lig al een tijdje te lezen en te googlen over mijn eventueel visbestand voor mijn vision 180
pffffff dit is moeilijker dan ik dacht, maar toch ben ik tot een eerste aanzet gekomen
graag wil ik jullie meningen, opmerkingen ,wijzigingen, aanvullingen, en dergelike horen , aangezien ik een totale leek ben op dit gebied
ikzelf had in ieder geval gedacht
peckoltia vittata 1
apistogramma ramirezi koppel
coryda-soorten 5
colisa lalia koppel
thoracocharax securis 7
paracheirodon axelrodi 15
moenkhausia sanctaefilomenae 8
lijkt jullie dit iets ,is dit te veel , te weinig laat het me aub weten ,
als dit echt niet samenkan dan wil ik zowieso uitgaan van een koppel dwergoerami 's
suggesties zijn altijd welkom
alvast bedankt voor jullie reacties
groetjes
paul
eerste aanzet visbestand vision 180
Re: eerste aanzet visbestand vision 180
Ik zou die Moenkhausia sanctaefilomenae eruit laten, 1 school is namelijk mooier
Wat betreft de corydorassen, ik zou ze uitbreiden tot 8, tenzij je van die grote neemt, is 6 ook voldoende. Dan zou ik ook nog de Thorachocarax securis uitbreiden naar 10.
Verder vind ik dat je een mooi bestand hebt
Wat betreft de corydorassen, ik zou ze uitbreiden tot 8, tenzij je van die grote neemt, is 6 ook voldoende. Dan zou ik ook nog de Thorachocarax securis uitbreiden naar 10.
dank je voor je reactie
De Peckoltia vittata zou ik niet nemen, want die wordt te groot voor je bak.
Net als Fabian zegt zou ik bij een grote Corydora soort een stuk of 6 nemen en bij kleine 9 of 10.
Ook kan je beter een harem Colisa lalia's nemen, want het mannetje jaagt erg achter het vrouwtje aan in een koppel en zo is de aandacht wat verdeeld.
De Thoracocharax securis wordt ook te groot vind ik.
Ik zou het zo doen:
-Koppel Ramirezi's of een harem Colisa lalia's.
-15-20 Paracheirodon axelrodi.
-10 Corydora soort (klein) of 6 Corydora soort (groot).
Net als Fabian zegt zou ik bij een grote Corydora soort een stuk of 6 nemen en bij kleine 9 of 10.
Ook kan je beter een harem Colisa lalia's nemen, want het mannetje jaagt erg achter het vrouwtje aan in een koppel en zo is de aandacht wat verdeeld.
Ik zou het zo doen:
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
dank je voor het meedenken ,
een koppel ramirezi's volt voor mij af want als ik google op deze vissen dan vind ik dat het beter geen beginnersvis is, en ik zou het zonde vinden als ze door mijn ondeskundigheid zouden sterven
groetjes
paul
een koppel ramirezi's volt voor mij af want als ik google op deze vissen dan vind ik dat het beter geen beginnersvis is, en ik zou het zonde vinden als ze door mijn ondeskundigheid zouden sterven
groetjes
paul
Mitchel schreef:De Peckoltia vittata zou ik niet nemen, want die wordt te groot voor je bak.
Ik zou het zo doen: