mijn vis bestand...
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

mijn vis bestand...
hallo,
ik ben nieuw op dit forum ..
ik heb een rio 300 (350 ltr) en ik wilde mijn bestand even met jullie delen.. elk soort commentaar is welkom...
22 X kardinaal tetra
10 X bloedvlek tetra (deze staan te koop dus gaan eruit, ze worden me te groot)
10 X aplocheilus lineatus ( gouden )
5 X maanvis ( 1 gaat eruit, is een ander soort dan de andere 4)
1 koppel ramirezi
1 koppel apistogramma cacatouides
4 X algeneter
ik ben nieuw op dit forum ..
ik heb een rio 300 (350 ltr) en ik wilde mijn bestand even met jullie delen.. elk soort commentaar is welkom...
22 X kardinaal tetra
10 X bloedvlek tetra (deze staan te koop dus gaan eruit, ze worden me te groot)
5 X maanvis ( 1 gaat eruit, is een ander soort dan de andere 4)
1 koppel ramirezi
4 X algeneter
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

Re: mijn vis bestand...
hallo,
vandaag de hele dag bezig geweest vis te vangen, ik heb uiteindelijk al het hout en planten er maar uit gehaald ik kon ze niet te pakken krijgen.. 13 vissen zijn uiteindelijk gevangen en hebben een nieuw plekje...
de tien bloedvlek tetra`s zijn eruit, 1 maanvis eruit, 1 gibiceps eruit en 1 ramirezi eruit...
daarvoor in de plaats zijn 10 roodkop zalmpjes gekomen.. mijn bestand ziet er nu als volgt uit..
22 X kardinaal tetra`s
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
vandaag de hele dag bezig geweest vis te vangen, ik heb uiteindelijk al het hout en planten er maar uit gehaald ik kon ze niet te pakken krijgen.. 13 vissen zijn uiteindelijk gevangen en hebben een nieuw plekje...
de tien bloedvlek tetra`s zijn eruit, 1 maanvis eruit, 1 gibiceps eruit en 1 ramirezi eruit...
daarvoor in de plaats zijn 10 roodkop zalmpjes gekomen.. mijn bestand ziet er nu als volgt uit..
22 X kardinaal tetra`s
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
Hallo Douwe-Dylan,
(leuke naam trouwens zo's Fries Engelse combi)
Is een mooi bestandje.
2 opmerkingen:
1. denk dat je bak te klein is voor 4 volwassen maanvissen straks, weet niet hoe groot ze zijn natuurlijk
2. de aplocheilus lineatus is een mooie vis maar gaat, wanneer deze wat groter is, roven. Deze heeft bij mij bijna al mijn dwergcory's naar binnen gewerkt. Kardinalen en roodneuzen kunnen ze straks met gemak aan.
Verder een mooi bestand. Let p met je gibbiceps, prachtige vis maar die wordt echt mega.
(leuke naam trouwens zo's Fries Engelse combi)
Is een mooi bestandje.
2 opmerkingen:
1. denk dat je bak te klein is voor 4 volwassen maanvissen straks, weet niet hoe groot ze zijn natuurlijk
2. de aplocheilus lineatus is een mooie vis maar gaat, wanneer deze wat groter is, roven. Deze heeft bij mij bijna al mijn dwergcory's naar binnen gewerkt. Kardinalen en roodneuzen kunnen ze straks met gemak aan.
Verder een mooi bestand. Let p met je gibbiceps, prachtige vis maar die wordt echt mega.
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

mijn naam is douwe ik heb een zoontje van 7 maanden die heet dylan vandaar... haha toch bedankt..
ja ik weet het ik had eerst twee gibiceps maar nu ik toch aan het vangen was heb ik er eerst maar eentje uit geschept.. als de andere te groot wordt ruil ik die ook in... hij is nu een cm of 8 schat ik..
wat de maanvissen betreft vind ik dat ze best kunnen in een bak met 55cm waterhoogte... de bak zelf is 60 hoog 50 diep en 121 breed... 50cm is de minimale waterhoogte die aanbevolen wordt.. maar wie weet heb je gelijk de tijd zal het leren.. dan maar verkopen en vier nieuwe kleine erin...
wat de aplocheilus lineatus betreft kon je wel es gelijk hebben, we vonden het een mooie vis en heb er maar tien meegenomen en had eigenlijk niet verwacht dat ze 10/12 cm zouden worden, en dat ze zouden roven wist ik wel maar dat ze grotere vis opeten wist ik dus niet.. ik dacht dat het wel mee zou vallen bij wat grotere soorten, hier moeten we maar over nadenken.. mischien daar ook maar wat anders voor in de plaats.. heb je of iemand anders enig idee wat een leuke vis zou zijn die net als de lineatus bovenin de bak blijft..?? de bijlzalm doet het ook maar die vinden we niet leuk genoeg...
groet douwe
ja ik weet het ik had eerst twee gibiceps maar nu ik toch aan het vangen was heb ik er eerst maar eentje uit geschept.. als de andere te groot wordt ruil ik die ook in... hij is nu een cm of 8 schat ik..
wat de maanvissen betreft vind ik dat ze best kunnen in een bak met 55cm waterhoogte... de bak zelf is 60 hoog 50 diep en 121 breed... 50cm is de minimale waterhoogte die aanbevolen wordt.. maar wie weet heb je gelijk de tijd zal het leren.. dan maar verkopen en vier nieuwe kleine erin...
wat de aplocheilus lineatus betreft kon je wel es gelijk hebben, we vonden het een mooie vis en heb er maar tien meegenomen en had eigenlijk niet verwacht dat ze 10/12 cm zouden worden, en dat ze zouden roven wist ik wel maar dat ze grotere vis opeten wist ik dus niet.. ik dacht dat het wel mee zou vallen bij wat grotere soorten, hier moeten we maar over nadenken.. mischien daar ook maar wat anders voor in de plaats.. heb je of iemand anders enig idee wat een leuke vis zou zijn die net als de lineatus bovenin de bak blijft..?? de bijlzalm doet het ook maar die vinden we niet leuk genoeg...
groet douwe
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

de aplocheilus lineatus gaat eruit... het is een hele mooie vis maar ik ga het risico niet nemen dat ze mijn roodkopjes opeten... ik dacht dat ze alleen jagen op kleiner spul maar helaas, had ik maar beter moeten lezen...
nu vind ik de halfsnavelbekjes wel leuk maar ik ben bang dat die niet veel aardiger voor mijn vis zullen zijn... ik denk dat dan de bijlzalm overblijft, ben er niet gek op maar de gemarmerde bijlzalm is dan wel de mooiste variant..
nu vind ik de halfsnavelbekjes wel leuk maar ik ben bang dat die niet veel aardiger voor mijn vis zullen zijn... ik denk dat dan de bijlzalm overblijft, ben er niet gek op maar de gemarmerde bijlzalm is dan wel de mooiste variant..
ik zou maar 1 scholen vis nemen omdat het anders wat druk word, dus of zalmpjes of tetra's.
voor maanvissen in 55cm waterhoogte idd goed maar 120cm is wel een beetje weinig en dan zeker voor 4 maanvissen dus je kan het beter als je veel ververst het bij een koppeltje houden.
als vis voor in de bovenlagen zou je bijv. goeram's kunnen nemen dat zijn vreedzame, kleurrijke vissen.

voor maanvissen in 55cm waterhoogte idd goed maar 120cm is wel een beetje weinig en dan zeker voor 4 maanvissen dus je kan het beter als je veel ververst het bij een koppeltje houden.
als vis voor in de bovenlagen zou je bijv. goeram's kunnen nemen dat zijn vreedzame, kleurrijke vissen.
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb de roodkopjes er al in haha... ze zwemmen mooi in de onderste lagen... en het is niks te druk, de tetras zwemmen lekker heen en weer en de roodkopjes daar onder, er komen ook niet meer bij hoor.. tis wel goed zo.. niet te druk en niet te saai..en wat de maanvissen betreft nogmaals de tijd zal het leren en als ze toch te groot worden ruil ik ze in voor kleintjes die ik dan weer grootbreng en weer inruil etc,... ik zal vandaag wel even wat fotos maken van mijn bak dan hebben jullie een idee hoe mijn bak eruit ziet..
ik zal eens kijken naar goeram`s...
ik zal eens kijken naar goeram`s...
Of zalmpjes of tetra,s? Wat zijn tetra,s dan?
oeps ik bedoelde goerami'sdouwe-dylan schreef: ik zal eens kijken naar goeram`s...
kardinaal tertraFrisian schreef:Of zalmpjes of tetra,s? Wat zijn tetra,s dan?
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

