Aanvulling 60cm visbestand
Aanvulling 60cm visbestand
Op dit moment zwemmen er in mijn 60cm bak:
5x guppen
2x gourami
4x zwarte tetra
Ik heb reeds het advies gehad de zwarte tetra uit te breiden naar 8 stuks dus dat wil ik dan ook doen.
Kan er bij dit bestand nog iets van een bodem bewoner zoals een corydoras soort? Zo ja, wat adviseren jullie?
5x guppen
2x gourami
4x zwarte tetra
Ik heb reeds het advies gehad de zwarte tetra uit te breiden naar 8 stuks dus dat wil ik dan ook doen.
Kan er bij dit bestand nog iets van een bodem bewoner zoals een corydoras soort? Zo ja, wat adviseren jullie?
Re: Aanvulling 60cm visbestand
Ik denk dat een dwerg cory wel kan, een Japonica garnaal zou ook kunnen.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
1? of meerdere? Zo ja, hoeveel?
-
peterdenhaag53
- 1000+

Een groepje van een stuk of 8 dwergcory's passen nog wel. Bijvoorbeeld de corydoras pygmaeus.
Ik vind persoonlijk je bak wat te klein voor Zwarte tetra's en Gourami's.
Een bak van 80cm vind ik toch wel een stuk beter voor ze (het liefst groter natuurlijk
)
Een bak van 80cm vind ik toch wel een stuk beter voor ze (het liefst groter natuurlijk
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Zal ik die zwarte tetra's maar niet uitbreiden dan?
Eigenlijk verlangen Zwarte tetra's een grotere bak waar ze lekker 'baantjes kunnen trekken' samen. Dus ik zou ze eruit halen, maar dat is natuurlijk aan jou.
Welke Gourami's heb je trouwens? Ik heb namenlijk gemerkt bij mijn Colisa lalia's toen ik ze in een 65cm bak had dat de vrouw te vaak werd opgejaagd door het mannetje. Later in de meter bak was dit veel minder.
Welke Gourami's heb je trouwens? Ik heb namenlijk gemerkt bij mijn Colisa lalia's toen ik ze in een 65cm bak had dat de vrouw te vaak werd opgejaagd door het mannetje. Later in de meter bak was dit veel minder.
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
-
Visje in het water
- 1000+

Ik ben het Mitchel eens.
De zwarte Tetra's hebben minstens 80 cm nodig, heb ik altijd begrepen.
En ik vroeg mij ook af welke gourami je hebt.
We maken het je wel meteen moeilijk hè?!
Sorry...
Qua Japonica's... Ik weet dat meer mensen ze in een 60cm bak hebben.
Maar ik heb het verschil gezien van een 60cm bak, 80cm en 1.50. En ik persoonlijk zou ze liever niet in een 60cm bak doen. Ze hebben ook echt wel ruimte nodig om te zwemmen. En in een 60cm zijn ze al aan de overkant, als ze nog maar net gestart zijn lamazegge.. Als ze de ruimte krijgen, zie je ze veel beter zwemmen.. ze kunnen dan alshetware de baantjes trekken, als vissen
Ook voor hun zeg ik 80cm of meer.
Ik ben het met Peter eens dat alleen de dwergcory evt zou kunnen. Alhoewel ik ook daarover heb gelezen dat ze beter vanaf 80 cm kunnen.
Ikzelf heb deze nog maar net en ook in een 60cm. Maar ik zie hoe ze zwemmen en idd.. ik moet toegeven.. ze zijn enorm actief en zwemmen erg snel een 80cm zou absoluut niet te groot zijn voor ze
Dus conclusie... 60cm is best lastig met het huidige visbestand.
Ik zou dan ook kiezen om de tetra's te vervangen voor kleinere vissen. Daar heb je er ook veel van en ook echt mooie! Dan zou je ook kleinere garnalen kunnen toevoegen, mits je genoeg schuilplaatsen maakt en voor mos gedeeltes kan zorgen.
Alleen zit ik dan nog met de gourami in m'n maag, maar daar kunnen de anderen je beter over adviseren.
De zwarte Tetra's hebben minstens 80 cm nodig, heb ik altijd begrepen.
En ik vroeg mij ook af welke gourami je hebt.
We maken het je wel meteen moeilijk hè?!
Qua Japonica's... Ik weet dat meer mensen ze in een 60cm bak hebben.
Maar ik heb het verschil gezien van een 60cm bak, 80cm en 1.50. En ik persoonlijk zou ze liever niet in een 60cm bak doen. Ze hebben ook echt wel ruimte nodig om te zwemmen. En in een 60cm zijn ze al aan de overkant, als ze nog maar net gestart zijn lamazegge.. Als ze de ruimte krijgen, zie je ze veel beter zwemmen.. ze kunnen dan alshetware de baantjes trekken, als vissen
Ook voor hun zeg ik 80cm of meer.
Ik ben het met Peter eens dat alleen de dwergcory evt zou kunnen. Alhoewel ik ook daarover heb gelezen dat ze beter vanaf 80 cm kunnen.
Ikzelf heb deze nog maar net en ook in een 60cm. Maar ik zie hoe ze zwemmen en idd.. ik moet toegeven.. ze zijn enorm actief en zwemmen erg snel een 80cm zou absoluut niet te groot zijn voor ze
Dus conclusie... 60cm is best lastig met het huidige visbestand.
Ik zou dan ook kiezen om de tetra's te vervangen voor kleinere vissen. Daar heb je er ook veel van en ook echt mooie! Dan zou je ook kleinere garnalen kunnen toevoegen, mits je genoeg schuilplaatsen maakt en voor mos gedeeltes kan zorgen.
Alleen zit ik dan nog met de gourami in m'n maag, maar daar kunnen de anderen je beter over adviseren.
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
-
peterdenhaag53
- 1000+

