Kit oplosser gaat het niet worden, de hoeken waar de bak gekit is zit ook de kit op van de omlijsting. Voor mij een No Go.
Het in zijn geheel los snijden van de rand ga ik nog onderzoeken of dit kan, dit lijkt mij nog de beste optie.
Het doorhalen van de balk durf ik wel aan mits ik een goed profiel kan vinden die er precies om de balk past, deze kan ik dan aan het origineel bevestigen zodat hij zijn sterkte terug krijgt.
Als laatste uitweg denk ik er eventueel aan de achterwand door te halen, binnenkort bij de Rifwachter eens kijken of dit een optie is.
Achterwand dilemma.
Re: Achterwand dilemma.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Hahahahaha, die Rody. Hoe wil je een achterwand monteren met water in de bakRody schreef:Toch lijkt me op zijn kop zetten een kleine lekkage opleveren Stefan......aqua is namelijk gevuld
Maar zoals de meeste zeggen zou ik de wand ook goed bestuderen en het daarin zoeken.
Moet je meegeven dat de wanden die hun maken echt schitterend zijn.
Deze achterwanden onderscheiden zich van de andere doordat deze niet drijven 
Hierdoor zou je hem zelfs los in je bak kunnen schuiven, ondanks dat zou ik dat niet doen en enkele dotjes onderwaterkit erachter doen en hem alsnog vastplakken.
Dus zo gek is die Rody nog niet
Kees heeft een tijd geleden dit zelfde truukje uitgehaald bij zijn 400.
Hierdoor zou je hem zelfs los in je bak kunnen schuiven, ondanks dat zou ik dat niet doen en enkele dotjes onderwaterkit erachter doen en hem alsnog vastplakken.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Owkee, volgende quiz vraag. Hoe haal ik in het water mijn oude wand er uit die flink gekit zit? Neejjjj, deze bak gaat dan leeg en bouw hem dan weer rustig op. Dit omdat ik nog een extra ruimte wil maken achter mijn wand die ik als overloop ga gebruiken zodat mijn oppervlakte water ook schoon gezogen wordt.
Mijn idee over de indeling achter achterwand;
De Eheim 2224 - Deze gebruik ik als hoofd filter waar achter mijn co2 reactor en externe verwarming zit. De aanzuiging wil ik onder door de wand halen zodat alleen een korfje uit steekt, de uitstroom zal boven in de bak door de achterwand heen steken zodat alles minimaal in het zicht is.
De Eheim 2211 - Hiervoor wil ik een overloop maken in de bak zodat mijn oppervlakte water ook gefilterd wordt, de uitloop hiervan zal achter de wand zijn zodat dit water ook in beweging blijft. De akwaline wanden hebben gaas aan de zijkanten zitten zodat je dit wel kan afsluiten voor vissen en niet op de randen hoeft te kitten.
Aan de achterkant komen inderdaad dotten kit zodat hij niet kan omvallen, uiteraard moet de overloop wel goed afgekit worden zodat deze alleen het overloop water opzuigt.
Mijn idee over de indeling achter achterwand;
De Eheim 2224 - Deze gebruik ik als hoofd filter waar achter mijn co2 reactor en externe verwarming zit. De aanzuiging wil ik onder door de wand halen zodat alleen een korfje uit steekt, de uitstroom zal boven in de bak door de achterwand heen steken zodat alles minimaal in het zicht is.
De Eheim 2211 - Hiervoor wil ik een overloop maken in de bak zodat mijn oppervlakte water ook gefilterd wordt, de uitloop hiervan zal achter de wand zijn zodat dit water ook in beweging blijft. De akwaline wanden hebben gaas aan de zijkanten zitten zodat je dit wel kan afsluiten voor vissen en niet op de randen hoeft te kitten.
Aan de achterkant komen inderdaad dotten kit zodat hij niet kan omvallen, uiteraard moet de overloop wel goed afgekit worden zodat deze alleen het overloop water opzuigt.
Ik heb toen wel bij de bovenkant wat niet schadelijke onderwater kit gebruikt.Rody schreef:Deze achterwanden onderscheiden zich van de andere doordat deze niet drijven
Onderkant staat klem door het zand.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Heb je al eens bij de leverancier van die wanden gevraagd hoe je dit het beste kan aanpakken en of het sowieso wel gaat bij jouw Juwel?
Navraag heb ik niet gedaan en passen doet het altijd, hun geven aan dat je de wand met een steen schijfje gewoon door kan slijpen als hij te groot is.
Passen in combinatie met die trekstrip in je bak bedoel ik dan. Als hun zeggen dat het past en het blijkt van niet kun je hem nog terug sturen.
Owkee, het antwoord weet ik al. In 1x passen doet het niet, de 60cm achterwand van Juwel kreeg ik er met moeite in. Er zijn weer een hoop nieuwe plannen, ik ga er deze maanden eens rustig over nadenken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Nou loop ik met het idee om er nog een paludarium boven te maken die overloopt naar mijn aquarium (alleen de wortels dan) De bakken zullen gescheiden blijven, of dit allemaal mogelijk is en wat voor kosten dit met zich mee gaan brengen ga ik rustig aan bekijken. Het lijkt mij wel geweldig mooi om te bouwen en te zien