had wel in de gaten dat het goerami was hoor haha...
ik was toevallig al aan het nadenken wat te doen met de kardinalen en ik denk dat ze eruit gaan... ik wil wat anders ik vind ze toch niet zo mooi bij de maanvissen...
dit blijft er over van mijn bestand, en hier wil ik weer wat anders aan toevoegen... daar ben ik druk over aan het nadenken...
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
ik was toevallig al aan het nadenken wat te doen met de kardinalen en ik denk dat ze eruit gaan... ik wil wat anders ik vind ze toch niet zo mooi bij de maanvissen...
dit blijft er over van mijn bestand, en hier wil ik weer wat anders aan toevoegen... daar ben ik druk over aan het nadenken...
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
het gaat de goede kant op
miss is het handig om hier eerst te vragen wat je er aan toe wil voegen en dat we dan tipt kunnen geven 
en gaat dat goed 2 dwergcichliden in 1 bak?
en gaat dat goed 2 dwergcichliden in 1 bak?
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb twee koppels ramirezi in een rio 240 gehad en dat ging prima... alleen is het beter een substraat broeder samen met een holen broeder te houden vandaar dat ik er voor gekozen heb een koppel ramirezi weg te doen en een koppel cacatouides erbij te doen...
verder is het idd wel handig als er wat mensen zouden zijn met suggesties...
dit blijft er dus over,
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
verder is het idd wel handig als er wat mensen zouden zijn met suggesties...
dit blijft er dus over,
10 X roodkop zalmpjes
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
Wow
wat een gedoe dat steeds moeten uitvangen van die kleine visjes man, die plocheilus lineatus kende ik niet en heb ik gegoogled en ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen met ze weg te doen. Half snaveltjes is idd ook niet verstandig maar dat je die leuk vind snap ik helemaal, ik vind ze zelf ook echt super gaaf altijd.
Tja, 4 manen op 1.20 bij 55 cm waterhoogte...... het wordt vaker gedaan en zal op zich wel kunnen maar zelf heb ik besloten ze op 1.50 te houden bij waterhoogte van 60 cm. Het licht ook aan de soort hè, een Pterophyllum Scalare blue is een wat kleinere kweekvorm en dat zou prima moeten gaan maar bv de Pterophyllum Scalare Eimeiki wordt echt heel groot en dan is het echt een probleem. Ook hebben maanvissen een andere soort van inrichting nodig dan veel andere vissen, de zogenaamde takkenbakken zijn daar een voorbeeld van met veel slagtanden hout waar de manen onder kunnen hangen zoals ze dat in de natuur ook doen.
wat een gedoe dat steeds moeten uitvangen van die kleine visjes man, die plocheilus lineatus kende ik niet en heb ik gegoogled en ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen met ze weg te doen. Half snaveltjes is idd ook niet verstandig maar dat je die leuk vind snap ik helemaal, ik vind ze zelf ook echt super gaaf altijd.
Tja, 4 manen op 1.20 bij 55 cm waterhoogte...... het wordt vaker gedaan en zal op zich wel kunnen maar zelf heb ik besloten ze op 1.50 te houden bij waterhoogte van 60 cm. Het licht ook aan de soort hè, een Pterophyllum Scalare blue is een wat kleinere kweekvorm en dat zou prima moeten gaan maar bv de Pterophyllum Scalare Eimeiki wordt echt heel groot en dan is het echt een probleem. Ook hebben maanvissen een andere soort van inrichting nodig dan veel andere vissen, de zogenaamde takkenbakken zijn daar een voorbeeld van met veel slagtanden hout waar de manen onder kunnen hangen zoals ze dat in de natuur ook doen.
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

we zijn bijna klaar met het vangen...
er moeten nog 5 kardinalen uit en dan hebben we in een uur 32 visjes gevangen, en de bak is nog intact heb er geen stukje hout uit hoeven halen tot nu toe...
ik heb besloten om de roodkopjes uit te breiden naar eerst 16 tot 20, en er komen 2 colisa lalia bij, 1 man en twee vrouwen... dit is mijn bestand straks...
16 - 20 X roodkop zalmpjes
3 colisa lalia
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
er moeten nog 5 kardinalen uit en dan hebben we in een uur 32 visjes gevangen, en de bak is nog intact heb er geen stukje hout uit hoeven halen tot nu toe...
ik heb besloten om de roodkopjes uit te breiden naar eerst 16 tot 20, en er komen 2 colisa lalia bij, 1 man en twee vrouwen... dit is mijn bestand straks...
16 - 20 X roodkop zalmpjes
3 colisa lalia
4 X maanvis
1 koppel ramirezi
2 X ancistrus
1 X gibiceps
-
douwe-dylan
Onderwerp auteur - 0-200

moest toch alles eruit halen, we konden de laatste 3 niet te pakken krijgen dus al het hout en planten eruit gehaald... maar heb nu de inrichting wel wat anders kunnen doen...