zijn hier nog (per vis) voorwaarden voor .
of is een 60 cm bakje genoeg voor de meeste vissen ..
laten we zeggen de vissen uit een gezelschaps bakkie .
de maat van een kweekbakje
de maat van een kweekbakje
toch wel Nat he ... al dat water !!
Re: de maat van een kweekbakje
ik denk als het het bij een soort en dan een koppel of harem die 60cm globaal gezien wel opgaat ja. Er blijven natuurlijk altijd uitzonderingen, zoals bijv met de ramirezie zou het kunnen dat ze meer ruimte nodig hebben. Ook bij de Betasplendis zul je een bakje erbij moeten hebben om de man apart te kunnen zetten mochht dit nodig zijn.
ah ok
een kleiner bakje moet wel gaan lukken ...
dan gaan we dus mp weer ff afstruinen
op zoek naar een leuk 60 cm bakkie
een kleiner bakje moet wel gaan lukken ...
dan gaan we dus mp weer ff afstruinen
op zoek naar een leuk 60 cm bakkie
Moet dat een 2dehands zijn? anders kan ik je de tetra art60 wel aanraden, best een handig bakje en niet echt duur.
nee 2e hands opzich niet nodig maar vaak wel makkelijker met opstarten toch ?
en wat kost die bak die jij bedoelt ?
en wat kost die bak die jij bedoelt ?
ehum je ziet ze weleens rond de 80 euro, compleet met filter, verlichting en verwarming
-
Anonymous
De meeste kweekjes gebeuren hier in bakjes van Superfish
Deze zijn ruim voldoende voor de kweek van kleine tropische soorten.
Met succes gekweekte soorten: chinese danio, Betta splendens, dwerg knorgoerami, endler gup, sherry barbeel, lichtoogjes.
De bakjes hebben een plastic zwarte bodem en zijn verder gemaakt van 2mm glas verstevigd met plastic hoeklijntjes.
dankzei de plastic zwarte bodem is het vaak niet nodig om grind of zand te gebruiken en is het ook mogelijk er een gat in te boren zodat je er een overloop pijpje in kan plakken.
en denk maar niet dat ze niet sterk zijn. ik stoot ze geregeld tegen de rand van de wastafel als ik ze leeg kieper (na een grondige inspectie of er geen jong grut nog in zit uiteraard)
Deze zijn ruim voldoende voor de kweek van kleine tropische soorten.
Met succes gekweekte soorten: chinese danio, Betta splendens, dwerg knorgoerami, endler gup, sherry barbeel, lichtoogjes.
De bakjes hebben een plastic zwarte bodem en zijn verder gemaakt van 2mm glas verstevigd met plastic hoeklijntjes.
dankzei de plastic zwarte bodem is het vaak niet nodig om grind of zand te gebruiken en is het ook mogelijk er een gat in te boren zodat je er een overloop pijpje in kan plakken.
en denk maar niet dat ze niet sterk zijn. ik stoot ze geregeld tegen de rand van de wastafel als ik ze leeg kieper (na een grondige inspectie of er geen jong grut nog in zit uiteraard)