Ben benieuwd na je foto's
Het bouwen van een paludarium
Re: Het bouwen van een paludarium
is goed rico hou ik je aan
Hier zijn dan wat foto's van de achterwand!
Zoals jullie al wel gewend zijn is de kwaliteit weer eens om van te janken maar je kunt er hopelijk wel iets van maken
Dit is het mengsel van turf en varenwortelgruis wat mijn vriendin voor mij heeft fijngemalen met een koffiemolen:

De elastopur op de achterwand:

En nu een paar met het turf mengsel op de wand:

Zoals jullie al wel gewend zijn is de kwaliteit weer eens om van te janken maar je kunt er hopelijk wel iets van maken
Dit is het mengsel van turf en varenwortelgruis wat mijn vriendin voor mij heeft fijngemalen met een koffiemolen:

De elastopur op de achterwand:

En nu een paar met het turf mengsel op de wand:

gr, Rico
Heej meneer rico,
Dat ziet er toch mooi uit, en je foto's is ook niet om te janken hoor ik ken ergere
Maar waarom zitten er nog plekken in??
Dat ziet er toch mooi uit, en je foto's is ook niet om te janken hoor ik ken ergere
Maar waarom zitten er nog plekken in??
Dank je Miko!
De kleine gaten die in aan de onderkant in de wand zitten zijn plastic bekertjes. Hier kunnen straks plantjes in staan. De grote plekken zijn uitsparingen waar de epiweb in wordt geplaatst. Epiweb is volgens mij hetzelfde als de matjes van paluplanta en zijn dus enorm geschikt om planten op te laten wortelen. Hier komt ook nog achterwand bevloeiing bij in zodat orchideeen en mossen het er hopelijk heel goed op gaan doen.
Zodra de epiwb erin zit maak ik nieuwe foto's.
De kleine gaten die in aan de onderkant in de wand zitten zijn plastic bekertjes. Hier kunnen straks plantjes in staan. De grote plekken zijn uitsparingen waar de epiweb in wordt geplaatst. Epiweb is volgens mij hetzelfde als de matjes van paluplanta en zijn dus enorm geschikt om planten op te laten wortelen. Hier komt ook nog achterwand bevloeiing bij in zodat orchideeen en mossen het er hopelijk heel goed op gaan doen.
gr, Rico
Is dit de kleur zoals het in werkelijkheid een beetje is?

OKe dan word dat dus mooi opgevuldRico schreef:Dank je Miko!
De kleur komt het dichts in de buurt van het stukje helemaal rechts op de foto.
gr, Rico
-
Coby
Dat wordt een mooi kleurtje, smeert dat turfmengsel makkelijk uit? 
De elastopur is net hele dikke stroop en smeert niet echt makkelijk uit.
Het turfmengsel strooi je er naderhand pas overheen, dat gaat opzich wel makkelijk. Is alleen een beetje veel gooi en smijt werk om het turf in de moeilijke hoekjes te gooien. En soms gooi je wel eens mis en gooi je een hele hand vol de kamer in
dat was wel minder. Ook is het wel raadsaam om een stofmasker te gebruiken, dit had ik niet en heb nog steeds het gevoel of mijn longen vol met stof zitten 
Het turfmengsel strooi je er naderhand pas overheen, dat gaat opzich wel makkelijk. Is alleen een beetje veel gooi en smijt werk om het turf in de moeilijke hoekjes te gooien. En soms gooi je wel eens mis en gooi je een hele hand vol de kamer in
gr, Rico
Het was dus best een zwijnen stal bij jou in huis toen je bezig was
Moet je zeker ook snel alles erover heen strooien? ivm droogtijd
Moet je zeker ook snel alles erover heen strooien? ivm droogtijd
Dat moet inderdaad snel eroverheen.
Een zwijnen stal heb ik toch al heel snel hier in de kamer als ik bezig ben met de bak.

Een zwijnen stal heb ik toch al heel snel hier in de kamer als ik bezig ben met de bak.
gr, Rico
-
Rob Bosman
Pfffffffffff begint al aardig vorm te krijgen, mooi hoor ziet er geweldig uit
Zo, na een paar weekjes weinig leuke dingen te hebben gedaan aan de bak heb ben ik nu weer op vol vermogen bezig
Ik heb op de vvvivarium beurs een aantal planten en een flinke liaan gekocht:

De plantjes staan wel al in de bak maar of ze daar ook blijven staan hangt af van de planten die erbij gaan komen en of de planten het na de zin hebben op de plek waar ze nu staan.

Wat lijkt de bak zo groot he....?

Andere hoek:

Eentje speciaal voor de Deep Purple fans!!!
Smoke on the water

En als laatste ben ik vast het hout aan het verzuipen zodat ik komende week kan beginnen met het aanplanten van het aquarium gedeelte:

Ik heb op de vvvivarium beurs een aantal planten en een flinke liaan gekocht:

De plantjes staan wel al in de bak maar of ze daar ook blijven staan hangt af van de planten die erbij gaan komen en of de planten het na de zin hebben op de plek waar ze nu staan.

Wat lijkt de bak zo groot he....?

Andere hoek:

Smoke on the water

En als laatste ben ik vast het hout aan het verzuipen zodat ik komende week kan beginnen met het aanplanten van het aquarium gedeelte:

gr, Rico
Lijkt zeker groot, moets eerst wel ff kijken of het jouw bak wel was en niet een voorbeeldje ofzo. Echt schitterend is hij aan het worden hoor.
Smoke on the water
is dat ook een hobby van je rico
haha
Smoke on the water
is dat ook een hobby van je rico
haha
toch wel Nat he ... al dat water !!