Kweekopstelling garnalen
Re: Kweekopstelling garnalen
Pomp (filter) moet nog besteld worden, het wordt er 1 van dezen:
- Eheim 2213, pompt 440l/h, voor aquariums tot 250l, opvoerhoogte 1,50m, stroomverbruik 8W.
- Eheim 2215, pompt 620l/h, voor aquariums tot 350l, opvoerhoogte 1,80m, stroomverbruik 15W.
- Tetra ex600, pompt 600l/h, voor aquariums tot 120l, opvoerhoogte 1,20m, stroomverbruik 10W.
- Tetra ex700, pompt 700l/h, voor aquariums tot 250l, opvoerhoogte 1,50m, stroomverbruik 13W.
Maar vindt het erg moeilijk kiezen.
- Eheim 2213, pompt 440l/h, voor aquariums tot 250l, opvoerhoogte 1,50m, stroomverbruik 8W.
- Eheim 2215, pompt 620l/h, voor aquariums tot 350l, opvoerhoogte 1,80m, stroomverbruik 15W.
- Tetra ex600, pompt 600l/h, voor aquariums tot 120l, opvoerhoogte 1,20m, stroomverbruik 10W.
- Tetra ex700, pompt 700l/h, voor aquariums tot 250l, opvoerhoogte 1,50m, stroomverbruik 13W.
Maar vindt het erg moeilijk kiezen.

Whoehoe
We want more photo's!! 
---------------------------------------------
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!
Al 9 jaar aan het genieten van deze prachtige hobby!
Leuk katje
Gefeli met de bakjes die binnen zijn
Gefeli met de bakjes die binnen zijn
Bedankt mensen
Er komen weer meer foto's als het de moeite waard is, 5 kale bakjes is niet heel bijzonder
Van die katten heb ik er 3 rondlopen, allemaal pikzwart 
Gister en vandaag ben ik even bezig geweest om precies uit te zoeken wat ik aan PVC bochten, leidingen, etc nodig heb om 4 bakken over 1 filter te filteren. Daar ben ik flink van geschrokken!
Bij aquariaveldhuis.nl zou het mij €233,20 kosten!!!!
Dit is zelfs exclusief verwarming, pomp en UV-c unit wat samen ook al gauw €205,- kost
Het zou echt goedkoper moeten, anders zijn 4 losse externe filters + interne verwarming zelfs goedkoper.
Hopelijk kunnen jullie mij dus helpen met goedkopere adressen of oplossingen. Anders gaat het hele idee om 4 bakken over 1 filter te laten lopen van de baan en wordt elke bak helaas apart gefilterd.
Grootste kosten in de pvc materialen zijn:
- kogelkranen (8stuks)
- zuignappen (30 stuks)
- klemzadels/buisklem (30 stuks)
Gister en vandaag ben ik even bezig geweest om precies uit te zoeken wat ik aan PVC bochten, leidingen, etc nodig heb om 4 bakken over 1 filter te filteren. Daar ben ik flink van geschrokken!
Bij aquariaveldhuis.nl zou het mij €233,20 kosten!!!!
Dit is zelfs exclusief verwarming, pomp en UV-c unit wat samen ook al gauw €205,- kost
Het zou echt goedkoper moeten, anders zijn 4 losse externe filters + interne verwarming zelfs goedkoper.
Hopelijk kunnen jullie mij dus helpen met goedkopere adressen of oplossingen. Anders gaat het hele idee om 4 bakken over 1 filter te laten lopen van de baan en wordt elke bak helaas apart gefilterd.
Grootste kosten in de pvc materialen zijn:
- kogelkranen (8stuks)
- zuignappen (30 stuks)
- klemzadels/buisklem (30 stuks)
Bij jou moet ook alles wat nieuw is onderzocht worden door de katten, hier is het niet anders
Wat voor diameter moeten de kranen etc hebben?
Wat voor diameter moeten de kranen etc hebben?
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Hahaha inderdaad, het zijn een paar nieuwsgierige beestjes 
Wat betreft de diameter zit ik vast aan de slangdiameter van het filter.
De veelgebruikte 12/16mm slangen dus
Ik kan ook nog eens kijken wat het kost als ik alles met slangen aansluit.
Zelf de aanzuig en sproei-buizen maak..
Wat betreft de diameter zit ik vast aan de slangdiameter van het filter.
De veelgebruikte 12/16mm slangen dus
Ik kan ook nog eens kijken wat het kost als ik alles met slangen aansluit.
Zelf de aanzuig en sproei-buizen maak..
-
peterdenhaag53
- 1000+

Serieus aangepakt. Succes.
Zwarte kat..altijd goed. Hier loopt ook zo'n zwart nieuwsgierig geval rond.
Zwarte kat..altijd goed. Hier loopt ook zo'n zwart nieuwsgierig geval rond.
-
dickportugal
- 1000+