Alleen dwerggourami's als de Colisa lalia en de Colisa Chuna kunnen evt in de 60 cm.
Colisa lalia heb ik, een man en een vrouw.
-
peterdenhaag53
- 1000+

Okee...
Ik zou in 60cm dan 8 x corydoras pygmaeus en 1 koppel colissa lalia houden. Plus wat vuurgarnaaltjes.
Zandbodem, aardig wat planten, wat hout en drijfplanten.
Ik zou in 60cm dan 8 x corydoras pygmaeus en 1 koppel colissa lalia houden. Plus wat vuurgarnaaltjes.
Zandbodem, aardig wat planten, wat hout en drijfplanten.
En de zwarte tetra weg dus?
-
peterdenhaag53
- 1000+

Lars, het is natuurlijk jouw bak en jouw vissen.
Ik zeg alleen wat ik in dit geval zou doen.
Maar een groepje cory's en een koppel dwerggourami's aangevuld met een aantal vuurtjes lijkt me een mooi bestandje voor de 60 cm.
Ik zeg nooit tegen mensen dat ze vissen weg moeten doen.
Ik zeg alleen wat ik in dit geval zou doen.
Maar een groepje cory's en een koppel dwerggourami's aangevuld met een aantal vuurtjes lijkt me een mooi bestandje voor de 60 cm.
Ik zeg nooit tegen mensen dat ze vissen weg moeten doen.
Ik zou Colisa lalia's niet in een 60cm houden en vooral niet als koppel.
Ik weet hoe dat gaat. Het vrouwtje wordt te veel opgejaagd (omdat ze in haar eentje is en in een te kleine bak zit) en dit veroorzaakt veel stress. Zoals ik al zei is 80cm een minimum voor de lalia's. Ik had ze in een meterbak zitten en daar deden ze het prima. De vissen waren mooi op kleur en zagen er gezond uit.
Maar zoals ik ook al zei is het jou bak dus aan jou de keus
Ik weet hoe dat gaat. Het vrouwtje wordt te veel opgejaagd (omdat ze in haar eentje is en in een te kleine bak zit) en dit veroorzaakt veel stress. Zoals ik al zei is 80cm een minimum voor de lalia's. Ik had ze in een meterbak zitten en daar deden ze het prima. De vissen waren mooi op kleur en zagen er gezond uit.
Maar zoals ik ook al zei is het jou bak dus aan jou de keus
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Ik heb ervaring met colisa lalia's in een 60cm. Ik heb jongen gehad ervan maar het vrouwtje had op den duur wel een enorme wond (die zichzelf mooi heeft hersteld) Dus niet echt aan te raden. Het wil eigenlijk alleen als de bak bomvol planten staat.