Een schildpadden bak in Portugal
Re: Een schildpadden bak in Portugal
dickportugal schreef:Dit ga ik lekker zelf doen (samen met Rianne) Zondag.. Dit is leuk, verven en stenen metselen is niet leuk.
hahaha hij gaat lekker zie ik al 
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Door Rianne en Silvia is het begin van het beekje gemaakt.

Het binnen hok is gevuld met aarde, schors en dennennaalden

Een vijverpompje heb ik nog niet kunnen vinden, ook geen folie, dus we gaan de beek van cement maken en verder op zoek naar een pompje.
Het binnen hok is gevuld met aarde, schors en dennennaalden

Een vijverpompje heb ik nog niet kunnen vinden, ook geen folie, dus we gaan de beek van cement maken en verder op zoek naar een pompje.
Mooi hé dat binnen hok.
Op de foto lijkt het echter maar een 20 cm, maar in werkelijkheid is het 60 cm dik. (Net als lasagne opgebouwd uit lagen -20 cm aarde, dan dennennaalden en boomschors, 20 cm aarde, weer dennennaalden en boomschors en uiteindelijk weer 20 cm aarde). Silvia en ik zaten vanmiddag met vuurrode hoofden te pauzeren en op de foto´s lijkt het maar alsof we bijna niets gedaan hebben. En er moet nog zoveel gebeuren, maar met 35 graden is het geen pretje meer. We waren al aan het fantaseren over een grote regen douche. (die we natuurlijk wel zelf uit kunnen zetten, want na 4 weken regen, mogen we eigenlijk niet klagen)

Groetjes Rianne
Op de foto lijkt het echter maar een 20 cm, maar in werkelijkheid is het 60 cm dik. (Net als lasagne opgebouwd uit lagen -20 cm aarde, dan dennennaalden en boomschors, 20 cm aarde, weer dennennaalden en boomschors en uiteindelijk weer 20 cm aarde). Silvia en ik zaten vanmiddag met vuurrode hoofden te pauzeren en op de foto´s lijkt het maar alsof we bijna niets gedaan hebben. En er moet nog zoveel gebeuren, maar met 35 graden is het geen pretje meer. We waren al aan het fantaseren over een grote regen douche. (die we natuurlijk wel zelf uit kunnen zetten, want na 4 weken regen, mogen we eigenlijk niet klagen)
Groetjes Rianne
Goed bezig allemaal
Ben benieuwd hoe dat beekje er uit komt te zien
Ben benieuwd hoe dat beekje er uit komt te zien
complimenten hoor meiden, jullie hebben keihard gewerkt in die hitte, petje af 
groetjes Mar
Lekker bezig, 35 graden is wel heet. een gardena regendouche is dan inderdaad erg fijn 
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Hard werken met zulke temperaturen, op tijd een natje nemen maar.
Als ik jullie kan helpen met een pompje die kant op sturen laat je je maar horen.
Als ik jullie kan helpen met een pompje die kant op sturen laat je je maar horen.
Goed bezig geweest zeg. 60cm moet ruim diep genoeg zijn. Verwacht alleen niet dat het keurig als in een lasagne blijft liggen. 
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Ze hebben natuurlijk wel goede begeleiding gehadMarja schreef:complimenten hoor meiden, jullie hebben keihard gewerkt in die hitte, petje af
Hebben de kinderen het werk stilgelegd?
-
dickportugal
Onderwerp auteur - 1000+

Ja wel min of meer, Maar Tim en Lieke zijn gisteren weer vertrokken, het is mooi weer dus de rest zal wel gaan zonnen en in de Jacuzzi, dus voor deze morgen is weer wat werk gepland. oa de beekloop proberen met het pompje.