zelfs Kensi onze jonge herdershond, 4,5 maand stond gisterenavond met z'n poten op de aquariumkast en met z'n snuit tegen het glas, om te zien wat daar nou zo leuk bewoog 
Heb je ook gekeken naar een tuinslang koppelingen (gardena of een goed koperere variant).
Wildkamp.nl heeft ook veel koppelingen maar dat spul is nu eenmaal vrij duur.
Wildkamp.nl heeft ook veel koppelingen maar dat spul is nu eenmaal vrij duur.
Bedankt Kevin, en ben er inderdaad wel achtergekomen dat de aansluitingen niet goedkoop zijn!
Momenteel overweeg ik 2 opties, ditmaal rekening houdende met de kosten
Optie 1:
Elke bak wordt apart gefilterd met een sponsfilter of HMF filter.
Daarnaast wordt elke bak apart verwarmd.
Optioneel kan ik 2 of meerdere bakken aan elkaar door koppelen.
Optie 2:
Alle bakken zijn met elkaar door gekoppeld.
Bak 1 ontvangt het gefilterde water, in bak 4 wordt het weer afgezogen.
Momenteel overweeg ik 2 opties, ditmaal rekening houdende met de kosten
Optie 1:
Elke bak wordt apart gefilterd met een sponsfilter of HMF filter.
Daarnaast wordt elke bak apart verwarmd.
Optioneel kan ik 2 of meerdere bakken aan elkaar door koppelen.
Optie 2:
Alle bakken zijn met elkaar door gekoppeld.
Bak 1 ontvangt het gefilterde water, in bak 4 wordt het weer afgezogen.
-
n.oldenzeel
- 600-800

Hi Alrik
ik weet niet of je al besloten hebt vwb de pomp, maar zoals de amerikanen zeggen over hun automotoren, "there is no replacement for displacement"...oftewel capaciteit , mijn keuze zou dus de eheim 2215 zijn en dan optie 2.
tav je slangkoppelingen
Ja gardena etc werkt prachtig maar is vooral ook als je eea met regelmaat wil losmaken etc.
Dit kan natuurlijk ook
http://www.wildkamp.nl/wildkamp/Slangve ... _4010000-1
Moet je alleen wat bijpassende slangklemmetjes kopen ben je vele malen goedkoper uit.
En je kunt natuurlijk een vaste buis grijs (of wit) pvc systeem maken indien je eea mooi uit t zicht kun verwerken.
ik weet niet of je al besloten hebt vwb de pomp, maar zoals de amerikanen zeggen over hun automotoren, "there is no replacement for displacement"...oftewel capaciteit , mijn keuze zou dus de eheim 2215 zijn en dan optie 2.
tav je slangkoppelingen
Ja gardena etc werkt prachtig maar is vooral ook als je eea met regelmaat wil losmaken etc.
Dit kan natuurlijk ook
http://www.wildkamp.nl/wildkamp/Slangve ... _4010000-1
Moet je alleen wat bijpassende slangklemmetjes kopen ben je vele malen goedkoper uit.
En je kunt natuurlijk een vaste buis grijs (of wit) pvc systeem maken indien je eea mooi uit t zicht kun verwerken.
Bedankt voor je reactie en adviezen 
Wat betreft de pomp is een beetje overkill prima.. Dat valt altijd te smoren..
Echter ga ik niet voor de eheim 2215 maar voor de tetra ex700, voornamelijk vanwege het gebruiksgemak.
Daarnaast heb ik een enkeling gesproken die beide pompen in gebruik heeft en bij nieuwe aanschaf "zeker voor tetra zou gaan". Natuurlijk is er ook veel lof voor de eheim maar de tetra is gewoon moderner.
Het aansluiten wou/ga ik inderdaad met grijze pvc buis doen. Alles werk ik netjes weg
Gardena-koppelingen, het is een optie maar heb dit spul al zoveel zien lekken dat ik het niet met een gerust hart zou gebruiken.
Gelukkig hoef ik daar niet meer over te twisten, inmiddels zijn de grootste bestellingen gedaan.
Ik heb op tweede paasdag een site gevonden die al heel goedkoop is in pvc, maar ook nog eens een paasactie had. Hier heb ik dus dankbaar gebruik van gemaakt en het gros aan pvc direct besteld. Dankzij deze "vondst" heb ik zelfs zoveel bespaard dat ik alsnog het water bij 4 bakken afzuig en aanvoer.
Naast het pvc heb ik onder andere nog besteld:
- Hydor ETH 200W 16mm (externe verwarming)
- VT aqua UVC unit 9W
- Sponsfilter voor de 5e bak
- Boel kleine wat het vermelden niet waard is.
Nu het merendeel besteld is, heb ik ook een duidelijk beeld van hoe ik alles ga aansluiten, hier zal ik nog even een snelle schets van maken.
Wat betreft de pomp is een beetje overkill prima.. Dat valt altijd te smoren..
Echter ga ik niet voor de eheim 2215 maar voor de tetra ex700, voornamelijk vanwege het gebruiksgemak.
Daarnaast heb ik een enkeling gesproken die beide pompen in gebruik heeft en bij nieuwe aanschaf "zeker voor tetra zou gaan". Natuurlijk is er ook veel lof voor de eheim maar de tetra is gewoon moderner.
Het aansluiten wou/ga ik inderdaad met grijze pvc buis doen. Alles werk ik netjes weg
Gardena-koppelingen, het is een optie maar heb dit spul al zoveel zien lekken dat ik het niet met een gerust hart zou gebruiken.
Gelukkig hoef ik daar niet meer over te twisten, inmiddels zijn de grootste bestellingen gedaan.
Ik heb op tweede paasdag een site gevonden die al heel goedkoop is in pvc, maar ook nog eens een paasactie had. Hier heb ik dus dankbaar gebruik van gemaakt en het gros aan pvc direct besteld. Dankzij deze "vondst" heb ik zelfs zoveel bespaard dat ik alsnog het water bij 4 bakken afzuig en aanvoer.
Naast het pvc heb ik onder andere nog besteld:
- Hydor ETH 200W 16mm (externe verwarming)
- VT aqua UVC unit 9W
- Sponsfilter voor de 5e bak
- Boel kleine wat het vermelden niet waard is.
Nu het merendeel besteld is, heb ik ook een duidelijk beeld van hoe ik alles ga aansluiten, hier zal ik nog even een snelle schets van maken.