hallo ik zat te denken.Is het mogelijk om een stekel baarzen te houden in een aquarium.
zo ja hoe kan je ze houden.
en nee waarom niet.
gr mattie
stekelbaarzen
Re: stekelbaarzen
Heb wel eens gehoord daar mensen ze houden. Zou ook niet weten waarom niet. Je zal alleen wel moeten zorgen dat het water vooral in de zomer niet te warm wordt.
Heb ook wel eens gelezen over iemand die ze 's zomers in een aquarium in de tuin hield.
Aan het einde van de zomer zette die ze weer uit in de sloot en ging die bak leeg.
Maar zoals Ronald al zegt, je moet vooral zorgen dat die bak niet te warm wordt.
Aan het einde van de zomer zette die ze weer uit in de sloot en ging die bak leeg.
Maar zoals Ronald al zegt, je moet vooral zorgen dat die bak niet te warm wordt.
bedankt voor de reactie's ik ga nog ff verder met googelen
gr mattie
gr mattie
Ik ken iemand van het vissenasiel die een aparte bak heeft gereserveerd voor (10 doornige) stekelbaarsjes.
Dit vond ik erg leuk om te zie, maar ben niet echt diep ingegaan in het hoe en wat.
Hij vertelde me wel, dat hij zoveel mogelijk de natuurlijke omgeving probeert na te botsen.
Dit dmv een modderige bodem, takken en bladeren van de lokale bomen.
Hij heeft ze er al een tijdje inzitten en zien er elke keer als ik er kom nog levendig uit. Zal dus best wel werken.
En waarom zou het niet werken?
Ik heb zelf een aantal jaren een bak gehad met alleen maar Nederlandse vissen, namelijk grondels, zeeltjes, bittervoorns, kleine modderkruipers en een paar ruisvoorntjes, alleen werden deze laatste na verloop van tijd te groot en gingen terug naar de sloot
Het is dus mogelijk, alleen zal je jezelf moeten verdiepen in de voor deze vissen geldende voorwaarden.
Suc6
Sjakie
Dit vond ik erg leuk om te zie, maar ben niet echt diep ingegaan in het hoe en wat.
Hij vertelde me wel, dat hij zoveel mogelijk de natuurlijke omgeving probeert na te botsen.
Dit dmv een modderige bodem, takken en bladeren van de lokale bomen.
Hij heeft ze er al een tijdje inzitten en zien er elke keer als ik er kom nog levendig uit. Zal dus best wel werken.
En waarom zou het niet werken?
Ik heb zelf een aantal jaren een bak gehad met alleen maar Nederlandse vissen, namelijk grondels, zeeltjes, bittervoorns, kleine modderkruipers en een paar ruisvoorntjes, alleen werden deze laatste na verloop van tijd te groot en gingen terug naar de sloot
Het is dus mogelijk, alleen zal je jezelf moeten verdiepen in de voor deze vissen geldende voorwaarden.
Suc6
Sjakie
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !