visbestand 40 x 40 x 40
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

visbestand 40 x 40 x 40
Ik vroeg me af of ik naast de vuurgarnalen en de brigittea's nog een soort in dit maatje kan houden. Het wordt een 64 liter vierkanten bak, dus 40 x 40 x 40.
Ik dacht te beginnen met een stuk of 15 vuurtjes, ik denk dat die wel in 1x erin kunnen?
En daarna 10 of 15 (hoeveel is beter?) brigittea's. Die kunnen er denk ik ook in 1x in, een week of 2 later?
Maar kan er dan na verloop van tijd nog een soort bij of is dat niet verstandig? Zijn er andere visen, zoals misschien algeneters, die goed in deze maat aquarium kunnen leven? En zo ja, hoeveel kunnen er dan bij?
Ik dacht te beginnen met een stuk of 15 vuurtjes, ik denk dat die wel in 1x erin kunnen?
En daarna 10 of 15 (hoeveel is beter?) brigittea's. Die kunnen er denk ik ook in 1x in, een week of 2 later?
Maar kan er dan na verloop van tijd nog een soort bij of is dat niet verstandig? Zijn er andere visen, zoals misschien algeneters, die goed in deze maat aquarium kunnen leven? En zo ja, hoeveel kunnen er dan bij?
Laatst gewijzigd door karinD op 07 apr 2013 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Re: visbestand 40 x 40
Misschien vind je de Corydoras Pygmaeus iets
Stuk of 8 vind ik zelf wel kunnen.
Als je dan toch een Cory soort erin doet zou ik voor de habrosus gaan, die vind ik persoonlijk een stuk leuker en het zijn ook "echte" Cory's.
De pygmaeus is officieel een Cory soort maar qua uiterlijk en gedrag vind ik ze zeker niet tot de familie horen.
De pygmaeus is officieel een Cory soort maar qua uiterlijk en gedrag vind ik ze zeker niet tot de familie horen.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ze zijn allebei leuk, maar mijn man vind de Habrosus iets leuker eruit zien.
Ze worden wel iets groter zie ik, is 40 x 40 dan niet te klein? Ik zie een paar keer de maat van minumaal 50 cm genoemt worden? En als het wel kan, hoeveel kan ik er dan kwijt? zag dat ze met minstens 6 stuks moeten zijn.
Geld ook voor deze cory's dat ze giftige stekels hebben en zo ja, vallen ze daar de garnalen en de brigittea's neit mee lastig?
En nog een vraagje: ze eten allebei levend voer zie ik. Betekent dat dat ze ook babygarnaaltjes ende eitjes eten? Als dat zo is, kan ik er beter mee wachten tot de garnalen goed aan eht kweken zijn geweest en er een stuk meer geworden zijn.
Ze worden wel iets groter zie ik, is 40 x 40 dan niet te klein? Ik zie een paar keer de maat van minumaal 50 cm genoemt worden? En als het wel kan, hoeveel kan ik er dan kwijt? zag dat ze met minstens 6 stuks moeten zijn.
Geld ook voor deze cory's dat ze giftige stekels hebben en zo ja, vallen ze daar de garnalen en de brigittea's neit mee lastig?
En nog een vraagje: ze eten allebei levend voer zie ik. Betekent dat dat ze ook babygarnaaltjes ende eitjes eten? Als dat zo is, kan ik er beter mee wachten tot de garnalen goed aan eht kweken zijn geweest en er een stuk meer geworden zijn.
ik denk dat dat wel kan in een 40x40 bakje, je kan beginnen met 6 en als ze het goed doen kan je er miss nog 2 bij kopen.
elke cory heeft een stekel in zn rugvin maar deze gebruiken ze alleen in momenten van stres en ze zullen andere vissen er niet mee aanvallen. wel moet je oppassen met vervoeren dat je geen andere vissen bij de cory's in het zakje doet want ze kunnen dan gif uitscheiden waar door andere vissen verzwakt of dood kunnen gaan.
zolang je genoeg schuilplaatsen hebt en de baby garnalen zich goed genoeg kunnen verstoppen zullen er niet veel problemen zijn. zorg wel voor veel mos.
elke cory heeft een stekel in zn rugvin maar deze gebruiken ze alleen in momenten van stres en ze zullen andere vissen er niet mee aanvallen. wel moet je oppassen met vervoeren dat je geen andere vissen bij de cory's in het zakje doet want ze kunnen dan gif uitscheiden waar door andere vissen verzwakt of dood kunnen gaan.
zolang je genoeg schuilplaatsen hebt en de baby garnalen zich goed genoeg kunnen verstoppen zullen er niet veel problemen zijn. zorg wel voor veel mos.
Zoals gezegd hebben ze inderdaad gif, maar daar hoef je enkel bang voor te zijn tijden vervoer met andere dieren in het zakje.
Ik heb eerlijk gezegd nog geen verkoper gezien die ze in 1 zakje stopt icm en andere dieren maar dat betekend niet dat er geen verkopers zijn die het niet weten
Je garnalen zijn volledig veilig voor deze dieren, die doen werkelijk geen enkel dier kwaad.
Je brigittae's zijn ook volledig veilig voor ze.
Passen doen ze wel in de bak, ik bestudeer ze nu al een tijdje en ga zelfs een groepje van 6 in de nano doen om te kijken of ze zich anders gaan gedragen dan in een grote bak.
Vergis je niet in de liters die je hebt, zo klein is je bakje niet
Ik heb eerlijk gezegd nog geen verkoper gezien die ze in 1 zakje stopt icm en andere dieren maar dat betekend niet dat er geen verkopers zijn die het niet weten
Je garnalen zijn volledig veilig voor deze dieren, die doen werkelijk geen enkel dier kwaad.
Je brigittae's zijn ook volledig veilig voor ze.
Passen doen ze wel in de bak, ik bestudeer ze nu al een tijdje en ga zelfs een groepje van 6 in de nano doen om te kijken of ze zich anders gaan gedragen dan in een grote bak.
Vergis je niet in de liters die je hebt, zo klein is je bakje niet
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Bedankt. Deze vis gaat het worden
Kunnen er 15 brigittea's in het aquarium of wordt het dan te druk?
En is de volgorde van plaatsen goed of wil ik te veel tegelijk plaatsen?
3 weken indraaien.
Dan in 1x 15 vuurtjes
Week of 2 weken later 10 tot 15 brigittea's in 1x erin
Week of 2 weken later de 6 habrosus erbij
Kunnen er 15 brigittea's in het aquarium of wordt het dan te druk?
En is de volgorde van plaatsen goed of wil ik te veel tegelijk plaatsen?
3 weken indraaien.
Dan in 1x 15 vuurtjes
Week of 2 weken later 10 tot 15 brigittea's in 1x erin
Week of 2 weken later de 6 habrosus erbij
15 moet kunnen hoor, ik zou alleen de volgorde anders doen.
Eerst beginnen met de Brigitteas, dan de Cory's en als laatste de garnalen omdat die gevoeliger zijn dan vissen.
En een week ertussen moet ook wel voldoende zijn.
Eerst beginnen met de Brigitteas, dan de Cory's en als laatste de garnalen omdat die gevoeliger zijn dan vissen.
En een week ertussen moet ook wel voldoende zijn.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Ook prima. Misschien nog wel leuker, omdat je dan gelijk vissen ziet zwemmen en eht dan een stuk levendiger is gelijk dan wanneer je er eerst een kleine hoeveelheid garnalen in zet, waar je toch lang niet alles van ziet.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Dan moet ik voor de cory's zeker een zandplek inrichten, fijn grind is denk ik te scherp voor ze?
Een gedeelte inrichten is wel mogelijk maar in de praktijk werkt dat niet, of je moet het echt afzetten met een verhoging anders gaat de bodem door elkaar.
Wat je beter kunt doen is dan de gehele bodem van filterzand doen, is een stuk beter voor de Cory's.
Grind kan wel maar dan wel kiezen voor speciaal afgerond grind van bijv. dennerle.
Maar zand blijft voor deze dieren de voorkeur houden.
Wat je beter kunt doen is dan de gehele bodem van filterzand doen, is een stuk beter voor de Cory's.
Grind kan wel maar dan wel kiezen voor speciaal afgerond grind van bijv. dennerle.
Maar zand blijft voor deze dieren de voorkeur houden.
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Dat verkopen ze zeker alleen in het wit en niet in het zwart?
Denk dat de bak wat aan de kleine kant is om met 2 verschillende soorten bodem te gaan werken.
Sorry voor mijn 1001 vragen, maar ik wil eht graag gelijk goed doen zonder dierenleed. Dieren hebben niks aan een onwetende verzorger.
Denk dat de bak wat aan de kleine kant is om met 2 verschillende soorten bodem te gaan werken.
Sorry voor mijn 1001 vragen, maar ik wil eht graag gelijk goed doen zonder dierenleed. Dieren hebben niks aan een onwetende verzorger.
Zand heb je in diverse kleuren, wit, zwart, grijs, bruin.
Filterzand heb je maar in 1 kleur naar mijn weten en dat is het beste om in de bak te gebruiken omdat het niet dichtslibt.
Ander zand is daarentegen ook niet onmogelijk hoor, alleen zou je het dan wat vaker om moeten woelen of een berg Torenslakken erin moeten doen, kan je normaal gewoon gratis ophalen her en der in de winkels.
Dus zwart zand is er wel, 2 kleuren wordt wel moeilijk ja.
En je kunt beter 15 miljoen vragen stellen dan gewoon maar wat doen
Daar is het forum voor, als we geen zin zouden hebben zou er niemand op je vragen reageren
Filterzand heb je maar in 1 kleur naar mijn weten en dat is het beste om in de bak te gebruiken omdat het niet dichtslibt.
Ander zand is daarentegen ook niet onmogelijk hoor, alleen zou je het dan wat vaker om moeten woelen of een berg Torenslakken erin moeten doen, kan je normaal gewoon gratis ophalen her en der in de winkels.
Dus zwart zand is er wel, 2 kleuren wordt wel moeilijk ja.
En je kunt beter 15 miljoen vragen stellen dan gewoon maar wat doen
Daar is het forum voor, als we geen zin zouden hebben zou er niemand op je vragen reageren
-
karinD
Onderwerp auteur
- 1000+

Kon zijn dat je zo langzamerhand ging denken: daar heb je haar weer!
Filterzand is vrij licht vban kleur, zie ik. Moet ik nog even over nadenken want dan komen de kleuren van de vissen en de garnalen weer minder goed uit heb ik me laten vertellen.
Filterzand is vrij licht vban kleur, zie ik. Moet ik nog even over nadenken want dan komen de kleuren van de vissen en de garnalen weer minder goed uit heb ik me laten vertellen.
Nee hoor, dat duurt nog heel lang voordat ik dat denk 
Filterzand is idd licht van kleur maar wat kleur van de vissen betreft draait het vaak meer om de lampen die gebruikt worden.
Die zorgen ervoor dat de kleuren omhoog gehaald worden als je de juiste lampen hebt.
Wat voor verlichting kun je kwijt?
Filterzand is idd licht van kleur maar wat kleur van de vissen betreft draait het vaak meer om de lampen die gebruikt worden.
Die zorgen ervoor dat de kleuren omhoog gehaald worden als je de juiste lampen hebt.
Wat voor verlichting kun je kwijt?