laten opgroeien.
Ik heb zelf een keer een toevals kweekje gehad, dus ik weet waar ik over praat.
Je hebt een grote bak nodig, speciale voeding, luchtpompje, iedere dag de bak verversen met schoon water, enz. enz
Het vraagt echt heel veel tijd.
In principe kunnen eitjes van sluiers en een gewone goudvis heel goed uitkomen.
Ik heb alleen nog een vraag: je schrijft dat de vissen alleen tijdens de schoonmaak van de kommen bij elkaar zitten.
Maak je dan 2 kommen tegelijk schoon, waarom niet 1 voor 1. En als je een bak van 1 meter hebt, waarom zitten deze vissen dan niet bij elkaar. Dit is veel beter voor ze. Sluiers en goudvissen zijn hele sociale dieren en hebben graag soortgenoten/vriendjes om hun heen.
Denk goed na wat je met de eitjes gaat doen, maar ik zou het je afraden. Wil je in de toekomst een keertje proberen om de eitjes te laten uitkomen, dan zou je je nu vast goed kunnen gaan inlezen, zodat je de volgende keer weet wat je moet doen.
Persoonlijk denk ik dat je de eitjes niet moet laten uitkomen, daar jonge visjes heel veel tijd vragen. Plus dat je een grote bak nodig hebt, om ze goed te laten opgroeien.
Ik heb zelf een keer een toevals kweekje gehad, dus ik weet waar ik over praat.
Je hebt een grote bak nodig, speciale voeding, luchtpompje, iedere dag de bak verversen met schoon water, enz. enz
Het vraagt echt heel veel tijd.
In principe kunnen eitjes van sluiers en een gewone goudvis heel goed uitkomen.
Ik heb alleen nog een vraag: je schrijft dat de vissen alleen tijdens de schoonmaak van de kommen bij elkaar zitten.
Maak je dan 2 kommen tegelijk schoon, waarom niet 1 voor 1. En als je een bak van 1 meter hebt, waarom zitten deze vissen dan niet bij elkaar. Dit is veel beter voor ze. Sluiers en goudvissen zijn hele sociale dieren en hebben graag soortgenoten/vriendjes om hun heen.
Denk goed na wat je met de eitjes gaat doen, maar ik zou het je afraden. Wil je in de toekomst een keertje proberen om de eitjes te laten uitkomen, dan zou je je nu vast goed kunnen gaan inlezen, zodat je de volgende keer weet wat je moet doen.
-
feebs en linnie
Onderwerp auteur - 0-200

Hoi, dit is een fijne reactie! Daar heb ik wat aan! Helaas(of niet....) zijn de eitjes denk ik aan het schimmelen er zitten nl witte haartjes op en ze worden wazig! De dame en heer in kwestie zijn happy samen dusss dat ga ik zeker na je advies hier zo houden!!! Nogmaals dank voor je informatie! Duidelijk to THE point! Grtz