Kevin schreef:Heb je al eens proberen te zoeken in onze
Database met het filter kun je bepaalde waterlagen selecteren.
Hartelijk bedankt voor je tip, beste Kevin!
Maar, eh... Het lukt mij niet om iets op te zoeken in jullie databestand...

Om te beginnen ken ik geen enkele Nederlandse naam. Ik ben eerder bekend met de Latijnse namen omdat ik, onder andere, meer informatie vindt (internationaal) over een een visje dan met de Nederlandse naam (enkel Nederlands taalgebied). Daarnaast heb ik geen idee tot welke familie ze behoren, laat staan de Nederlands naam ervan.
Ik heb het gisteren geprobeerd, tot vijfmaal toe, enkel om te merken dat de visjes die ik zoek niet blijken te bestaan. Terwijl ik er toch een aantal van ken...
Laurens schreef:Ik vrees dat dat tegen gaat vallen. Is het niet handig om een regenboog uit te zoeken die wat groter wordt? M. affinis, M. lacustris, M. trifasciata, M. splendida...
Dan nog kan ik niet garanderen dat het goed gaat

Ik heb er een nachtje over geslapen, heb me verder geinformeerd (zo blijkt de M. lacistrus toch in waters zijn teruggevonden van 30 graden) en lopen prakkizeren over je voorstel. En, ik ben tot de conclusie gekomen dat een blauw schoolvisje helemaal niet zal misstaan met het geel van de Uaru's en de Heros notatus en tegen een donker decor. Dus, je voorstel om de M lacistrus te nemen i.p.v. de M. herbertaxelrodi is zo gek nog niet, beste Laurens.
Bedankt voor deze tip, want ik was er zelf nooit opgekomen!