oli4_97 schreef:hoeveel zou ik er dan nemen? aangezien het groepsdieren zijn dacht ik er aan om met drie te begingen.
ik hen wel veel drijfplaten en veel over hangende planten maar ik had gelezen dat ze dat fijn vonden om in te hangen. ze kunnen trwns wel makkelijk lucht happen want er zit wel ruimte tussen.
ik was van plan om ze diepvries muggenlarve te gaan geven maar moet dat elke dag of moet er een rustdag tussen?
en eten ze ok voer van het opp? want ik heb drijfende rode muggenlarve en danhia.
en ik had idd je stukje gelezen onder je rea

goed stukje!
Ik zou er idd vanaf drie á vier nemen. Ik heb momenteel in de 80cm bak er vijf zitten. (twee mannetjes en drie vrouwtjes)
Diepvriesmuggelarven zijn prima. Elke dag is goed, en af en toe een rustdag is ook goed. Hou de maat van je kikkers in de gaten en dan leer je vanzelf hoeveel je moet voeren. Twee keer per dag een beetje of 1 keer per dag wat meer. Het kan allemaal.
Ik heb gemerkt dat de nieuwkomertjes,
meestal dus jonge kikkertjes uit de winkel, beter groeien als je in het begin gericht voert en dan idd liever 2 x dd klein beetje. Je kunt dan ook precies in de gaten houden of ze het goed kunnen vinden en idd ook goed eten.
Kikkers eten voer wat ze voor hun neus tegen komen. Veelal dus van de bodem, waar ze meestal vertoeven. Bij het oppervlakte blijven ze niet zo lang. En als ze er "hangen", dan doen zo ook alleen dat dus hihi lekker hangen. Ik heb ze bij mij nog nooit daar zien eten.
Leuk hoor, ik verheug me nu al op je nieuwe aanwinstfoto's