Easy-life ontmaskert?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Easy-life ontmaskert?

Bericht door Rico »

Ik kwam op een kikkerforum deze teks tegen. Wat denken jullie ervan?

Easy life geheim ontsluierd

In de DCG (Deutsche Cichliden Gesellschaft) Informationen jaargang 36 Nr. 11 van November 2005 staat een bijzonder interessant artikel inzake de werkzame stof in Easy Life. Dit onderzoek bevestigd mijn eigen simpele onderzoek en zoals met deskundigen op andere fora besproken dat één werkzame stof in ieder geval Zeoliet zou moeten zijn van de soort Clinoptilotith. De leverancier heeft de samenstelling altijd angstvallig geheim gehouden en we weten nu waarom!
De auteur Jörg Alberding heeft via zeer ingewikkelde testapparatuur via Röntgenapparatuur en thermogravimetrie etc. een structuuranalyse gemaakt van de samenstelling van dit product.
Buiten gewoon kraanwater bevat één liter Easy life ca 40 gram gemalen Zeoliet van de soorten Clinoptilolith en Mordenit en verder helemaal niets
Op zich heeft de auteur geen moeite met deze stoffen en de werking van het product alhoewel er op het etiket meer kermis wordt gemaakt dan op grond van 40 gram poeder verwacht mag worden.
Waar de auteur echter meer moeite mee heeft is de prijsstelling van 20 Euro per liter.
Hij stelt dat je in Duitsland voor een zak van deze gebruikte korrelgrootte ca 150 euro betaalt. Dit is dan 80% zuiver. In Easy life is dit hoger (99%) Om dezelfde werking te krijgen zouden er uit deze zak 400 porties (400 liter) gehaald kunnen worden en zou de prijs per liter slechts 38 eurocent bedragen
De auteur maakt hier overigens zelf een rekenfout door het verkeerd om te delen en komt op 2,70. Maar ja die wetenschappers zijn vaak een beetje een warhoofd.
Het lijkt de auteur dan ook een goed plan om als vereniging of club zelf dit spul te kopen en te verdelen in porties welke voor een paar euro verkocht kunnen worden. (Komt natuurlijk nog een flesje bij en een etiketje alhoewel je ook gebruikte melkverpakkingen kunt gebruiken welke gratis zijn bij de supermarkt).
gr, Rico

Patman
800-1000
800-1000

Re: Easy-life ontmaskert?

Bericht door Patman »

Yep,

dat is een bekend verhaal. En het is volgens mij ook helemaal waar. Sterker nog, ik maak soms mijn eigen Easylife door een kilo Zeoliet te kopen (HS-Products) voor 10 euro, en die met een staafmixer tot poeder te vermalen... (Is even doorbijten, maar het lukt). Een beetje 'oplossen' in water.. goed schudden en dan in de bak.

De werking is simpel, zeoliet neemt stoffen op, en slaat neer op de bodem, of wordt door het filter afgevangen. Bij het uitspoelen van de filters komt er dan een grijze smurrie vrij... Alle 'voordelen' die Easylife claimt zijn op het conto van zeoliet te schrijven. Als schadelijke stoffen afgevangen worden gaan vissen zich beter voelen.. en dan kleuren ze ook beter.. allemaal heel logisch
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

easylife ontmaskerd, maar over welk van hun producten hebben we het dan? want ze hebben best wel aardigw at verschillende spullen ;)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Easylife vloeibare filtermassa :wink:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand