Pfff gedoe…
misschien een snelgroeier zoals hoornblad erin doen? of drijfplantjes, die houden het licht ook een beetje tegen.
Toen had ik ook groene algen..
-
MartijnFish
- 1000+

Re: Toen had ik ook groene algen..
Groeten, martijn
Mijn lamp zit heel dicht op het water dus ben bang dat de drijfplantjes dan verbranden..
-
peterdenhaag53
- 1000+

Balen voor je. Blauwalg kan een hardnekkige strijd zijn.
Heb ook eens een bak gehad (vroegah) met blauwalg. Uiteindelijk overwonnen door...steeds weghalen van blad, hout, stenen, bodem afzuigen etc. Regelmatig waterverversen..nieuwe plantjes af en toe..witte filterwatten regelmatig schoonmaken/vervangen ( de rest van de filterinhoud met rust laten) . Heeft wel een jaar geduurd voor het weg was!
Bij een andere bak was het in 4 weken weg met BlueExit..
Wie het weet mag het zeggen..
Heb ook eens een bak gehad (vroegah) met blauwalg. Uiteindelijk overwonnen door...steeds weghalen van blad, hout, stenen, bodem afzuigen etc. Regelmatig waterverversen..nieuwe plantjes af en toe..witte filterwatten regelmatig schoonmaken/vervangen ( de rest van de filterinhoud met rust laten) . Heeft wel een jaar geduurd voor het weg was!
Bij een andere bak was het in 4 weken weg met BlueExit..
Wie het weet mag het zeggen..
Idd, me baas op me werk zei ook dat iedereen wel eens blauw alg krijgt in zijn bak enz en als het weg is vaak ook echt weg blijft als het maar niet uit de hand loopt, dus heb nu 2de behandeling gestart vorige week dus ben benieuwd ik heb de cabomba eruit gehaald en heb nu alleen nog 1 plekje op mijn hout wat ik zie.
pff.... heb er een andere lamp in, maar het word nog niet minder... is het over 3 weken nog niet minder dan ga ik een tijdje verduisteren.